Hunden keder sig i hundegården Hunden keder sig i hundegården
Hej HG.
Min hund er hver dag i hundegård hver dag, når vi (min kæreste og jeg) er enten på arbejde eller i skole. Og han er max alene i 8 timer - men ofte mindre.
Han kommer derud om morgenen, omkring klokken 7.30, der har vi været oppe i ca. 1 time. Så jeg forstår godt han ikke bare ligger sig til at sove
Hver morgen leger jeg med ham, træner med ham og går en mindre tur på 20 minutter (han er kun 10 mdr.)
Og når jeg kommer hjem kommer han selvfølgelig ud med det samme, og så kører dagens daglige rutiner ellers
"Problemet" er at når han er ude i hundegården keder han sig helt vildt meget! Så meget at han hver dag trækker sin seng ud af hundehuset, så hvis det regner bliver den gennemblødt - og i længden har den ikke så godt af det Og nogle gange bider han også sin seng i stykker
(generelt bider han nemlig slet ikke sine ting i stykker, så synes det er lidt mærkeligt)
Han har legetøj, bideting(de der oksehuds ting) og får et par godbidder når han kommer derud.
Og de gange han er indenfor, og alene i samme mængde tid, så ødelægger han ikke noget?
Skal lige siges at han ikke er ked af at være ude i hundegården
Hvad kan jeg ellers gøre for at han ikke keder sig? Får jeg forstår ude mærket godt at hunden synes det er træls at sove i 8 timer, for så at komme ud i hundegården i de næste 5-8 timer. Kedeligt - ja.
Men hvad kan jeg gøre bedre? Han er 10 mdr., så kan jo ikke forlange at han sover så meget uden at gøre ham psykisk og fysisk udmattet, hvilket heller ikke er meningen
Så hvad gør i for at hunden ikke skal kede sig i hundegården?
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.769
5 minutter spor eller søgeøvelser trætter på samme niveau som 30 min gåtur.
Du skal endelig ikke lege med ham om morgenen, for så er han jo i gear, når I skal afsted hjemmefra.
Lad ham søge et spor, finde sit mad på græsset, lege med foderbold, frossent marvben eller lign. Sådan gør vi hver eneste morgen.
Når vi går hjemmefra går der en times tid så lægger de sig og hviler igen.
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 488
Leger heller ikke meget med ham, lidt trække leg og sådan og så noget træning.
Han er en labrador blanding og røven er altid sprængt fyldt med krudt som skal bruges!
Han plejer bare ikke blive træt af at finde sit foder på græsset? Kan i hvert fald aldrig mærke forskel på ham om han får foder på græsset eller i skålen, men må da gøre det lidt oftere alligevel så - og foderbold er desværre ikke rigtig en mulighed mere - desværre.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 209
Ang seng, er den massiv så giv den en skrue i bunden, eller lig en sand sæk i bunden..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
At han ødelægger ting derude, kan lige så godt være stress, som det kan være kedsomhed.
maj 2005
Han virker altså ikke ked af at være i hundegården
Men han er indenfor nogen gange, men vi har en hundegård fordi jeg en dag skal studerer i KBH, og så ved vi endnu ikke hvordan det kommer til at se ud med hvor længe hunden skal være alene. Da det er synd HVIS hunden skal holde sig i 8-10 timer måske? Så synes jeg det ville være bedre hvis hunden ikke skal holde sig og så kunne være udenfor i stedet for. Og han virker til at godt kunne lide at være i hundegården.
Sengen er ikke massiv - han har et isoleret hundehus, med nogle bløde hundesenge indeni.
- Bare lige en lille reminder. Jeg gider ikke diskuterer om jeg burde have hund eller ej.
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
Jeg spurgte bare:) hvis han nu alligevel ikke ødelagde noget:) dog skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg bestemt ikke er fan af hundegårde:)
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 138 Svar: 533
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
At være i hundegård skal efter min mening trænes lige som alene-hjemme træning. Hunden skal gradvist lære det, og ødelægger han noget derude, er man gået for hurtigt frem.
Men det er som sagt kun min mening, og jeg skal da ikke udelukke at andre har nogle bedre råd
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 209
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
En ting, der lige slår mig - kan han være udendørs og i tørvejr uden at skulle gå i hundehuset?
maj 2005
Super
maj 2005
Det var måske en meget god løsning?
maj 2005
Helt enig i at det er noget som skal trænes - ingen tvivl.
Og forstår at du mener at jeg kan være gået for hurtigt frem, men det er noget han er begyndt at gøre her inden for den sidste måneds tid? Og han har været i hundegården dagligt, inden da - uden problemer. Det er det som forvirre min lille hjerne lidt
maj 2005
er nok svært at etablerer en sandkasse og reb som hænger ned
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 39
maj 2005
Nej, det kan han faktisk ikke
maj 2005
Lyder som en god idé med den der kong. Er der en speciel model du kan anbefale?
maj 2005
Okay
men kan godt være at det er noget andet når det bliver "hans seng"..
maj 2005
Jeg må være dig svar skyldig
maj 2005
Okay - mange tak
Hunden keder sig i hundegården