{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Ingen sutterefleks, kan i hjælpe? {{forumTopicSubject}}

Vores midste hvalp som blev født i lørdags ser ikke ud som om han vil klare det.
Idag lagde jeg mærke til at han er lidt slap og lidt kold og det var ikke så meget gang i ham som igår smiley
Det er så trist.
Han har næsten ingen sutterefleks så hi har fået modermælksarstentnig. Men det spiser han heller ikke så meget af.
Har i nogle foreslag til hvad jeh kan gøre for at han skal overleve.
Det er bare så trist altså smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen sutterefleks, kan i hjælpe?
  • #1   23. okt 2012 Hvad siger dyrlægen?

• #2   23. okt 2012 Du har forhåbentlig varmet hvalpen op, inden du gav den?

• #4   23. okt 2012 prøv med en lille engangssprøjte de fås på apoteket og så sprøjt mælk lige så stille ned i ganen.

• #5   23. okt 2012 Han må ikke blive kold.
    Du kan lave en nødvarmepude af en våd avis i en pose. Den kan evt varmes i mikro ovnen.
    Har du en erfaren opdrætte der kan vise dig hvordan man sondefodrer ?

• #6   23. okt 2012 Jeg var ved dyrelægen i dag. Hun gav ham sprøjte som skulle hjælpe på hans sutterefleks. Og så skal vi give ham mælk hver anden time. Jeg har en varmdunk og har ham liggende her hos mig så han kan holdes varm.

Jeg har ringet til en opdrætter jeg kender som bor i nærheden men de er i sommerhus.
    Dyrlægen sagde at det ikke er sikkert at hvalpen vil overleve og at sådan er naturen.
    Han sutter ikke på den flaske med jeg kan presse noget mælk ud som han så sluger når det kommer i munden på ham.
    Jeg håber at han vil komme efter det.

• #7   23. okt 2012 Tag og fyld en spand med varmt vand - ca 36 grader - og hold hvalpen i det varme vand et par min. Selvfølgelig med snuden oppe over.

• #8   23. okt 2012 Hos Petworld kan man købe sådan en sprøjte med sutte på enden. Det er rigtig godt til så små hvalpe, da man kan stille trykke noget ud i munden på den.

Jeg bruger den til nyfødte killinger.

• #10   23. okt 2012 36-39 grader skulle der stå.

Når du gnider ham tør igen giver du ham det mælk han kan indeholde.
    Du skal fodre en gang i timen.

• #11   23. okt 2012 Væv forsigtig med ikke at give ham for meget mælk i munden på ham. Det kan komme ned i lungerne.

• #12   23. okt 2012 Jeg ville absolut IKKE give et varmt bad

• #13   23. okt 2012 Sådan er vi så forskellige Housebuster.
    Det er nu på den måde jeg har reddet adskillige hvalpe smiley

• #14   23. okt 2012 Ja pas endelig på ikke det ryger ned i lungerne på den.

• #15   23. okt 2012 Du skal ha fat i en der kan lære dig at sondefodre, ellers overlever den ikke.
    Når den ikke har sutterefleks vil den mælk du hælder i munden på ham glide ned i lungerne i stedet for i maven...

• #17   23. okt 2012 Han har fået kun lidt mælk, vi pressede lidt ud og så slugte han det stille og roligt. Det er sådan en sutteflaske med en lille sut som han han have i munden men virker bare ikke helt interesseret.
    Dyrlægen gam ham som sagt den sprøjte det med virkede ikke særlig optimistisk. Jeg håber virkeligt at han vil klare det.

Nu ligger han på varmdunken så han kan holde sig varm. Men han er virkelig slap og der er næsten ingen liv i ham. Det er bare gået hurtigt for igår var det ikke noget. Han er jo den mindste og første fødte.

Hvordan giver sondemad?

• #20   23. okt 2012 hvor du fra? måske er der nogen i nerheden af dig der vil komme og hjælpe elller du kan køre til,,

• #22   23. okt 2012 Jeg bor i jægerspris.
    Dyrlægen sagde at det ikk bliver nødvendigt med sonde hvis han bare indtager lidt mælk. Han kan godt sluge når der kommer mælk i munden på ham.
    Nå men hun sagde at jeg skal vente til imorgen og giv det en chance.
    Jeg håber nu at hun har ret.

• #23   23. okt 2012 Jeg har aldrig haft hvalpe, men i denne situation ville jeg ringe til dr. dyr og spørge om der er mulighed for jeg kunne sondefodre hvalpen..

• #24   23. okt 2012 Det har jeg lige gjort. Hun sagde at vi skal vente til imorgen og lige give ham chancen og prøve med den flaske jeg fik af hende. Han skal have det hver anden time. Og så skal jeg ringe imorgen for at fortælle hvordan det gå.

