{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.673 visninger | Oprettet:

Allergi over for loppemiddel {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg er begyndt at mistænke min hund for allergi for loppemiddel, nogen der har hørt om det før? Og hvordan opdagede i det?

Efter jeg havde haft min hund i 1½-2 uger fik hun desværre lopper.. Hun kom selvfølgelig i behandling med det samme og har regelmæssigt fået loppekur efter..

Jeg synes hun kløede sig meget på sine ben og derfor tog jeg til dyrlægen med mistanke om skab.. Hun fik nogle kløestillende piller, da hun egentlig ikke havde symptomer på skab.. Når disse blev nedtrappet begyndte hun at klø igen..

Hun har nu i onsdags fået Stronghold samtidig med at hun får sine kløestillende piller.. Torsdag begyndte hun at klø selvom hun er på fuld dosis kløestillende og i dag slikker hun sig rigtig meget på forbenene...

Tyder det på at strongholden virker eller virker det mere som om hun er allergisk over for loppemidlet?

Håber I kan hjælpe mig, da jeg er en smule i tvivl og jeg bare vil det bedste for min prinsesse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi over for loppemiddel
  • #1   26. okt 2012 Hvilket loppemiddel har du brugt? smiley

  • #2   26. okt 2012 Jeg har brugt Advantage og nu har hun fået med Stronghold..

  • #3   26. okt 2012 Okay så ved jeg desværre ikke noget smiley


  • #4   26. okt 2012 Jeg er også lidt på bar bund.. Jeg googler og googler og læser og læser, men synes ikke rigtig jeg bliver klogere smiley

    Nu får hun Stronghold for at tage eventuel skab eller loppeallergi... Men er bange for at det er midlet hun ikke kan tåle... smiley


  • Dorthe H
    Dorthe H Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 1
    #5   14. okt 2018 Skriver dette med sorg i hjertet.
    Har behandlet min hvalp med loppemidlet bayvantic vet - 10- til 25 kg. Onsdag kl 17, torsdag da jeg står op ligner hun bobbelplast i sin hud, og mens jeg sætter morgenkaffe efter og have talt med dyrlæge og fået tid begynder hun også og hæve i hovedet, hvorfor jeg med det samme pakker hund og køre mod dyrlæge. Her får hun en indsprøjtning prednisolson der heldigvis hjælper hende godt. Kl 10 torsdag aften passere loppemidlet hjernen og hun har hvad jeg vil kalde frø hop, dvs hop lodret i luften pga manglende kontrol på bagpsrt muskler
    Hun bliver badet i køligt vand og får kølende creme på og TP er her 39.9 dyrlæge kontaktet og alt vi kan er og vente. Da indsprøjtning stadig virker
    Det går i sig selv, fredag taler dyrlæge og jeg om videre behandling og planen er og evt støtte hende ved nyt udbrud. Og ro men ellers alm dag.
    Vores stor pudel har heldigvis ingen reaktion over loppemiddel ( tror mig hun er gennem tjekket)
    Her søndag går vi en tur i skoven, 10 min efter vi er kommet hjem bobler hendes hud igen, der gives efter aftale med dyrlægen alnok 10 mg, boblerne spreder sig og igen er hendes vejrtrækningen nu påvirket, hvorfor der igen er givet prednisolson
    Denne bivirkning er ikke beskrevet ved firmaet og lægemidlet, dette har min dyrlæge gjort incl jeg selv
    Så vi har lært en ting her, aldrig nogensinde giver jeg igen loppemiddel der er i min hunds krop i 4 uger.
    Har brugt dette middel før til mit hundehold gennem mange år, dog ikke ved bulldog før så troede jeg gjorde det rigtige
    Bayvantic vet er jeg ihvertfald færdig med for altid


Kommentér på:
Allergi over for loppemiddel

Annonce