{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

uhh dumme folk med hund! {{forumTopicSubject}}

Har lige været ude og gå med Kia, og på den anden side af vejen kommer der en mor med hendes lille datter (ca. 3 år) og deres lille hund, deres hun var helt op og kører over at se Kia. Da Kia ikke kan li alt for påtrængende hunde. Så vi går videre, men så går de over vejen, og forsætter efter os. i ca. 5 min, efter de 5 min giver moren (som ikke taler dansk) sin datter snoeren og datteren begynder at løbe efter os.. end til deres hund er ca. 5 m bag os. Moren er overhovedet ikke i syn..

Synes det total respektløst når vi giver tegn til vi overhovedet ikke vil snakke med dem og den anden hund.
og pigen stopper først med at følge efter os, da jeg siger til pigen at min hund ikke vil snakke med hendes hund, og tvivler virkelig på om hun forstod hvad jeg sagde..
synes jeg er virkelig god til at møde den slags mennesker som ikke forstår en hentydning. :s

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uhh dumme folk med hund!
  • #1   18. okt 2012 Min nabo har 2 gravhunde som går i flex går de er ude og gå. Min bella hader dem skal det lige siges, men manden tror da at når vi mødes på en gå tur, så skal vi da lige stå og hygge snakke selvom min hund er i helt kort snor og har et gult bånd på. Hver gang jeg ser han på gå tur må jeg stoppe op, trække bella helt ind i siden og vente på han går forbi. sidste gang jeg mødte ham sagde han "kan din hund ikke lide andre hunde? den ser da ikke farlig ud?" Nej smarte, men derfor skal du stadig ikke stoppe op og tro vi skal hygge snakke!!

dumme mennesker er der nok af!

• #2   18. okt 2012 Det er bare så ØV! når folk ikke kan forstå en hentydning... Har desværre selv prøvet det flere gange..

Sidste gang jeg blev forarvet over børn med hund var klokken ca. 22 om aftenen (for få uger siden, så det var mørkt). Min hund skal lige tisse af, så hund bliver lukket ud af havelågen (hos mine forældre), som hun altid plejer (der sætter hun sig direkte og tisser og smutter så ind i varmen igen).. På den anden side af vej, som er MEGET trafikeret, kommer der 3 børn på ca 10-12 år frem fra buskene med 2 løse hunde uden halsbånd eller noget som helst, der drøner over vejen, for at hilse på min hund, som ikke gider at hilse.. Efter hundende kommer der 3 børn styrtende over vejen uden at kigge sig for.... Forfærdeligt syn...

Og hvad laver 3 børn på 10-12 år ude ved en trafikeret vej sent om aftenen uden voksne???????

• #3   18. okt 2012 Det er træls, men altid noget hunden ikke var aggressiv mod Kia! smiley

• #4   18. okt 2012 har det samme problem -.- min tæve kan ikke med fremmede hunde, og så vader folk hen og siger "den vil bare hilse".. ja det kan godt være, men min hund vil gerne have den går den anden vej -.- suk.. magen til idioto skal man lede længe efter..

Karina, må lige spørge dig.. virker det med det gule bånd? har sådan lidt en ide om at 99,9% hundejere ikke aner hva det betyder

• #5   18. okt 2012 Jeg synes det gule bånd virker bedre end forventet smiley

Har også i går fået at vide at min hund ikke var særlig rar når den mødte en bestemt anden hund (det er så ikke kun den), men jeg måtte også forklare pænt at min hund er SKIDE BANGE for hendes hund når den kommer blæsende lige i skallen på mig.. Derefter fik jeg et pænt møgfald om at jeg jo bare kunne gå til træning med min hund, så den kunne lære at lege med andre... Hold nu op jeg blev gal.. Jeg knokler som en gal for at få det usikre i hende ud af verden...

Fik efter en længere diskussion en undskyldning og hun ville gerne hjælpe mig med min træning en anden gang.. ( Min hund gør af hunde på afstand, så hjælpen ligger i at hun skal stoppe op og vente på min hunds fremskridt smiley ) Det sagde jeg selvfølgelig ja til, for møder dem tit i skoven..

