uhh dumme folk med hund! {{forumTopicSubject}}
Har lige været ude og gå med Kia, og på den anden side af vejen kommer der en mor med hendes lille datter (ca. 3 år) og deres lille hund, deres hun var helt op og kører over at se Kia. Da Kia ikke kan li alt for påtrængende hunde. Så vi går videre, men så går de over vejen, og forsætter efter os. i ca. 5 min, efter de 5 min giver moren (som ikke taler dansk) sin datter snoeren og datteren begynder at løbe efter os.. end til deres hund er ca. 5 m bag os. Moren er overhovedet ikke i syn..
Synes det total respektløst når vi giver tegn til vi overhovedet ikke vil snakke med dem og den anden hund.
og pigen stopper først med at følge efter os, da jeg siger til pigen at min hund ikke vil snakke med hendes hund, og tvivler virkelig på om hun forstod hvad jeg sagde..
synes jeg er virkelig god til at møde den slags mennesker som ikke forstår en hentydning. :s
sep 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 212
dumme mennesker er der nok af!
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.102
Sidste gang jeg blev forarvet over børn med hund var klokken ca. 22 om aftenen (for få uger siden, så det var mørkt). Min hund skal lige tisse af, så hund bliver lukket ud af havelågen (hos mine forældre), som hun altid plejer (der sætter hun sig direkte og tisser og smutter så ind i varmen igen).. På den anden side af vej, som er MEGET trafikeret, kommer der 3 børn på ca 10-12 år frem fra buskene med 2 løse hunde uden halsbånd eller noget som helst, der drøner over vejen, for at hilse på min hund, som ikke gider at hilse.. Efter hundende kommer der 3 børn styrtende over vejen uden at kigge sig for.... Forfærdeligt syn...
Og hvad laver 3 børn på 10-12 år ude ved en trafikeret vej sent om aftenen uden voksne???????
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.852
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 579
Karina, må lige spørge dig.. virker det med det gule bånd? har sådan lidt en ide om at 99,9% hundejere ikke aner hva det betyder
jun 2012
Har også i går fået at vide at min hund ikke var særlig rar når den mødte en bestemt anden hund (det er så ikke kun den), men jeg måtte også forklare pænt at min hund er SKIDE BANGE for hendes hund når den kommer blæsende lige i skallen på mig.. Derefter fik jeg et pænt møgfald om at jeg jo bare kunne gå til træning med min hund, så den kunne lære at lege med andre... Hold nu op jeg blev gal.. Jeg knokler som en gal for at få det usikre i hende ud af verden...
Fik efter en længere diskussion en undskyldning og hun ville gerne hjælpe mig med min træning en anden gang.. ( Min hund gør af hunde på afstand, så hjælpen ligger i at hun skal stoppe op og vente på min hunds fremskridt
aug 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 203
hun føler sig bare ikke tryg ved andre hund nu, når hun har snoer på, men vis jeg er i hunde skov og hun ikke har snoer på er der indenting overhovedet.. men gik inde i byen så self. havde hun snoer på..
Krøll, her hvor jeg bor er der også en pige på en 11-12år som går med noget ligne en dansk svendsgårdhunde blanding og en rotter og hun kan overhovedet ikke holde dem, når de ser andre hunde. Så dem rive hende midt ud på vejen, en dag de så os. Dur bare overhovedet ikke! tænkt vis var kommet en bil.
