{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Øl-hund {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det nu lige at hunde (i hvertfald nogle af dem) er helt gah-gah med lugten af øl?
Vi havde gæster i går, og Watson sad konsekvent hen over den ene mens han - meget diskret- prøvede at komme snuden ned i glasset.
Det siger sig selv at han ikke fik lov til at smage eller fortsætte den opførsel.
Jeg har også lagt mærke til at han er MEGET dygtig til at finde tomme flasker rundt omkring.
Mit spørgsmål går i al sin enkelthed ud på hvad det er i øl (og for den sags skyld cola) der er så tiltrækkende for (nogle) hunde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øl-hund
  • #1   27. jul 2006 mine er mere til sodavand og de to store kan skrue låget af hvis de får fat i en.. ;O))
    men det er vel smagen og lugten de kan lide


  • #2   27. jul 2006 tja... mine er ikke til nogen af delene, de er mere til leverposteg hvis de kan få fat i det...

  • #3   27. jul 2006 Mette C

    Det ville nu ellers give mere mening (for mig) hvis alkohol'en gjorde at de netop IKKE brød sig om det...
    Men sådan er det åbenbart ikke


  • #4   27. jul 2006 Jeg ved ikk hvad der er i som gør at de er helt syge med ddet, men for Majs vedkommende er det vist alkoholen hun er ude efetr.. Hun er helt vild med både øl og rødvin m.m

  • #5   27. jul 2006 Diablo(under birthe smiley fandt en Øldåse i buskadset og blev HEeeeelt vild......

  • #6   27. jul 2006 Ved ikke hvad det er der gør det, men kender det udemærket fra mine forældres gamle lab, han var en rigtig sut når han kunne komme afsted med det, om det var øl eller whiskey var ligemeget, han var der på pletten HVER gang!! Hvis man spildte måtte en holde ham væk og en anden hente klude osv for han blev helt ustyrlig... måske en vane fra tidligere ejere??

  • #7   27. jul 2006 min gamle hund kunne finde på at drikke ren Martini!! ja, helt normal var han ikke *gg*
    Man skulle være MEGET forsigtig med hvor man stillede sine drikkevarer når der var fest hjemme hos os, ellers så fandt han dem og væltede det omkuld så han kunne slupre det i sig *gg*


    ... tror min hund var alkoholiker *GG*


  • #8   27. jul 2006 Søster Lystig - din hund er alkoholiker, sæt den på antabus...

    Nej - jeg tror måske at den sødelige lugt/duft (specielt af øl der har stået ude i sommervarmen), har samme effekt på hunde som råddenskab, sure tæer og navlenuller: det lugter NAM!!


  • #9   27. jul 2006 Betina (7000FA) L

    Det var faktisk et rigtigt godt bud! Fermentering (gæring) af øl, er vel i teorien den samme process som kød der går i forrådnelse.

    Og nej da, min hund er da ikke alkoholiker når han aldrig har smagt det... eller.. jeg TROR da ikke han har smagt det... Selvom jeg nu er begyndt at undre mig over alle de tomme dåser jeg altid kommer hjem til.. hmmm


Kommentér på:
Øl-hund

Annonce