{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.638 visninger | Oprettet:

Cava
Cava
Tilmeldt:
3. aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300

Tilvænning til hundegård? {{forumTopicSubject}}

Så fik vi langt om længe bygget hundegården færdig, så rødderne fremover kan være derude, når de er alene hjemme smiley

Men så kom vi til at snakke om, om man godt bare kan lukke dem derud og køre på job?
Eller hvordan gør man det lige? Skal de vænnes langsomt til at være derude, eller hvordan har I gjort det?

Den gamle hund er ligeglad med hvor han er henne, bare der er et tæppe, han kan sove på, så ham er der ingen problemer med, men Noddy på 7 måneder er lidt af en bandit...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilvænning til hundegård?
  • #1   11. nov 2012 Jeg ville vænne dem til det.

  • #2   11. nov 2012 jeg synes det er for koldt nu - ville starte over sommeren, så de danner pels svarende til det at være så meget ude. Men man kan jo lade dem være der ude i kort tid og så øge gradvist, til man ved de kan holde varmen en hel dag

  • #3   11. nov 2012 Jeg ville også vænne dem stille og roligt til det, og sørge for at de syntes at det er et hyggeligt sted at være.

  • #4   11. nov 2012 Altså først og fremmest, så er de skam vant til at være ude. Jeg er på ingen måde bekymret for temperaturen, og de skal bare være der, mens de er alene hjemme; dvs 6 timer. Der er et hus de kan gå ind i, og selvom det ikke er isoleret, så skal de nok klare sig fint.

    Vores bekymring var mere i forhold til om vapsen bare splitter det hele ad, fordi han ikke forstår, hvorfor han skal være der; der er jo ikke ligefrem så god plads som i haven, hvor han kan hygge sig hele dagen hvis det er....

    De får altid tyggeting og legetøj når vi ikke er der, så det vil vi naturligvis fortsætte med.

    Christina: Rigtig godt forslag til en god tilvænning. Tak smiley Det tror jeg vi prøver de næste par dage....


  • #5   11. nov 2012 Er de ude nu når de er alene? For hvis ikke syntes jeg os det er for koldt.

  • #6   11. nov 2012 Jeg har forsøgt at vænne mine til hundegård, men opgav til sidst. De blev alt for stressede af det.
    De slapper mest af, når de har hele huset til ¨rådighed. Jeg tror at det er fordi de såkan slappe af i hver sit rum.


  • #7   11. nov 2012 Nej de er ikke ude, når de er alene, da vi netop har manglet noget mere sikker indhegning.
    Men altså, det ændrer jo ikke på temperaturen for hunden, om vi er hjemme eller ej, så jeg forstår ikke lige den bekymring...?
    De er vant til at være meget ude og det må da være det, som er relevant.

    Ingen af hundene har problemer med at holde varmen; den gamle sidder gladeligt på en mark i 6 timer i frostvejr, når han er på jagt smiley Og vapsen bor nærmest ude i haven....
    Det er brugshunde vi har og ikke sofahyggere....


  • #8   11. nov 2012 Pia J: jeg håber godtnok det lykkes, men kan bestemt heller ikke se, hvorfor det skulle stresse mine hunde. Tror tværtimod de vil nyde det smiley

  • #9   11. nov 2012 Jamen så gør det dog? Forstår ikke hvad du spørger om så når ikke du vil høre om vores bekymring.

  • #10   11. nov 2012 Nu som: Jeg spørger om tilvænning til hundegård. Altså hvordan man sådan rent mentalt vænner hundene til at skulle være alene hjemme der, istedet for inde i huset....
    Ved ikke lige hvordan jeg kan forklare det bedre.

    Jeg har i øvrigt aldrig sagt, at jeg ikke vil høre jeres bekymring, så jeg ved ikke lige hvor du har det fra?.
    Jeg fortæller bare, at jeg ikke deler den og ikke forstår den. Jeg har vel lov til at kommentere de kommentarer der kommer eller hvad??


  • #11   11. nov 2012 Ja men du fejer jo vores bekymringer af bordet.