jun 2012
Og derefter ryger min tanke direkte til dyrene
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 579
Hun er nemlig blevet "angrebet" 4-5 gange af små møghunde som ikke var i snor. Den første gang gjorde jo så at hun blev lidt usikker, ikke meget, men lidt. Det fik jeg trænet af.. så røg der en ny hund i fjæset på hende, forfra med en hund der var mere nervøs.. fint jeg fik det endnu engang trænet væk.. 3 gang forfra osv osv.. og hver gang jeg næsten er kommet af med det, jah gæt så hva der sker -.- og lige nu er hun så usikker at jeg nok aldrig kommer helt af med det
jun 2012
Kort tid forinden var hun blevet steriliseret og virkningen skulle lige have lov at sætte sig.. Efter den har trådt til har det forstærket hendes følelser omkring overfaldet, desværre
sep 2011
jun 2012
sep 2011
Måtte pænt sige til naboen at han skulle holde sine hunde ved sig selv da min ikke kan li dem. Kan nu godt forstå min hund, for jeg hader dem satme også! De laver ikke andet end at gø når de bliver lukket ud i haven i håb om at mine svarer tilbage, mine ved dog at man gør ikke medmindre der kommer nogle. Så er begyndt at råbe "Så sluk dog for den gravhund" ud af vinduet nu, det virker!
aug 2008
kia kunne også med alle hunde, og især stor hunde, små hunde plejede hun faktisk at være ligeglade med også løb med sammen med de stor.. når man var til hundeleg og i hundeskov.
men efter hund er blevet overfaldet af en rotter synes hun ikke stor hunde er særlig søde. og små hunde kan hun ikke li vis de gø'r, eller er for opfarende.
og bor jo inde i byen, så hun går jo for det meste i snoer.
men vis jeg går i hundeskov eller til hundeleg, sætter hun for det meste dem der fare lidt op i hovedet af hende, på plads. en enkelt gang, også hedder det leg bagefter..
men folk skal sku stadig accepter at ikke alle hunde gider at snakke med deres hunde..
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
Jeg tror det har noget at gøre med at folk synes min ligner "bare en labrador" - og så er det jo i orden at komme helt hen til hunden uden at spørge (not!)
jun 2012
Hvis listehundene kun står for 4,7 % af bidskaderne, hvilke hunderacer er det så, der bider? Ja, det har Fair Dog også kigget nærmere på og resultatet vil måske nok chokere nogen. Det viser sig nemlig, at flere af de racer, der bl.a. er udbredte som familiehunde er blandt ”synderne”;
Top 3 for bid på mennesker
Schæfer
Små selskabshunde
Blandinger
Top 3 for bid på hunde
Schæfer
Små selskabshunde
Rottweiler
Se hele undersøgelsen samt de øvrige racer på listerne i Fair Dogs undersøgelse her.
Det skal dog retfærdigvist tilføjes, at nogle af racerne på listerne samtidig er blandt de mest udbredte i Danmark, så der vil formentlig også være en vis proportional sammenhæng mellem antal hunde og bid. Se listen over de 10 mest populære hunderacer i Danmark her.
Taget fra www.hundenyheder.dk
Så man skal passe på derude... For som Petra skriver: Hendes hund er ikke "bare" en labrador.. Den er faktisk en usikker blanding.. (Petra, nu er det bestemt ikke for at gøre din hund til bussemand.. Min er også meget usikker, men man ved bare ikke hvilken hund modparten kommer gående med.. Forstå mig ret
aug 2012
De få gange der er sket noget, har alle været en løs hund, der på ingen måde var under kontrol fra ejers side, og så er det svært at stå og agere "mur" mellem min og den anden, når den kommer spænende lige ind i fjæset på min hund som har sagt fra.. Ville bare ønske folk respekterede grænserne.
Og det er jo bare at spørge, på afstand: "Vil hunden hilse?"
Jeg holder jo min hund i snor, og går ikke med ham hvor hunde må være løse - så jeg synes selv jeg er ansvarsfuld. Jeg vil jo ikke have der sker noget skidt.
jun 2012
aug 2012
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 108 Hunde: 3 Emner: 452 Svar: 2.852
Hun er jo mini hunden men har selvtilliden i orden!!
aug 2008
og sån plejer hun jo heller ikke at være..
Førhen kunne alle hunde hilse, også gik hun bare videre, vis de ikke var hendes kopte. Men nu, er det ikke alle hun vil hilse på..
Så går automatisk overpå den anden side af vejen, vis vi jeg kan se der kommer en hund vi ikke kender.. men ja så forventer man jo heller ikke at ejer og hunde følger efter en..
uhh dumme folk med hund!