1.598 visninger
|
Oprettet:
Så er "ulven" obduceret OBS lang video {{forumTopicSubject}}
Så er "ulven" obduceret. De er dog endnu ikke sikre på om det er en ulv eller hund, men der var dog ingen ID-mærkning. Den døde sandsynligvis af kvælning pga en stor tumor tæt på hjertet.
OBS, man skal ikke se videoen, hvis man ikke bryder sig om at se en hund/ulv der bliver skåret op!
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-60506044:sådan-gik-obduktionen-af-ulven.html
okt 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4
Klamt, men er de klar over det er en ulv?:)
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.009
Glæder mig til de får den DNA testet...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Det bliver spændende at se, hvad DNA-testen siger. Indtil videre er der intet, der udelukker ulv.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.337
Jeg synes så det lyder som en lidt mærkelig konklusion...
Argh der var jeg for hurtigt, de skriver bare at det ville være usædvanligt....
Jeg synes dog den ser overraskende lille ud når den ligger der på bordet....
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.454
dén dna test kunne jeg sku godt tænke mig at vide hvad er for en!
For så vidt jeg ved så findes der ikke nogen DNA prøve der kan bestemme om der er tale om en ulv, hund eller en ulvehund.. ganske enkelt fordi de er så tæt beslægtede..
der findes en amerikansk test der kan bestemme om der er "wolf markers" men selv her er den ikke 100% sikker da igen ulve og hunde er så tæt beslægtede, og selv hvis der ér tale om en ulvehund så behøves den ikke at indeholde de "markers" der er hos ulve, da de arves som ethvert andet gen og derfor ikke nødvendigvis bliver arvet..
dertil sagt så er testen i USA også henvendt mod Amerikanske ulve, og der er stor tvivl på om Europæiske ulve overhovedet vil dukke op som ulve/ulvehunde ved den test..
Jeg har selv foretaget testen på min tæve, som følge af at flere halvsøskende har testet positivt for ulve markers i den (i udlandet) men min tæve samt mindst én anden søster tester negativt..
Til Video'en som jeg endnu ikke er såå langt i - så tjekker de godt nok ikke meget for en evt chip, chips kan godt vandre, inden for min race har der været chips der er vandret helt ned i et bagben.. så at tjekke kun nakken er da godt nok ikke meget værd.. Jeg ville nok sige at dyret skulle have haft en fuld krops rønkten før obduktionen..
Ellers vil jeg umiddelbart i relation til om der er tale om en ulv eller en hund sige..
Vildt store tænder, det tyder ikke på at det er en hund, men på den anden side så ser ørerne ud til at være ret hunde betingede og store, de er hverken godt pelsede (som ulve ører bør være) eller lige så afrundede i spidsen..
ting der kunne hælde mod ulv er hvad der ser ud til at mangle hvide markeringer på kroppen, men det er jo svært at se når dyret er begyndt at gå i opløsning, halespidsen er sort, hvilket ikke er 100 % ulv, men havde den været hvid havde der i hvertfald ikke været tale om en ulv..
Umiddelbart synes jeg hovedet er lidt stort hvis der er tale om en europæisk ulv, da de i forhold til amerikanske ulve har smakkere og knapt så kraftige hoveder..
Det kunne være ret nice at vide hvor høj dyret var - men det er selvfølgeligt lidt svært at måle når det nu er dødt.. men så håber jeg da de har vejet det inden døden..
aug 2006
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.975
Jeg sys ikke den virker så stor, men heller ikke så lille som en hund, så jeg ved ikke rigtig.
Jeg er spændt på hvad testerne siger, for jeg er ret sikker på at de har styr på det
aug 2006
aug 2006
Jeg fornemmer, at jo længere man kommer hen i obduktionen jo mere er obducenten overbevist om, at dyret ikke KUN er en hund. At der ihvertfald er ulv i, men at det naturligvis er umuligt at sige uden DNA, om der KUN er ulv.
mar 2009
"ulve har hudflap mellem tæerne - ala svømmehud" - det har min hund i aller højeste grad også...
Derudover er jeg overbevist om at dyret ikke er en Tjekkislovakisk ulvehund
måske ulv, måske ulvehund.. jeg hælder nok mest til ulvehund
mar 2009
Min Gudfars Alaskan Malamute har poter der er større end mine hænder.. så det er der altså slædehunde der har.. han er DKK præmieret og det hele, så inden for standarden..
ikke dermed sagt at det er en alaskan malamute, men at det ikke er udelukket at det kunne være en blanding
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
Udfra de billeder der fremkommer på google af saarloos og tjekkoslovakisk ulvehund, synes jeg ik det ser ud til at de er nær så kraftige i deres knoglebygning, som det ulvelignende dyr...
Bliver spændende at få svaret på dna testen(e)
apr 2006
aug 2006
Helt ærligt - når eksperterne skal have DNA-test for at vurdere det, så tror jeg ikke vil skal regne med, at en bunke hundeelskere kan gøre det via nogle billeder på en skærm *GGG*
Jeg tror på, når de siger, at det endnu ikke er udelukket, at det er en ulv. Og det er vel så klart det kan blive som tingene er nu.
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 792
apr 2006
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.902
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816
mar 2009
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.816