{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.759 visninger | Oprettet:

så kom dagen :'( {{forumTopicSubject}}

min elskede lille baby dreng skal aflives i dag om en time smiley
jeg sidder med ham og prøver ikke at stor tude så han ikke bliver urolig... han har fået en stor dosis fenemal så han kan slappe af da han bliver meget utryg ved dyrlægen.. er der nogen der ved hvor længe der går før det virker smiley

hilsen den knuste hundemor


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så kom dagen :'(
  • #1   17. dec 2012 Åhh nej!! Det er så hårdt..
    Kram til dig ;'(


    Må jeg spørge hvorfor ?


  • #3   17. dec 2012 Åh nej din stakkel smiley det er så frygteligt - sender de dejligste tanker jeg har i din retning smiley

  • #5   17. dec 2012 orh smiley det gør mig ondt
    Sikke en smuk dreng! smiley
    kæmpe trøstekrammer herfra!!


  • #6   17. dec 2012 føler med dig smiley

    sender også en krammer til dig


  • #7   17. dec 2012 tak alle sammen.. ja må i self. han er blevet alt for dominerende og voldsom han bider efter en når han ikke syntes man skal bestemme.. han bider efter dyrlægen og springer frem mod fremmede på gaden hvis han føler ham eller jeg er truet(kan bare være et barn han syntes ik skal gå hvor det gør) jeg stoler ikke på ham mere og vil ikke have det en dag går galt.. men ja det er så pisse hårdt og har taget mig 3 måneder bare at beslutte det smiley

  • #8   17. dec 2012 ja *krumme* det er det.. det er afslappende så han ikke bliver så bange

  • #9   17. dec 2012 Du afliver da for helvede ikke din hund pga af det?!! Uden at have opsøgt hjælp, eller give den en chance hos en der vil give den en chance?!

  • #10   17. dec 2012 Har du overhovedet prøvet at afrette/rette på hans opførsel? Har du gået til træning? Har du haft en ude for at hjælpe dig? Har du overhovedet gjort noget?!

    Hvis der er noget der gør mig gal, så er det folk der bare afliver fordi de ikke kan magte det de har!


  • #11   17. dec 2012 hvor ved du fra jeg ikke har gjort det ?? han har været til hunde adfærdsekspert, til træning både med og uden andre hunde, han er kastreret mm. jeg har bestemt gjort hvad jeg kunne... ville ALDRIG bare aflive min hund...det gør normale mennesker da ik

  • #12   17. dec 2012 Hvorfor nævner du så ikke det i dine andre tråde?

    Og er du nu sikker på Cash ikke bare er i vejen, for at du kan få en Islandsk fårehund?


  • #13   17. dec 2012 ja det er jeg sgu... det der gider jeg slet ikke diskutere jeg har det a helved til med min baby skal væk...og var han i vejen kunne jeg jo bare sælge ham og være ligeglad med hvor han ender og hvem han bider...der kunne jeg oveni købet få penge i stedet for at give penge... men tyv tror hver mand stjæler

  • #14   17. dec 2012 Nej jeg har bare set det her for mange gange, du jagter jo allerede en ny hund? Du spørger i de andre tråde hvornår du kan tillade dig at hente en ny?

    Syns du ikke selv det er lidt mærkeligt?

    Jeg prøver bare at hjælpe din hund, som ingen stemme har!


  • #15   17. dec 2012 Natascha det var da meget upassende at skrive sådan! hun sidder og skal miste sin bedsteven og så beskylder du hende for at han bare er i vejen ?

    Normale mennesker afliver ikke bare deres hund fordi de kan! måske har ejer ikke mere overskud. som jeg kan se har hun prøvet! og nu vil hun ikke mere, fordi hun mener at han er til fare for andre..

    hvis ikke man har noget pænt at sige i sådan en tråd, så skal man lade vær!!

    håber han får det bedre på den anden side, hvor han ikke behøver at være nervøs, og beskytte andre længere! kram herfra!


  • #16   17. dec 2012 Igen er jeg bare hundens stemme, for jeg har det det alt for mange gange. At folk bare smider deres hund ud, fordi de vil have noget andet!

  • #17   17. dec 2012 ja det kan godt være du har, men hvem siger at det er sådan det er?

