{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden bliver "gammel"?
  • #2   6. dec 2012 Da vores gamle Balu var ved at blive omkring de 10 år sov hun mere end hun plejede, fik lidt flere småskavanker i form af lidt kløe, eksem i poterne osv. Hun kunne naturlig nok ikke gå så hurtig på turene mere og heller ikke så langt.
    Hun blev 12½ og bukkede desværre under for livmoderbetændelse.
    (vær meget opmærksom på dette med gamle tæver)
    Men gamle hunde er hyggelige hunde - pas godt på den smiley


  • #4   6. dec 2012 Sherwood, 12 år. Eneste bevis på han er gammel, er hans stamtavle smiley

    Det eneste han gør anderledes end de andre hunde er at han sover mere. Men KUN når der er ro i huset. Hvilket vil sige at han ikke sover når der er gæster, bliver lavet mad osv. Så holder han sig vågen.


  • #6   6. dec 2012 Joy bliver ni år til foråret og her det sidste år har vi rigtig kunne mærke på ham at han er blevet ældre. Det tror vi bl.a. skyldes at han endnu engang har skulle agere legeonkel for en hvalp, og han har bare aldrig været god til at sige fra.

    Jeg lagde mærke til det her over sommeren, hvor vi begyndte at have problemer med at holde banetiderne til konkurrencerne i agility. Ikke at vi var meget langsomme, men det gjorde at jeg valgte at han bare skulle løbe seniorklasserne.

    Men han sover meget, bliver mere træt af at skulle med til konkurrencer, så han slipper med kun at skulle løbe to klasser osv.

    Samtidigt så tager han sig en masse friheder og det får han lov til til en vis grænse.


  • #7   6. dec 2012 Luna er 9½ år, jeg synes ikke jeg kan mærke på hende, at hun er den alder.

    Jeg har måtte skifte fra råt til tørt og hjemmelavet, da hun har måtte få hevet en tand ud og fået advarsler på nogle andre.


  • #9   6. dec 2012 Tøsen er godt nok blevet gammel at være sammen med det seneste år...
    Måske fordi hun ikke har haft den optimale opstart på livet mener dok dyr.
    Hun går langsommere og salten generer hende lidt mere end sædvanligt...
    Tror nu heller ikke synet er så godt som det har været, men dok dyr siger at det virker til hun kan se, men at kunne se er ikke det samme som at se ordentligt..
    Og ikke nemt at tage hunden til øjenlægen og skulle fortælle om hun kan se billederne eller ej... smiley


  • #10   6. dec 2012 Min Tipsy som er 9 år nu, han sover meget mere end han normalt gjorde før..
    Tror sku også han er ved at være halv døv - men han er stadig lige så tosset når han er med på tur i skoven smiley


  • #11   6. dec 2012 Nova er 13 år og har diverse gammel-kone-sygdomme som gigt og spondylose efter et aktivt liv som brugshund. Fornyligt har hun fået en anden sygdom som hun umiddelbart ikke er plaget af. Hun går stadig spor, leger stadig, rondere og går de samme ture som hun altid har gjort.
    Hun sover ikke mere end de andre og havde hun ikke været så grå i hovedet havde folk ikke gættet hende til at have den alder.
    Det er hende der er i luften på billedet her taget i weekenden.


    profilbillede
  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #13   6. dec 2012 Skipper er 12 1/2 år. Han virker på ingen måde gammel. Han er den sidste der bliver træt. Han har dog lidt gigt, men med få forholdsregler så er det ikke noget han mærker til. smiley


  • #14   7. dec 2012 Altså Tira hun var en frisk dame lige til det sidste, godt nok havde hun svært ved at komme op i bag i bilen så hun skulle have lidt hjælp men selv som 16 årig blev hun en 'vildbasse' når min far fandt riffelen frem så skulle hun altså med på jagt. Hun gik bort den 29/07-09 som 16 årig plus et par måneder. Hun sov stille ind i sin kurv med sin bonus søn ved siden af sig som hun selv oplærte til jagt og hun var ikke en sød træner men en hård en og han fik besked hvis han gjorde noget forkert. smiley

  • #15   7. dec 2012 Jana begyndte at virke gammel i ca. Ti års alderen. Gad ikke ture og blev mere sat. Hun kom på jd fra Hills for at støtte led og knogler. Da hun blev mere stiv i det. Som ca. 13 års syntes vi hun var meget gammel, natteblindhed, stivhed og træthed. hun fik en livmoderbetændelse blev steriliseret og vågnede ligesom op nogle år. Det sidste år er hun blevet mere blind og på det sidste ret døv ig med tendens til nogle dementhedstegn. og er meget stiv og svag i benene. Kulden er meget hård ved hende. Vi vurderer fra dag til dag nu. 15,5... Klarer hun den vinteren over så tror jeg ikke hun er her til jul 2013.

  • #16   7. dec 2012 Det er godt nok en flot alder din Jana har Ginne, jeg er tit inde og kigge på hende smiley

  • #17   7. dec 2012 Det er dælme en sej tøs, hende Jana

Kommentér på:
Når hunden bliver "gammel"?

Annonce