OCD jeres erfaringer... OCD jeres erfaringer...
Jeg har for nogle uger siden, fået taget røntgen af min hunds hofter + albuer og for OCD.. desværre viser det sig så, at min hund har OCD... i hvilken grad, ved jeg ikke, da der bare står påvist inde på hundeweb.. det er i hendes højre skulder, samt højre albue...
Den dyrlæge der har taget røntgen, har sendt billederne videre til en kirurg (staves), der kan fortælle om der er behov for at hun skal opereres... forhåbentlig får jeg svar i næste uge..
Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre der har eller har haft en hund med OCD. . Blev det værre med årene? Blev hunden opereret? Hvor godt blev resultatet bagefter? Osv...
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.803
apr 2012
Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 142
Vi fik vores hund opereret i nov 2011, forud for dette, var måneder med røntgen, kiropraktor osv, da røntgen ikke påviste noget, og at alle mente at det var vokseværk. Hun haltede slemt, og vi bar hende rundt en del ( ja, av min ryg)for så tilsidst at køre til Faxe hvor Kenn lindeblad meget hurtigt kunne se at det var Ocd, i begge albuer.
Kenn var hudløst ærlig, og vi følte os på ingen måde presset til operation.
Efter operationen startede en genoptræningsforløb på ca. 3 måneder, med waterwalk på kvl mv.
I dag? Jamen der har vi en hund der ikke halter. Hun kommer aldrig til at blive en super brugshund, men det var heller aldrig tanken, hun løber og leger osv, vi er bare Obs på springeri osv, og tager hensyn til hende. Vi har på ingen måder fortrudt, selvom hele perioden op til operationen og efter var meget meget belastende.
Spørg endelig mere, hvis du er i tvivl, og ja hun fik naturligvis smertestillende og cartrophen injektioner.
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
Den første dyrlæge ville aflive ham på stedet, men det nægtede jeg..
Han begyndte at få foder med en masse glucosamin.. Men det kunne han ikke holde vægten på..
Nu får han energifoder og glucosamin i piller jeg køber på apoteket eller i matas.. Han er næsten 100% smertefri.. Max påvirket 2 dage om året..
Ledmusen sidder desværre så de ikke kan operere ham.. Men nu har han været tæt på smertefri i 3 år og fungerer rigtig godt i hverdagen.. Han skal bare ikke hoppe højt, og ellers har han det godt..
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
apr 2012
Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 142
OCD jeres erfaringer...