  • #18   17. dec 2012 jeg kigger efter hund fordi jeg ved jeg har svært ved at leve uden hund og det er lige præcis det her jeg vil undgå... at nogen tror jeg ikke elsker min skat... stemme eller ej jeg kan godt hører hvad min skat siger men når han gang på gang viser tænder af folk og en gang har siddet i armen på mig tør jeg sgu ikke lade ham være sammen med mine veninders små børn eller komme hjem og finde min kat slagtet fx...

    jeg kan godt forstå du tænker på cash men jeg kan for sikker dig for at jeg hverken har en ny hund i tankerne pt og om at jeg elsker den dreng over alt på jorden...


  • #19   17. dec 2012 Er han tjekket igennem ved dyrlæge? Røngten og ALT?!

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #21   17. dec 2012 Hvor er det trist at sådan en ung hund skal aflives. Men jeg kan sagtens forstå din beslutning. Trøstekram.

  • #22   17. dec 2012 Syns stadig det er mærkeligt du tænker på ny hund nu, du burde tænke på Cash..!

  • #24   17. dec 2012 Præcis Maj-Britt

  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #26   17. dec 2012 Jeg er enig i at det er noget der kunne afhjælpes med den rette træner eller ejer. Men når Ts ikke magter opgaven, så forstår jeg beslutningen om aflivning. Sådan en hund kan nemt ende som kastebold, hvis den skal skifte hjem.

  • #27   17. dec 2012 Krammer og tanker herfra!
    Ærgerligt du ikke fandt den rette træner som kunne hjælpe Ham/dig.
    Usikkerhed startet hos ham som desværre blev styrket af din opbyggelse af usikkerhed/frygt smiley



  • #29   17. dec 2012 Der ikke nødvendigvis problemer i at kastrerer smiley kommer også meget an på hvordan ejeren tackler det:-) & det ikke for at skabe en diskussion, men kan også forhindre ovenstående dominante adfærd da hanhunde i realiteten skal mate 2x årligt og hvis de ikke gør dette opstår der frustration og spændinger hos dem, som kan forløses via dominant og agressiv adfærd smiley men som sagt ingen diskussion skal startes her smiley

  • #30   17. dec 2012 Jeg har selv en hund der reagere lige som din , og om jeg fatter hvordan du kunne kastrere din hanhund som reagere sådan , når man ved at hunden kan risikere at blive til det værre. Min hund og jeg lever en normal hverdag , nogle dage har han nogle rigtig trælse dage hvor folk ikke må gå forbi fortovet eller kigge på ham , og værst af alt at grine af ham , men jeg ved det jo og så sker sådan nogle ting ikke. Jeg ved at hvis man er villig til at arbejde på det så er der også en vej frem..

  • #32   17. dec 2012 min er fuldstændig ligeglad med tæver de skal i hvert fald stå lige ved siden af ham højløbske hvis han skal reagere. han kan så ikke så godt med andre hanhunde men det er vel meget normalt.

  • #35   17. dec 2012 Læg mærke til jeg skrev kan;) . Men siger bare hvad min erfaring er og hvad man har fået afvide af eksperter. Skrev sådan set også at det ikke var for at skabe diskussion,men for at aflive at det forkert at kasterere, for er det ikke altid smiley så rolig nu mennesker smiley

  • #36   17. dec 2012 Sorry har ikke set der stod han i forvejen var usikker, rolig nu altså

    Og skrev også noget om at det handlede om hvordan ejeren tacklede det og skrev at de i REALITETEN skulle, dvs at jeg ikke siger de nødvendigvis skal,


  • #39   17. dec 2012 Jeg kan også godt forstå din beslutning, selv om det er trist....

    Man bliver nød til at kunne stole på sin hund og hvis den har de adfærdsproblemer går det sikkert galt en dag smiley
    Jeg synes ts netop står ved sit ansvar og gør noget ved problemet inden det går galt, når hun nu har forsøgt træning uden held...

    Sender mange varme tanker. Det er en svær beslutning at træffe smiley


  • #40   17. dec 2012 Håber du okay, og at du kan finde en ny hund der kan finde plads i hjertet vedsideb af den gamle.
    Mange kigger hurtigt på ny hund fordi der bliver for tomt, så du skal ikke have dårlig samvittighed overfor cash:)


  • #41   17. dec 2012 HUNDENS BREV FRA HIMLEN.

