3.963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hunden keder sig i hundegården Hunden keder sig i hundegården

Hej HG.

Min hund er hver dag i hundegård hver dag, når vi (min kæreste og jeg) er enten på arbejde eller i skole. Og han er max alene i 8 timer - men ofte mindre.
Han kommer derud om morgenen, omkring klokken 7.30, der har vi været oppe i ca. 1 time. Så jeg forstår godt han ikke bare ligger sig til at sove smiley
Hver morgen leger jeg med ham, træner med ham og går en mindre tur på 20 minutter (han er kun 10 mdr.)
Og når jeg kommer hjem kommer han selvfølgelig ud med det samme, og så kører dagens daglige rutiner ellers smiley

"Problemet" er at når han er ude i hundegården keder han sig helt vildt meget! Så meget at han hver dag trækker sin seng ud af hundehuset, så hvis det regner bliver den gennemblødt - og i længden har den ikke så godt af det smiley Og nogle gange bider han også sin seng i stykker smiley (generelt bider han nemlig slet ikke sine ting i stykker, så synes det er lidt mærkeligt)
Han har legetøj, bideting(de der oksehuds ting) og får et par godbidder når han kommer derud.

Og de gange han er indenfor, og alene i samme mængde tid, så ødelægger han ikke noget?
Skal lige siges at han ikke er ked af at være ude i hundegården smiley

Hvad kan jeg ellers gøre for at han ikke keder sig? smiley Får jeg forstår ude mærket godt at hunden synes det er træls at sove i 8 timer, for så at komme ud i hundegården i de næste 5-8 timer. Kedeligt - ja.
Men hvad kan jeg gøre bedre? Han er 10 mdr., så kan jo ikke forlange at han sover så meget uden at gøre ham psykisk og fysisk udmattet, hvilket heller ikke er meningen smiley

Så hvad gør i for at hunden ikke skal kede sig i hundegården?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunden keder sig i hundegården
  • #1   23. nov 2012 Du kan med fordel lave noget hjernearbejde om morgenen, så han hurtigere bliver træt igen.
    5 minutter spor eller søgeøvelser trætter på samme niveau som 30 min gåtur.
    Du skal endelig ikke lege med ham om morgenen, for så er han jo i gear, når I skal afsted hjemmefra.
    Lad ham søge et spor, finde sit mad på græsset, lege med foderbold, frossent marvben eller lign. Sådan gør vi hver eneste morgen.
    Når vi går hjemmefra går der en times tid så lægger de sig og hviler igen.

• #2   23. nov 2012 Okay, så må jeg prøve det.
    Leger heller ikke meget med ham, lidt trække leg og sådan og så noget træning. smiley
    Han er en labrador blanding og røven er altid sprængt fyldt med krudt som skal bruges! smiley

Han plejer bare ikke blive træt af at finde sit foder på græsset? Kan i hvert fald aldrig mærke forskel på ham om han får foder på græsset eller i skålen, men må da gøre det lidt oftere alligevel så - og foderbold er desværre ikke rigtig en mulighed mere - desværre.

• #3   23. nov 2012 Hvorfor må han ikke være inde hvis han ikke ødelægger noget?:)

• #4   23. nov 2012 Alt efter indretning af hundegården, og hvilket foder han får...kan man så ikke placere hans morgen mad "rundt omkring, så kan skal søge efter det... feks i diverse legeting, under ting osv...

Ang seng, er den massiv så giv den en skrue i bunden, eller lig en sand sæk i bunden..

• #5   23. nov 2012 Siger som Lille My - Hvad er grunden til at han ikke må være inde, når nu han ikke har det godt i hundegården?

At han ødelægger ting derude, kan lige så godt være stress, som det kan være kedsomhed.