• #6   18. okt 2012 camilla : ja vi har uheldigvis været ude for hun er blevet overfaldet.. :s så hun er ikke glad for hunde der er helt op og kører, overhovedet.. rigtig trist når hun plejer at være glad for alt med 4 ben uanset størrelse, du har jo selv mødt hende før.
    hun føler sig bare ikke tryg ved andre hund nu, når hun har snoer på, men vis jeg er i hunde skov og hun ikke har snoer på er der indenting overhovedet.. men gik inde i byen så self. havde hun snoer på..

Krøll, her hvor jeg bor er der også en pige på en 11-12år som går med noget ligne en dansk svendsgårdhunde blanding og en rotter og hun kan overhovedet ikke holde dem, når de ser andre hunde. Så dem rive hende midt ud på vejen, en dag de så os. Dur bare overhovedet ikke! tænkt vis var kommet en bil.

• #7   18. okt 2012 Ja.. Også min tanke... Lige i den situation kommer jeg altså til at tænke "f*ck" ALLE hundene i situationen.. Hvad med de børn der tonser ud i trafikken... Ej, det kunne have været så grimt og folk kører SÅ stærkt der hvor det skete...

Og derefter ryger min tanke direkte til dyrene smiley

• #8   18. okt 2012 folk kigger lidt på mig ala det samme som med din historie krøll, min hund er også så skide usikker på sig selv, at kommer de på 5 m afstand kan hun begynde at gø og lave udfald -.- (det er så der jeg ikke forstår at folk ikke går udenom, men direkte imod mig så de går forbi på 1½m afstand.
    Hun er nemlig blevet "angrebet" 4-5 gange af små møghunde som ikke var i snor. Den første gang gjorde jo så at hun blev lidt usikker, ikke meget, men lidt. Det fik jeg trænet af.. så røg der en ny hund i fjæset på hende, forfra med en hund der var mere nervøs.. fint jeg fik det endnu engang trænet væk.. 3 gang forfra osv osv.. og hver gang jeg næsten er kommet af med det, jah gæt så hva der sker -.- og lige nu er hun så usikker at jeg nok aldrig kommer helt af med det smiley

• #9   18. okt 2012 Efter jeg havde haft Cindy i 1½ uge ca, måske 2, der kom en hund farende hen over græsset og lige i nakken på hende...

Kort tid forinden var hun blevet steriliseret og virkningen skulle lige have lov at sætte sig.. Efter den har trådt til har det forstærket hendes følelser omkring overfaldet, desværre smiley Men vi arbejder på det hver evig eneste dag og det går rigtig fint fremad smiley Glæder mig meget over hendes fremskridt...

• #10   18. okt 2012 Det gule bånd virker kun ved folk der ved hvad det betyder, hvilket de ikke gør der hvor jeg bor. Og jeg vil sku ikke ha min hund aflivet fordi de ikke har styr på deres 2 lorte gravhunde! Ork jeg hader de 2!!

• #11   19. okt 2012 Hvor øv smiley Her er der overraskende mange der kender til det.. smiley

• #12   19. okt 2012 Nu bor jeg i en meget lille by med flest ældre mennesker, og tror ikke de er på facebook osv hvor det har været vist hvad det betyder.

Måtte pænt sige til naboen at han skulle holde sine hunde ved sig selv da min ikke kan li dem. Kan nu godt forstå min hund, for jeg hader dem satme også! De laver ikke andet end at gø når de bliver lukket ud i haven i håb om at mine svarer tilbage, mine ved dog at man gør ikke medmindre der kommer nogle. Så er begyndt at råbe "Så sluk dog for den gravhund" ud af vinduet nu, det virker!

• #13   19. okt 2012 heidi :
    kia kunne også med alle hunde, og især stor hunde, små hunde plejede hun faktisk at være ligeglade med også løb med sammen med de stor.. når man var til hundeleg og i hundeskov.
    men efter hund er blevet overfaldet af en rotter synes hun ikke stor hunde er særlig søde. og små hunde kan hun ikke li vis de gø'r, eller er for opfarende.

og bor jo inde i byen, så hun går jo for det meste i snoer.
    men vis jeg går i hundeskov eller til hundeleg, sætter hun for det meste dem der fare lidt op i hovedet af hende, på plads. en enkelt gang, også hedder det leg bagefter.. smiley

men folk skal sku stadig accepter at ikke alle hunde gider at snakke med deres hunde..