    Så skete det.
    Vi blev revet bort fra hinanden.
    Du og jeg som elskede hinanden så højt, måtte bryde de stærke bånd vi havde bundet.
    Jeg er borte nu, og du kan ikke længere se ind i mine øjne, eller røre ved min pels.

    Alligevel har jeg ikke forladt dig, og jeg vil vente trofast og loyalt på dig indtil du engang har levet dit liv.

    Alle hunde der dør, store som små, kommer til det sted hvor jeg er nu.
    Mange af hundene som kommer her var højt elsket, andre blev mishandlet til døde.
    Nogle døde pludseligt, nogle havde været syge længe, andre igen døde gamle, og mætte af dage. Men fælles for os alle var at da vi vågnede her var vores sår helet, og vi blev modtaget med kærlighed. Og vi vågnede op til en verden med frihed, og uden ondskab.

    Hvor jeg er nu findes ikke sult og tørst.
    De syge hunde er ikke længere syge, og de der blev gamle er igen stærke og friske og fulde af liv.

    De hunde der blev mishandlet og slået er ikke længere bange, for vi er i en verden hvor ingen gør os fortræd. For kun de mennesker der føler kærlighed til dyr får lov at komme forbi vores sted når de dør.

    Jeg har næsten lige badet i den klare kølige flod, og bagefter spiste jeg mig tyk og mæt.
    Nu stryger den milde brise mig blidt over maven, mens jeg ligger på ryggen i det bløde græs og smasker, og nyder solens varme der tørrer min pels.

    Her findes alt det jeg drømte om, når jeg lå på gulvet i stuen hos dig, og drømte søde drømme.

    Alt, undtagen dig.

    Når vi løber og leger, eller ligger i det høje bløde græs, kan jeg fornemme når du tænker på mig.
    Jeg kan fornemme din sorg og dit savn, eller din glæde og kærlighed til mig, når du tænker tilbage på det vi havde sammen.

    Når jeg mærker du tænker på mig, løber jeg alt hvad jeg kan hen til den store klippe.
    Og når jeg ser ud over klippekanten kan jeg se ned i menneskenes verden, og ned på dig.
    Jeg ser på dig med kærlighed, og længsel, og jeg glæder mig usigeligt til vi skal være sammen igen.
    Men fordi jeg vil det bedste for dig, og fordi jeg elsker dig så højt, så jeg vil have du skal nyde dit liv, og finde glæde i dit liv, i alle de år du har tilbage.

    Der sidder mange hunde på kanten hver dag, og ser til deres mennesker.
    Nogen gange når jeg sidder og ser på dig, har jeg taget nogle af mine venner med så de kan se det menneske jeg savner så meget, og er så stolt af. Og jeg fortæller dem historier om den pragtfulde tid jeg havde sammen med dig.

    Når din tid kommer, så vil jeg vide det,
    så du har intet at frygte, for når du kommer til mit sted vil jeg sidde her logrende af glæde og forventning, parat til at tage imod dig...

    Alle de mennesker der har elsket dyr kommer forbi vores sted, og hver dag ser jeg hvordan andre hunde og deres mennesker mødes i kærlighed, og i en omfavnelse der ingen ende vil tage.
    Og jeg tænker med glæde i hjertet, at en dag bliver det min tur.

    Nogle hunde her har ikke haft det godt, og har aldrig prøvet at blive elsket. Og de ser til med længsel og savn, på de mennesker der kommer forbi vores verden, inden de tager videre med deres hunde.
    Men hver dag sker det at de hunde der engang blev mishandlet, og som ikke har noget menneske at tage imod, finder sig et godt menneske, med en god sjæl, som passerer vores verden.
    Eller de slutter sig til mennesker der forenes med deres egne hunde.

    Jeg har set dig tvivle på om du skulle anskaffe dig en anden hund efter jeg var gået bort, om du kunne være det bekendt overfor mig, og om du svigtede mig.
    Og dette skal du vide, så længe du ikke glemmer mig, og jeg ikke mister pladsen bagerst i dit hjerte, så ville intet gøre mig mere stolt end at sidde der på klippen sammen med de andre hunde, og vise dem hvor godt og kærligt menneske du er, overfor den hund som jeg også skal møde en dag.
    Og jeg vil unde din nye hund hvert eneste kram, og hvert et kys på næsen, og jeg vil håbe af hele mit hjerte, at I bliver lige så lykkelige sammen som vi var.

