6.917 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Jack russel og motion Jack russel og motion

En af mine venner skal have hund og han overvejer en jack russel. Men han er dog bekymret for om den kan holde til så meget motion som den vil få hos ham. Så nu vil jeg lige høre jeg (og gerne jer med russler)
Hvor meget motion kan en russel holde til dagligt.
Kan den gå 5-10 km dagligt - altså ikke bare et par gang om ugen men hver dag? desuden med et par løbeturer 2-4 gange om ugen på 5-7km. Derudover med hundetræning (lydighed) nogle gange hver uge.

Jeg ved det er små aktive hunde men som det er jo trods alt små hunde som tager en del flere skridt end de store, og jeg ved dette har betydning bl.a. for mine egne små hunde. Jeg har selv måtte droppe at have cleo med på de lange krævende turer da hun simpelthen er for lille (hun er dog med men går ikke hele vejen) Så hvad siger I - kan en russel klarer dette uden at blive nedslidt osv. eller var det bedre han fik en størrer hund?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jack russel og motion
  • #1   7. nov 2012
    Ork ja.. Når den først er fuldt udvokset, er der ingen ko på isen i det program...

5-10 km dagligt, svarer jo groft sagt bare til 2 fornuftige gåture smiley De dage der også bliver løbet, er det jo bare en bonus...

Jeg plejer at sige at mine Jacks ikke bliver trætte af at bevæge sig, men trætte af at bruge hjernen... Så bare fordi man er aktiv med sin Jack, så er det ikke ensbetydende med at man har en træt hund- de SKAL bruge hjernen, hvis det skal være den gode træthed smiley

Derudover.. En jack, sover ikke- den blinker bare smiley

• #2   7. nov 2012 Min lille bitte dværggravhund kommer ud og gå tre-fire timer dagligt. Så selvfølgelig kan en JR sagtens klare det...............Når den vel og mærke er udvokset

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #3   7. nov 2012 For os er 5 – 10 km en almindelig gåtur – også for vores lille gravhund på 12 1/2 år. Så det burde en jack russel nemt kunne + løbeturene. smiley

• #5   7. nov 2012
    Reglerne for at eje en Jack

Du ejer ikke Jack Russell terriere. De ejer dig!
    Du vil aldrig sove alene igen.
    Du vil aldrig sove længe igen.
    Du vil aldrig gå på toilettet alene.
    Det er din pligt at underholde din Jack Russell alle vågne timer.
    Spild ikke penge på tørfoder; da Jack Russell’er anser sig selv for at være mere end hunde, må du tilberede lækre måltider.
    At have to Jack Russell’er fordobler ikke dine problemer, det firedobler dem.
    Forvent ikke at gå hvor du vil, når du lufter dine Jack Russell’er. De bestemmer.
    Forvent ikke at du er centeret for opmærksomhed i sociale sammenhænge. Det er din Jack Russells opgave.
    Vælg ikke en skærmydsel med din Jack Russell, medmindre du virkelig vil have en.
    Spild ikke tid med at træne din Jack Russell. Den ved allerede, hvad den vil og ikke vil, og hvornår.
    Giv aldrig din Jack Russell et kedeligt navn.
    Klæd altid din Jack Russell i den sidste nye mode.
    Tro aldrig din Jack Russell er stueren. Det er den, som har trænet dig til at tage den ud på de rigtige tidspunkter.
    Forsøg ikke at slå din Jack Russell, den tror bare, du vil slås.
    Meld aldrig din Jack Russell til lydighedstræning. Du er den eneste, som vil blive mere lydig.
    Betragt dig selv som heldig at blive ejet af en Jack Russell. De lader ikke hvem som helst tage sig af dem.
    JACK RUSSELL TERRIERE ER DE BEDSTE!

• #7   7. nov 2012 det lyder godt.. ved også at russlen er nogle aktive små nogle men blev dog stadig lidt i tvivl om de bare er meget aktive hunde generet eller om de er aktive af en lille hund at være. Nok mere fordi ingen af mine forældres 3 små hunde ville kunne klare den form for motion, heller ikke den am cocker jeg havde før og Cleo ville jo bestemt heller ikke kunne klare det (slet ikke da hun nu har udviklet slidgigt)

• #8   7. nov 2012 Jeg tror det er vigtigt for din ven at finde en vaps, der er lavet på nogle fornuftige forældre med henblik på at få en brugshund og ikke en udstillingsmodel...

