Min amr. Bulldogs øje {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en amerikansk bulldog der hedder Rocky.
Og her de sidste par dage er hans ene øje begyndt at hænge rigtig meget (mere end normalt). Det nederste del af øjet..
Det er sket før og vi har været ved dyrlæge med det og han får nogle øjendråber som skal holde hans øje fugtigt.Og grunden til hans øje hænger er fordi den hinde som kører over øjet når han lukker sit øje, den trækker sig ikke helt på plads igen når han så åbner øjet igen. . Så det er ikke for at søge "dyrlæge-råd" at jeg laver dette indlæg..
Men mit spørgsmål er om der er andre der har oplevet det med deres hunde..?
Og om det er noget jeres hunde har kunnet leve med i mange år ?
eller aflivede i hunden fordi det aldrig forsvandt.?
Vi kan se og mærke det påvirker ham meget da han ikke rigtig gider lave andet end at sove ude i baggangen. Men når øjet så bliver "normalt" igen er han sig selv 100 %.. men vi kan stille mærke at han er mere den hund der er påvirket af øjet end han er den "normale" hund.
Så det bekymre os jo en del..
Det skal lige siges han er 6½ år gammel og har allergi og har haft det siden han var 1 år gammelt. han har både fået pillekure og sprøjtekore mod allergien så vores dyrlæge har allerede sagt at alt over 6 år ville være noget vi skulle tage som en gave. Og det gør vi bestemt også..
maj 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 43
men at det nok bare er noget han må leve med. må lige se om jeg kan få lov til at tage et billede.. hvad er cherry eye ?
feb 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 18
maj 2006
det er som om den nederste del af øjet hænger meget ud af så han nærmest får en "skuffe" der under øjet, hvis i forstå.. Så det ligner hans øje hænger rigtig meget og hans låg hænger derfor også længere nede så det ligner han er meget træt..
Håber i forstår hvad det er jeg mener
nov 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 20
maj 2006
maj 2006
nov 2012
maj 2006
og det er det han har døjet med de sidste 2 år, hvor vores egen dyrlæge bare har skyllet øjet og givet øjendråber,,
hvor denne Gunnar Gram fra rødding sprøjtede noget farve ind og fik det undersøgt grundigt.. så det var det værd at tage til en anden dyrlæge
nu skal han tilbage på mandag og under narkose og have det skrabet af og så tage noget af hans blod for at bruge til også at dryppe i hans øje for at det heler hurtigere
nov 2012
maj 2006
Ja det var dejligt lige at få en anden dyrlæge til at tjekke ham,,
så det er den dyrlæge vi bruger fremover til vores Rocky
Min amr. Bulldogs øje