• #25   23. okt 2012 Har du en éngangssprøjte? Ellers må du prøve at skaffe en på et apotek.
    Du skal kun dryppe enkelte dråber ud helt inde ved gummen, for så kan hvalpen ikke så nemt få det ned i den gale hals - dvs lungerne, og så hold den endelig varm.
    Jeg har ikke tidligere hørt om et varmt bad, og det var ikke personligt noget, jeg lige ville ty til, fordi jeg tror, den lille nemt bliver kold bagefter - varmedunk og tæpper vil være fint efter min mening.... og din egen kropsvarme....

Giv den gerne lidt mad oftere end hver anden time, så den bliver holdt i gang...
    Den skal selvfølgelig også nå at hvile sig ind i mellem....

Jeg ville droppe sutteflasken, for når der ingen sutterefleks er, så er risikoen for at det går galt meget større...

• #26   23. okt 2012 Her er et link fra bogen "Breed your own showdog". om brugen af sukkervand
    http://www.showpapillons.com/formula.htm

• #27   23. okt 2012 Mange tak for hjælpen.
    Jeg køber en engangssprøjte imorgen på apoteket. Vi har prøvet at give han lidt igen og det så ud som om han slugte lidt mælk.
    Moren har ikke afvist ham endnu og passer og plejer ham lige så godt som de andre.
    Jeg tror ar grunden til vi skal bruge sutteflaske var for at vække for hans reflekser så kan måske kam sutte hos sin mor. Det var vist derfor han har fået den sprøjte idag.
    Gud hvor jeg håber at han vil klare den. Og endnu en gang tak til alle som gerne vil hjælpe. Jeg sætter stor pris på det.

• #28   23. okt 2012 Krydser fingre her.

• #29   23. okt 2012 som de andre skriver, er det super vigtigt at hans temperatur kommer op. Mål hans temp - den skal gerne være omkring de 38 .. og min 37, for at du må give ham mad. Er han kold og får mad, så kan han dø af det. Tarmene går i stå når han er kold og så står mælken bare og bliver dårlig og slår ham ihjel.
    så få ham varmet op og så gang i sondefodring - det er super let, bare en lige viser dig det.

• Mette D.
    Mette D. Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 341
    #30   24. okt 2012 Når først hvalpen er svag og kold, er det meget svært at vende, Varme er det første, men han skal have mad NU, da han måske er død af væskemangel i morgen. Det går desværre meget hurtigt den forkerte vej. Jeg bruge også altid engangssprøjter og trykker stille og roligt mælken ned i munden, så hvalpen kan sluge den. Svage hvalpe får hver time, når den begynder at blive frisk og varm igen, er det hver 2. time.
    Du har vel ikke en pipette el. lign.liggnede, de kan også bruges i en nødsituation. Men jeg ville nok få fat på nogle sprøjter omgående på et døgn apotek, måske dyrlægen har? Han klarer den ikke til i morgen uden at få mere mad. Held og lykke med ham.

• #31   24. okt 2012 Varmen SKAL være der inden mad.

• #32   24. okt 2012 Jeps som der er skrevet før, hvis hvalpen er for kold, stopper tarmene, og dermed slår man hvalpen ihjel, så den skal ikke have mad, før den er ordentlig varm. Men det lyder til at der er tjek på varmen?

Jeg har faktisk selv lige haft en hvalp, der var kold, og nærmest mere død end levende, men jeg fik den varmet op, og derefter givet den flaske, og den lever i bedste velgående, men ja det er et MUST at den er varm, før den får mad.

Personligt er jeg ikke så meget til de engangssprøjter, da jeg synes at hvalpen nemmere får det i den gale hals, men det er jo en smagssag.

• #33   24. okt 2012 Lykke, det kommer meget an på, hvor omhyggelig og forsigtig, man er. smiley

• #34   24. okt 2012 Jeg var op en gang i timen hele natten for at give ham mad og prøve på at se om han vil sutte hos mor. Også for at tjekke om han er varm.
    Jeg synes at det virket som om at han har fået lidt varme igen.
    Men han spiser ikke så meget. Nogle dråber her og der.

Jeg var ikke klar over at han skal være varm før han få mad og er faktisk ret ked af at min dyrlæge ikke sagde det til mig. Hun sagde kun at jeg skal holde ham varm men ikke noget om at det var vigtigt inden han fik mad. Jeg har nu holdt ham varm siden vi kom fra dyrlægen igår.

Vi skal på apoteket og købe en sprøjte og se om det gå bedre med det.

• #35   24. okt 2012 Ringer du til dyrlægen om lidt så? Eller.

Håber han klare den.

• #36   24. okt 2012 husker du at måle hans temp? jeg har desværre lært den hårde måde, at det kan snyde, at bare mærke på hvalpen.

• #38   24. okt 2012 Jeg har lige snakket med dyrlægen og hvalpen er mere frisk i dag end den var igår så hun sagde at vi skal forsætte men flasken.
    Cherie har ikke så meget mælk så de andre to hvalpe skal have flaske to gange om dagen.

Kommentér på:
Ingen sutterefleks, kan i hjælpe?

Annonce