    Lige som dit, er Mit hjerte er flået i stykker af længsel, og jeg kan ikke vente til vi skal ses.
    men indtil da håber jeg, at jeg efterlod mere kærlighed og flere gode minder i dit hjerte, end sorg og fortvivlelse.
    Så prøv at mindes mig for alt det lys vi skabte sammen, og ikke for det mørke der lagde sig som en tåge om dit sind da det hele endte,
    så når du næste gang kikker op på himlen og fornemmer nogen ser på dig, så er det mig, der sidder på klippekanten og ser kærligt ned på dig fra min verden, mens jeg drømmer om dagen som en dag skal komme.

    I kærlighed

    Din hund.


  • #44   17. dec 2012 det gør jeg helt sikkert også! men den hjalp mig meget da jeg mistede min hest i sommers (Hestens brev fra himlen)! så tænkte at den nok også kunne hjælpe TS gennem den svære tid.

  • #45   17. dec 2012 puha... jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan du må have det.
    Jeg håber at du har gjort alt hvad du har kunne før du har taget denne ekstreme beslutning, men jeg stoler på at du har gjort hvad du kunne.. men du skriver at du har prøvet i 3 måneder? Folk er forskellige og måden de ser tingene an, men jeg havde brugt mere tid, flere penge, og flere eksperter eller andet... men kan sagtens følge dig i at han ikke skal skade andre. men ja, hvis det ikke er forsent, giv ham en chance mere....

    Jeg vil ikke træde på dig eller nogen andre, men hans opførsel og adfær kan også have noget med ejeren at gøre.. men ja, jeg vil ikke sige at du har gjort noget forkert, når jeg ikke kender dig.

    Jeg håber du får ro i sindet på den ene og den anden måde..
    så længe du har ren mel i posen.


  • #46   17. dec 2012 Jeg kan også godt forstå din beslutning..... Hvor må det være hårdt...
    Sov sødt cash.

    Og der er ingen grund til at give dig en over lappen - for nogle er det bare den bedste løsning.

    Og jeg forstår hvor du kommer fra natascha... Men hold da op!!


  • #47   17. dec 2012 Totalt upassende Natascha!!!

  • #48   17. dec 2012 Øv hvor er det træls smiley
    Men hatten af for at du træffer den tunge beslutning!
    Hellere give ham fred end at han ender hos nogle forkerte mennesker som ikke magter opgaven og sender ham videre som kastebold. Selvfølgelig er det okay at kigge efter ny hund... Personligt hentede jeg Ice samme dag som jeg afleverede Sheba tilbage til tidligere ejer pga. dårlige hofter. Her må jeg sige at jeg har mega dårlig samvittighed over at jeg IKKE fik hende aflivet. Hun er nu endt som kastebold og bliver solgt fra den ene til den anden uden der er nogen der oplyser om hendes hofter. Øv øv!
    Hatten af for din fornuftige beslutnint


  • #49   17. dec 2012 Jeg er da fuldstændig ligeglad med om i mener det er upassende, det er jo sandheden jeg vil frem til. Og skylder man ikke sin hund at vende alle muligheder?

  • #50   17. dec 2012 Tak for alle de gode tanker... Forstår godt nogen spørg til om jeg har prøvet alt men ja jeg har gjort hvad der stod i min magt for at beholde min elskede dreng og jeg har ikke kun prøvet i 3 måneder... Skrev jeg har tænkt over den sygt sværd beslutning at aflive ham men der er været problemer før det...

    Det er dejligt med de forestående kommentar det varmer i mit hjerte... Nu har han fået fred og jeg Kao hente ham i urne om 2 uger ...igen Tak


  • #51   17. dec 2012 ej din stakkel...:/ føler med dig

  • #52   17. dec 2012 Natascha: Der er mange måder at komme frem til sanheden, du har så bare i denne situation valgt en meget upassende måde at gøre det på!

    Til TS: Jeg synes du har taget et valg der er fuld forsvarligt, det er altid sørgeligt at tage sådan en beslutning, men sådan er det bare nogen gange. Jeg føler med dig og mine tanker går til dig og din hund.


Kommentér på:
så kom dagen :'(

Annonce