Han kan evt kigge på
    http://www.djrtk.dk/
    Og derigennem blive guidet til hvad han gerne vil ha for en vaps..

• #9   7. nov 2012 Haha ja det er totalt min Jack russell der er beskrevet der smiley men vil gerne hører hvad folk gør med deres Jack russell for at aktivere hjernen på dem for det synes jeg at jeg har svært ved med min

• #10   7. nov 2012
    Kathrine, du skal vist bare indstille dig på at din jack ALTID skal arbejde for ALTING.. Foder, legetøj, plads i sofaen- kort sagt ALT..

Her har jeg fx puttet bamserne i en kurv, med et net over- så skal han først åbne nettet før han kan få en bamse.. Pladsen i sofaen- tja, der skal danses en dans inden han få lov til at komme op, maden får han ved at finde den på græsset, gåtur får han ved at sidde pænt med halsbåndet i kæften UDEN at sige et pip...

Pt forsøger jeg ( forgæves) at installere at hvis man vil ha en anden bamse, så skal de andre legeting på plads først- det holder så liiiiiige lidt hårdt smiley

Jeg ved bare af erfaring, at hvis jeg ikke finder på ting/øvelser til ham, så finder han selv på nogle- og de er mildest sagt MEGET lidt hensigtsmæssige..

Fx, kan han åbne døren til toilettet, løfte brættet og derefter lege " bold i tønden"- der var jeg IKKE imponeret smiley

• #12   7. nov 2012
    Hvis du har en lidt højoktan Jack, så kan aktivitetsbolde ikke anbefales...
    Det eneste jeg fik ud af den møgbold med foder, var et hul i væggen smiley
    _ Hvorfor fedtspille for 2 foderkugler, når man kan ødelægge lortet og få dem alle på en gang smiley

Brætspillet kan heller ikke anbefales- det lurer de hurtigt og så gider de ikke det mere...

• #13   7. nov 2012 Han gør bare meget trods alt motion han får så gør han vildt hvis ikke lige vi kigger på ham og giver han opmærksomhed smiley han den der kong jeg fylder med leverpostej det kan holde ham rolig i en times tid ca

• #14   7. nov 2012
    Jacks gør altså desværre meget, hvis man ikke får omkodet deres Thuleradar...
    Vi har også problemet her i firmaet, men jeg har næsten fået installeret at han henter sin bold og så får den en ordentlig tur så den piiiiiver helt vildt...
    Jeg er tæt på tinitus af det piveri, men det er trods alt bedre en vovvovov

• #15   7. nov 2012 **Alfisten Natasja*

malteserne kan sagtens trække vejeret men har svært ved at følge med på en løbetur (da den for dem kommer til at fåregå i galop) og så er 7 km meget langt når man kun er 21 cm høj. Desuden slider det meget på dem at skulle gå 10 km hver dag da de tager mange skridt.
    så ja umiddelbart skulle man synes at en hund burde kunne gå mindst hvad et menneske kan - det er dog ikke hvad jeg har erfaret med alle hunde. Men du har ret - den mængde motion BURDE alle hunderacer kunne klare også uden problemer!

• #16   7. nov 2012 Jeg er super aktive med mine jacks (dog begrænset om vinteren da det bliver alt for hurtigt mørkt!) Mine går gerne 12-15 km om dagen UDEN at blive trætte - ofte kommer de hjem og vil lege. Jeg synes dog at stimuleringen svinger med mine tre, lige fra sofa hund til hyper aktiv. I høj grad handler det om hvad du vænner dem til fra hvalp. De 2 hyper hunde går i de mest aktive perioder til væddeløb, lydighed, agility, jagt (både grav og drev), redningshunde, narkohunde, udstilling og vi ønsker nu at påbegynde schweizspor af den simple grund at de ikke er stimuleret nok- MEN det er helt klart min fejl, for det er de blot vant til. Den tredje nyder bare at kaste med pind og komme på rævejagt i ny og næ, derudover vil han bare kæles.

Så her i huset kan de klare alt og giver aldrig op. Jeg tror aldrig at du vil opleve en JRT der lægger sig ned af udmatning, der er altid en gemt ressource et eller andet sted i den bette krop.

• #18   8. nov 2012 Foderbold stimulere heller ikke mine, heller ikke de der spil ala Nina Ottesen.

Kommentér på:
Jack russel og motion

Annonce