• #6   23. nov 2012 Nu bliver jeg sikkert pryglet ned smiley

Han virker altså ikke ked af at være i hundegården smiley

Men han er indenfor nogen gange, men vi har en hundegård fordi jeg en dag skal studerer i KBH, og så ved vi endnu ikke hvordan det kommer til at se ud med hvor længe hunden skal være alene. Da det er synd HVIS hunden skal holde sig i 8-10 timer måske? Så synes jeg det ville være bedre hvis hunden ikke skal holde sig og så kunne være udenfor i stedet for. Og han virker til at godt kunne lide at være i hundegården.

Sengen er ikke massiv - han har et isoleret hundehus, med nogle bløde hundesenge indeni. smiley

- Bare lige en lille reminder. Jeg gider ikke diskuterer om jeg burde have hund eller ej. smiley

• #7   23. nov 2012 Det var skam heller ikke der jeg ville hen:)
    Jeg spurgte bare:) hvis han nu alligevel ikke ødelagde noget:) dog skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg bestemt ikke er fan af hundegårde:)

• #8   23. nov 2012 har selv 2 lab blandinger der begge kommer i hundegård. de deler den på 12 m2... har også forsøgt med alverdens tæpper i det fælles hundehus. Dem flår de også ud og tygger i atomer

• #9   23. nov 2012 Som jeg skrev. så virker det mere for mig som om han stresser når han er derude... Og hunde ved jo desværre ikke at det ikke er sundt i længden. Så selvom han er stresset derude, er det ikke ensbetydende med at han ikke kan lide være der...

At være i hundegård skal efter min mening trænes lige som alene-hjemme træning. Hunden skal gradvist lære det, og ødelægger han noget derude, er man gået for hurtigt frem.

Men det er som sagt kun min mening, og jeg skal da ikke udelukke at andre har nogle bedre råd smiley

• #10   23. nov 2012 hvorfor skulle du være uegnet pga en hundegård... hunden har da langt bedre af at være ude end inde... hva med en snadkasse, hvis han kan li at grave.. noget reb der hænger ned som han kan hive i, måske et stort okseben..

• #11   23. nov 2012 Det kan være at sengen ganske enkelt ikke passer hunden.

En ting, der lige slår mig - kan han være udendørs og i tørvejr uden at skulle gå i hundehuset?

• #12   23. nov 2012 Lille My

Super smiley skulle bare lige være sikker på at det ikke lige tog en forkert drejning smiley

• #13   23. nov 2012 Marianne
    Det var måske en meget god løsning? smiley Kan være jeg skulle prøve det, må bare håbe han ikke tisser inde i hans hus så smiley

• #14   23. nov 2012 Tanja og Bine.

Helt enig i at det er noget som skal trænes - ingen tvivl.
    Og forstår at du mener at jeg kan være gået for hurtigt frem, men det er noget han er begyndt at gøre her inden for den sidste måneds tid? Og han har været i hundegården dagligt, inden da - uden problemer. Det er det som forvirre min lille hjerne lidt smiley

• #15   23. nov 2012 lotte k

er nok svært at etablerer en sandkasse og reb som hænger ned smiley

• #17   23. nov 2012 Hvor har i købt hundegård henne? smiley

• #18   23. nov 2012 CH
    Nej, det kan han faktisk ikke smiley

• #19   23. nov 2012 Stine H

Lyder som en god idé med den der kong. Er der en speciel model du kan anbefale? smiley

• #20   23. nov 2012 Marianne

Okay smiley min hund er nemlig bare vant til at være ude ved hesten, og holder man ikke øje med ham så tisser han på hestens hø XD Så er ligesom ved at lære ham at man ikke tisser på ting inde i stalden smiley
    men kan godt være at det er noget andet når det bliver "hans seng"..

• #21   23. nov 2012 Louise J

Jeg må være dig svar skyldig smiley Har fået den foræret af mine forældre, men den ligner meget den her (Bare større smiley ) :

profilbillede
  • #23   24. nov 2012 Stine H
    Okay - mange tak smiley

Kommentér på:
Hunden keder sig i hundegården

Annonce