    Men igen gør som du vil. Og ja jeg ville vænne dem til det, kort tid af gangen. Ikke ngoet med bare at smide dem derud og gøre.
    Hvis du er bange for den lille splitter det hele ad, er det så fordi den ikke kan være alene hjemme i forvejen? For så kommer det til at kræve noget ekstra.


  • #12   11. nov 2012 Mine hunde er i hundegård når jeg ikke er hjemme...
    De er blevet vænnet til at være i dem ved at jeg har gjort gårdene til hyggelige steder (mine er i hver sin *S). godbider på jorden og lukket inde et par minutter, et griseøre, lukket inde i 5 minutter o.s.v.
    De kommer altid rendenede når jeg kalder "nu er det i hundegårdene.." for de ved at der vanker noget lækkert smiley
    Du skal nok gå meget stille og roligt frem og i meget korte intervaller så du ikke får hunde der står og gøer hele tiden:)


  • #13   11. nov 2012 Nu som: Læser du overhovedet hvad jeg skriver
    ?
    Jeg er helt enig med dem som skriver, at hundene skal vænnes til hundegården. Mit oprindelige spørgsmål gik på, om de skulle og i så fald hvordan. Jeg har allerede fået nogle gode ideer til metoder og tager gerne imod flere input, da det som sagt er vigtigt for mig, at det bliver en succes.

    Du har ret i, at jeg er uenig i bekymringen om temperaturen, men det er skam helt ok, at folk nævner dette, hvilket jeg bestemt ikke brokker mig over. Jeg forsøger endda at forklare, hvorfor jeg ikke ser temperaturen som et problem. Jeg er sikker på, at dette kan være et problem for nogle hunde, men det er det altså ikke for mine. Det er vl ok
    , at jeg fortæller jer dette.....?

    Min vaps har ikke alenehjemme problemer, men jeg tænker da at han er ung nok til at kunne få det, hvis noget går galt.

    Christina: Det blev lidt mørkt inden vi var færdige, men jeg ligger billeder ind imorgen. Er ski helt stolt af den, selvom den er ganske primitiv...


  • #14   12. nov 2012 Vores er også ude om dagen, og Lua om natten, frivilligt.
    Du skal lære dem at være der. Sæt dig derude sammen med dem og læs fx en bog. Gå lidt rundt, sæt dig igen. Luk døren, åben døren. Vis dem at det er helt cool at være der. Det er ikke noget særligt.
    Derefter kan du give dem et ben, luk lågen, åben igen før de er færdige med benet. Så de får en god oplevelse.


  • #15   12. nov 2012 Så kom der lige et enkelt billede. Den ser lidt skæv ud, men det er vist bare vinklen.
    Gården er bygget til vores carport, så den er som forlængelse ud fra skuret. Skuret har ca samme størrelse som gården og der erhalmballer på gulvet (synes det isolerer godt) og så har de deres kurve og tæpper....

    Idag har de været derude 2 gange for at søge efter mad, så foreløbig synes de det er vældig hyggeligt smiley


    profilbillede
  • #16   12. nov 2012 Beklager billedkvaliteten; det er taget med min mobil...

  • #17   12. nov 2012 Det ser da fint ud og når der er adgang til skuret, hvor der er kurve/tæpper/halm ville jeg nu ikke være bekymret for om de kan holde varmen smiley


  • #18   12. nov 2012 Ja manden er også lidt småfornærmet over, at hans fiskestænger måtte vige pladsen for de små hundenæser, men hvis vi skulle i gang med at bygge hus til dem også, så blev det simpelthen for dyrt.
    Og det er ham, der er træt af at have hund i vindueskarmen, når vi ikke er hjemme smiley Jeg synes det er totalt sødt med en bordercollie som vinduespynt smiley


  • #19   12. nov 2012 buller og bamse står også i hundegård når vi er på arb.
    Og det er hele året rundt Får også deres mad derude... og det e 2 labrador blandinger.
    Og bruger den også tit når vi er hjemme...
    De har hundehus derude hvor de begge kan være.
    Kun hvis det pisser ned inden vi skal nogle steder de bliver indenfor


Kommentér på:
Tilvænning til hundegård?

Annonce