• #14   19. okt 2012 Jeg har selv en meget usikker rotte/lab, og jeg bliver så gal når folk kommer lige hen i hovedet på os, og gerne vil snakke. Der er en ældre herre i området der lufter sin meget angst gravhund, og han trækker det stakkels bæst lige hen i hovedet på mig og min usikre hund, hver gang vi mødes. Og han stopper ikke før han har proppet en kiks i hovedet på min hund. Jeg er konsekvent begyndt at gå den anden vej når han kommer gående.
    Jeg tror det har noget at gøre med at folk synes min ligner "bare en labrador" - og så er det jo i orden at komme helt hen til hunden uden at spørge (not!)

• #15   19. okt 2012 Hvilke hunde bider?
    Hvis listehundene kun står for 4,7 % af bidskaderne, hvilke hunderacer er det så, der bider? Ja, det har Fair Dog også kigget nærmere på og resultatet vil måske nok chokere nogen. Det viser sig nemlig, at flere af de racer, der bl.a. er udbredte som familiehunde er blandt ”synderne”;

Top 3 for bid på mennesker

Schæfer
    Små selskabshunde
    Blandinger
    Top 3 for bid på hunde

Schæfer
    Små selskabshunde
    Rottweiler
    Se hele undersøgelsen samt de øvrige racer på listerne i Fair Dogs undersøgelse her.

Det skal dog retfærdigvist tilføjes, at nogle af racerne på listerne samtidig er blandt de mest udbredte i Danmark, så der vil formentlig også være en vis proportional sammenhæng mellem antal hunde og bid. Se listen over de 10 mest populære hunderacer i Danmark her.

Taget fra www.hundenyheder.dk

Så man skal passe på derude... For som Petra skriver: Hendes hund er ikke "bare" en labrador.. Den er faktisk en usikker blanding.. (Petra, nu er det bestemt ikke for at gøre din hund til bussemand.. Min er også meget usikker, men man ved bare ikke hvilken hund modparten kommer gående med.. Forstå mig ret smiley )

• #16   19. okt 2012 Krøll: Klart.
    De få gange der er sket noget, har alle været en løs hund, der på ingen måde var under kontrol fra ejers side, og så er det svært at stå og agere "mur" mellem min og den anden, når den kommer spænende lige ind i fjæset på min hund som har sagt fra.. Ville bare ønske folk respekterede grænserne.
    Og det er jo bare at spørge, på afstand: "Vil hunden hilse?"
    Jeg holder jo min hund i snor, og går ikke med ham hvor hunde må være løse - så jeg synes selv jeg er ansvarsfuld. Jeg vil jo ikke have der sker noget skidt.

• #17   19. okt 2012 Nej lige præcis... Det er jo også derfor jeg træner r*ven ud af bukserne med Cindy... For bor lige klods op og ned af en hundeskov.. Det ville jo være meget rart at lufte hende der (går der aldrig i myldretiden, AAAALLTT for mange hunde smiley )

• #18   19. okt 2012 Lige hvor jeg bor er der også lækre lækre områder til hundeluftning hvor de kan være løse. Der er jeg ofte med min lille hund - men hund går ikke hen til andre hunde, hun går efter mig, og stopper jeg ikke og giver lov til at hilse, så gør hun det ikke. Det ville være skønt med to af sådan nogle, men det får jeg nok aldrig. Men jeg træner og arbejder imod det smiley

• #19   19. okt 2012 Ja det ligner godt nok ikke Kia at være "bange" for noget..
    Hun er jo mini hunden men har selvtilliden i orden!! smiley

• #20   22. okt 2012 Hendes selvtillid er skam stadig i orden.. smiley bare hundene ikke fare op i hovedet af hende, så bliver hun lidt sur...
    og sån plejer hun jo heller ikke at være..
    Førhen kunne alle hunde hilse, også gik hun bare videre, vis de ikke var hendes kopte. Men nu, er det ikke alle hun vil hilse på..

Så går automatisk overpå den anden side af vejen, vis vi jeg kan se der kommer en hund vi ikke kender.. men ja så forventer man jo heller ikke at ejer og hunde følger efter en.. smiley

Kommentér på:
uhh dumme folk med hund!

Annonce