hjælp hvordan får jeg min hund til at drikke vand hjælp hvordan får jeg min hund til at drikke vand
Hej
Har en hund som ikke vil drikke vand fra hans vandskåld han drikker ikke nok i løbet af en dag. Han har 4 vand skåle rundt i huset metal og plastik i forskelle str. Har prøvet med frisk vand varmt og koldt og prøvet at lade det stå. Men han vil helst kun have vand af skålen i haven med den fryser jo til om vinter også kan han jo ikke få noget vand. Har prøvet af tage skålen ind med han vil ikke drikke inde for heller ikke hvis man giver han regnvand. Han vil godt drikke af toilettet med det vil jeg nu ikke have.
Nogle idé til hvordan man kan få ham til at drikke indenfor.
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 148
Vi har, fordi vi har katte, en vandfontæne med rindende vand - dette skulle mange dyr være glad for, og ja katte gider ihvertfald ikke drikke af vand fra skåle mere. De findes også til hunde
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.315
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.728
dec 2012
Følgere: 5 Hunde: 1 Svar: 1
feb 2006
Følger: 21 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 106 Svar: 754
Jeg må ud og købe sådan en vandfontæne til ham
dec 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 11
Jeg tror det skyldes, at han har sværere ved at få vandet galt i halsen når der kun ligger et mindre lag og så kan tungen røre bunden af "skålen" når han sluprer, hvilket han foretrækker. Han kan ikke lide de dybe skåle.
Hvis du bruger mange penge på skåle, som han ikke rigtig gider, kan du sælge dem igen evt. over nettet. Så sparer man da lidt penge, hvis man alligevel ikke får dem brugt.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Keramik- eller stålskåle er at foretrække, men under alle omstændigheder skal du være varsom med brug af opvaskemiddel. Hundens fine næse lugter det, og så vil hunden ikke drikke.
Nøjes med at skolde skålene i stedet for og se, om det får ham til at drikke mere.
hjælp hvordan får jeg min hund til at drikke vand