701 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Mindre dilemma doktor dyr Mindre dilemma doktor dyr

Et styks forvirret Laura

For at gøre en meget lang historie kort:

De første 3 uger Chili var her, fik han Arion puppy foder. Min mor havde passet chili en dags tid, og ville forkæle ham, så hun købte et ben fra slagteren til ham. Han fik det råt, så måtte vi en tur til doktor dyr. han fik så medicin og andet foder, siden derfra har vores dyrlæge haft svært ved at kunne fortælle os hvor meget foder han skal have, når han skulle tilbge til sit normale foder. De har så sagt han skal have omkring de 80 gram blandet op. Men nu, han er 4 måneder snart 5. Han vejer de 5 kg og burde ikke være så tynd. Man kan se hans ribben, og knogler. Vi har så selv haft kontakt til foder producenten for at få det rigtige svar '' Hvor meget skal han have? '' De fortæller at han skal have 150g 3 x daglig. Så er det ikke så sært han er tynd.

Det ærgrer mig at doktor dyr, ikke har kendskab til det foder. jeg føler ikke vi kan få de rigtige råd og vejledning omkring foder. Dyrelægen er rigtig sød ved ham og kan sit dyrelæge kram. Men de tænker desværre bare kun på at sælge deres eget foder til os. (Vetpro)

Det har også været sådan at når chili har kastet op, har de ikke ville udlevere dietfoder til os uden de har undersøgt ham først. Så man hele tiden brænder 800 kr af oppe hos dem.

Ville i skifte dyrelæge? Eller er det bare mig der er for sippet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindre dilemma doktor dyr
  • #1   10. dec 2012 Synes 150g. 3 gange dagligt lyder som meget? Men hvis han trives med den mængde er det da ber det han skal have smiley

• #4   10. dec 2012 Det er ihvertfald et skift til et foder der er dyrere samt ringere sammensat i har lavet. Hvorfor ikke skifte tilbage og lade dyrlægen om at tilse hunden og foder eksperterne om at rådgive jer istedet.

• #5   10. dec 2012 nej. Dyrlægerne kan altså ikke vide alt. hvorfor skulle han kende mængden på et foder han ikke sælger? det må være jeres opgave som ejer at vide det

• #6   10. dec 2012 kaster op? hvorfor gør den det? i bor i storkøbenhavn er der undersøgt for fransk hjerte lungeorm hvis i ikke har en diagnose? dette bliver man også ofte alt for tynd af

• #7   10. dec 2012 Det tror jeg I har misforstået.. Altså det med de 150 g x 3 dagligt.

Ifølge Arions fodervejledning skal en hund af din race og alder have ca 150 g om dagen fordelt over 3 gange.

men... Husk altid kun at tage det som en vejledning.
    Hvis hunden bliver for tynd, så giv den lidt mere.. Bliver den tyk så giv lidt mindre smiley

• #8   10. dec 2012 KD : Han trives jo ikke når man er for tynd smiley

Ulla: Fordi min mor så han kastede op, hun ved ikke meget om hunde så hun gjorde det mest ''naturlige'' for hende. Han fik den helt store tur til 4800 kr

Ude på posen er det regnet i hundens voksen vægt (10 kg) og derfra de 150g

• #9   10. dec 2012 *ib*

Præcis, det jeg mente smiley hehe mine store pølsefingre.

han skal ha de 150 g fordelt over 3 måltider smiley

• #11   10. dec 2012 Ulla: Vi må da håber der er andet end den ene gang ellers var det godt nok et dyrt ben

Storm: Jeg spørger lige igen. Har i en sikker diagnose? Hvis ikke er den så tjekket for Franks hjerte lungeorm? Dette tjekkes med mindst 3 afførings prøver fra hinanden følgende dage. Så du kan nemt vide om det er gjort

• #12   10. dec 2012 Okay super smiley

jeg synes det er vildt at undersøge en hund så det render op i 4800 kr bare fordi den har kastet lidt op... ( der må da ligge mere til grund for det ?)
    Og jeg synes det er vildt at man ikke kan købe diætfoder uden en undersøgelse hvis hunden er "kendt med problemet"

generelt set..
    Hvis man har sådan en ulden mavefornemmelse, så så ville jeg skifte.
    Det er SÅ vigtigt at have tillid til sin dyrlæge , og det lyder det ikke helt til at du har nu.

• #13   10. dec 2012 IB: Den dyrlæge jeg gik til med Cleo i de mange år hun havde problemer ville også se hende hver eneste gang. Det løb op. Så når min veninde forsvare dyrlægen med at det nok var hensyn til min økonomi som gjorde den aldrig fik en 330krs undersøgelse for hjerte lungeorm, ja så kan jeg kun grine.
    Men jo nogle dyrlæger vil altså se hunden inden. ikke at det gør stor forskel udover for ejers pengepung

• #14   10. dec 2012 Calles mor.. Okay.. Vildt.
    der ville jeg jo nok stejle lidt.
    Nogle gange er man desværre nødt til selv at have gode ideer om hvad der kan være galt.

• #15   10. dec 2012 Ulla

Der fik han lavet røgten, farvet tarmene for infektion, indlæggelse i 5 timer

Calle's Moar ! - Det vil de ikke tjekke ham for, før han er blevet de 7 måneder
    og så gi ham vaccinen når han er 8 måneder.

• #16   10. dec 2012 Jep. Det har jeg lært på den hårde måde.
    Der er ingen dyrlæge der skal overrule mig mere. Det er tros alt min hund og mig som betaler.

• #17   10. dec 2012 hvorfor dog ikke? Hvalpe er generelt mere udsatte end voksne da de æder og slikker på alt

• #18   10. dec 2012 Præcis, men det ville de ikke. Så tænker jeg bare, det er jo dem der er fagmænd ikke mig. Jeg er jo bare en dum blondine de kan tjene penge på. Desværre

• #20   10. dec 2012 Mine får også Arion, min Aussie for high energy foder, men han får stadig kun 220 gram om dagen. Han vejer altså 24 kg (er snart 2 år) ..

Min DSG for alm arion, og hun får vel omkring 40-50 gram. (kan ikke lige huske det)
    Hun er snart 4 år, men da hun var hvalp fik hun bestemt ikke 3 x 150 gram om dagen smiley

Min fuldvoksne Aussie på 24 kg for ikke engang så meget om dagen!

• #21   10. dec 2012 En Kælling: ts mente 150 g om dagen fordelt på 3 gange smiley

• #22   10. dec 2012 øh det med vaccinen bed jeg ikke lige mærke i.
    Ved din dyrlæge hvad fransk hjerte lungeorm er? Du kan ikke forebygge det med andet end at holde din hund inden døre altid.

Skriver lige til dig privat.

• #24   10. dec 2012 Stemmer i med Alfisten. Antaget at hunden er sund og rask, så er det bare at fodre efter hvordan hunden ser ud. Mængden der står på sækken er kun vejledende. Ingen kan fortælle dig nøjagtigt hvor meget din hund skal have.
    Hvis den er for tynd, jamen så skal den have mere, er den for tyk skal den have mindre.

Og ang opkast, ville det slet ikke bekymre mig. Self skal hunden ikke gå og kaste op hele tiden, mend et sker altså af og til at de gør det og det er der såmænd ikke noget galt i.
    Nogengange kan det skyldes noget så simpelt som at de har spist lidt for hurtigt.

Kommentér på:
Mindre dilemma doktor dyr

Annonce