Jack russel og motion Jack russel og motion
En af mine venner skal have hund og han overvejer en jack russel. Men han er dog bekymret for om den kan holde til så meget motion som den vil få hos ham. Så nu vil jeg lige høre jeg (og gerne jer med russler)
Hvor meget motion kan en russel holde til dagligt.
Kan den gå 5-10 km dagligt - altså ikke bare et par gang om ugen men hver dag? desuden med et par løbeturer 2-4 gange om ugen på 5-7km. Derudover med hundetræning (lydighed) nogle gange hver uge.
Jeg ved det er små aktive hunde men som det er jo trods alt små hunde som tager en del flere skridt end de store, og jeg ved dette har betydning bl.a. for mine egne små hunde. Jeg har selv måtte droppe at have cleo med på de lange krævende turer da hun simpelthen er for lille (hun er dog med men går ikke hele vejen) Så hvad siger I - kan en russel klarer dette uden at blive nedslidt osv. eller var det bedre han fik en størrer hund?
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Ork ja.. Når den først er fuldt udvokset, er der ingen ko på isen i det program...
5-10 km dagligt, svarer jo groft sagt bare til 2 fornuftige gåture
Jeg plejer at sige at mine Jacks ikke bliver trætte af at bevæge sig, men trætte af at bruge hjernen... Så bare fordi man er aktiv med sin Jack, så er det ikke ensbetydende med at man har en træt hund- de SKAL bruge hjernen, hvis det skal være den gode træthed
Derudover.. En jack, sover ikke- den blinker bare
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.626
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
okt 2012
Reglerne for at eje en Jack
Du ejer ikke Jack Russell terriere. De ejer dig!
Du vil aldrig sove alene igen.
Du vil aldrig sove længe igen.
Du vil aldrig gå på toilettet alene.
Det er din pligt at underholde din Jack Russell alle vågne timer.
Spild ikke penge på tørfoder; da Jack Russell’er anser sig selv for at være mere end hunde, må du tilberede lækre måltider.
At have to Jack Russell’er fordobler ikke dine problemer, det firedobler dem.
Forvent ikke at gå hvor du vil, når du lufter dine Jack Russell’er. De bestemmer.
Forvent ikke at du er centeret for opmærksomhed i sociale sammenhænge. Det er din Jack Russells opgave.
Vælg ikke en skærmydsel med din Jack Russell, medmindre du virkelig vil have en.
Spild ikke tid med at træne din Jack Russell. Den ved allerede, hvad den vil og ikke vil, og hvornår.
Giv aldrig din Jack Russell et kedeligt navn.
Klæd altid din Jack Russell i den sidste nye mode.
Tro aldrig din Jack Russell er stueren. Det er den, som har trænet dig til at tage den ud på de rigtige tidspunkter.
Forsøg ikke at slå din Jack Russell, den tror bare, du vil slås.
Meld aldrig din Jack Russell til lydighedstræning. Du er den eneste, som vil blive mere lydig.
Betragt dig selv som heldig at blive ejet af en Jack Russell. De lader ikke hvem som helst tage sig af dem.
JACK RUSSELL TERRIERE ER DE BEDSTE!
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
okt 2012
Han kan evt kigge på
http://www.djrtk.dk/
Og derigennem blive guidet til hvad han gerne vil ha for en vaps..
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
okt 2012
Kathrine, du skal vist bare indstille dig på at din jack ALTID skal arbejde for ALTING.. Foder, legetøj, plads i sofaen- kort sagt ALT..
Her har jeg fx puttet bamserne i en kurv, med et net over- så skal han først åbne nettet før han kan få en bamse.. Pladsen i sofaen- tja, der skal danses en dans inden han få lov til at komme op, maden får han ved at finde den på græsset, gåtur får han ved at sidde pænt med halsbåndet i kæften UDEN at sige et pip...
Pt forsøger jeg ( forgæves) at installere at hvis man vil ha en anden bamse, så skal de andre legeting på plads først- det holder så liiiiiige lidt hårdt
Jeg ved bare af erfaring, at hvis jeg ikke finder på ting/øvelser til ham, så finder han selv på nogle- og de er mildest sagt MEGET lidt hensigtsmæssige..
Fx, kan han åbne døren til toilettet, løfte brættet og derefter lege " bold i tønden"- der var jeg IKKE imponeret
okt 2012
Hvis du har en lidt højoktan Jack, så kan aktivitetsbolde ikke anbefales...
Det eneste jeg fik ud af den møgbold med foder, var et hul i væggen
_ Hvorfor fedtspille for 2 foderkugler, når man kan ødelægge lortet og få dem alle på en gang
Brætspillet kan heller ikke anbefales- det lurer de hurtigt og så gider de ikke det mere...
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
okt 2012
Jacks gør altså desværre meget, hvis man ikke får omkodet deres Thuleradar...
Vi har også problemet her i firmaet, men jeg har næsten fået installeret at han henter sin bold og så får den en ordentlig tur så den piiiiiver helt vildt...
Jeg er tæt på tinitus af det piveri, men det er trods alt bedre en vovvovov
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 61 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.514
malteserne kan sagtens trække vejeret men har svært ved at følge med på en løbetur (da den for dem kommer til at fåregå i galop) og så er 7 km meget langt når man kun er 21 cm høj. Desuden slider det meget på dem at skulle gå 10 km hver dag da de tager mange skridt.
så ja umiddelbart skulle man synes at en hund burde kunne gå mindst hvad et menneske kan - det er dog ikke hvad jeg har erfaret med alle hunde. Men du har ret - den mængde motion BURDE alle hunderacer kunne klare også uden problemer!
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.509
Så her i huset kan de klare alt og giver aldrig op. Jeg tror aldrig at du vil opleve en JRT der lægger sig ned af udmatning, der er altid en gemt ressource et eller andet sted i den bette krop.
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.509
Jack russel og motion