{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Teori omkring overfald {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min pomser blev overfaldet her for nogle dage siden, og han er blevet meget aggressiv overfor andre hunde, og den adfærd vil jeg gerne have væk. Han var det også lidt før, men ikke i sådan en grad som nu.

Jeg har fået det råd, at når der kommer en hund hen mod ham, og jeg kan se hunden "spiller smart" at jeg så skal skælde den hund ud. Personen jeg fik det råd fra sagde, at min hund har mistet al tillid til mig nu, fordi jeg ikke kunne beskytte ham fra at blive overfaldet, og jeg nu skal ind og vise ham jeg godt kan beskytte ham, så han ikke har behov og brug for at forsvare sig selv. Hvad siger I til den teori?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Teori omkring overfald
  • #2   1. dec 2012 Karin: Ja, det synes jeg også lyder fornuftigt, problemet er, at hvis vi kommer oppe i parken, så kan han lugte dem før jeg kan se dem rundt om et hjørne fx. Men ja, det er nok den vej vi skal. Jeg synes det er svært og frustrerende lige for tiden, derfor jeg lige ville høre jeres meninger smiley

  • #3   1. dec 2012 Kathrine: Jeg har ikke mulighed for at undgå fremmede hunde. Jeg bor inde i Aarhus C, og vi går tur oppe i parken og på stranden osv. skoven kan vi ikke komme i mere, da det var der han blev overfaldet i smiley Men ja, det kan være vi skal øve de kontaktøvelser for alvor. Vi går til agility, og der har vi super fin kontakt, så tror godt vi kan lære det på gåturene også smiley

  • #4   1. dec 2012 Den teori du er blevet anbefalet, ville jeg ALDRIG bruge hvis man skal løse et problem. Du fortæller din kære hund, at alt hvad der kommer imod jer, er i nu to til at blive gal på. Det vil gøre din hund endnu mere gal og usikker. Husk den stoler på sin ejer og hvad du gør er jo rigtig. Få hunden i ro, når i møder andre hunde, rør den med langsomme bevægelser, imens du roser den, når den er stille og i ro, overfoder den med pølser. Lad det endelig tage den tid det tager at få ro på hunden, før den får ros og pølser. Aftal med andre om at mødes, på jeres gåture, mødes med afstand, så er det "bare" træning og træning altid med et godt resultat.

  • #5   1. dec 2012 Hold øje med ham, hvis han kan lugte dem før du kan se dem, så burde du kunne se det på hans kropssprog og være klar til at tage hånd om situationen inden I kommer for tæt på de andre hunde.

    Jeg vil også sige kontaktøvelser og så samtidig at du stille og roligt placerer dig mellem din hund og de andre hunde sådan at du signalerer at du har styr på situationen og at det ikke er noget han skal bekymre sig om.

    Jeg har altid stillet mig imellem og gør stadigvæk ikke fordi Lia er bange for andre hunde i dag (hun var noget skeptisk som hvalp), snarere tværtimod, men fordi jeg ikke vil have at hun tror hun skal forholde sig til alle og enhver vi møder på vores tur.

    At gå imellem gør også at jeg som regel lige får tid til at se den anden hund an hvis nu den beslutter sig for at komme hen til os. Er den sød og rar er der ingen ko på isen, men Lia har en lav tolerancetærskel overfor uhøflige hunde og er ikke bleg for at give noget Emma Gad undervisning på hundemaner.


Kommentér på:
Teori omkring overfald

Annonce