4.605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 58 Svar

labrador/schæfer labrador/schæfer

For 10 dage siden anskaffede jeg mig en hvalp, en blanding af labrador og schæfer. . Den lever fuldstændig op til mine forventninger. Så langt, så godt.

Mange mennesker siger imidlertid, at jeg bør skille mig af med hvalpen. Den vil kun give mig problemer. En blanding af labrador/schæfer kan ikke tåle at være alene hjemme og vil splitte mit hjem ad, mens jeg er på arbejde. Den vil blive aggressiv og bide til højre og venstre. Den optræder hyppigst i alle statistikker over problemhunde.
Er der nogen her der kender til den blanding. Jeg har haft hund før og mener bestemt godt jeg kan træne den lille nye uden problemer, hvad mener i

Hilsen Gitte

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  labrador/schæfer
  • #1   30. jul 2006 ej en gang fis... det er da noget af en generalisering de er kommet med??? synes ikke du skal tage det alvorligt... alle hunde kan have problemer... har haft samme blanding... hun var slem som lille og ødelagde mange ting, men det følger jo med... man kan jo være uheldig... hun faldt til ro da hun var ca et år...

• #2   30. jul 2006 jeg kender ikke til blandingen, men jeg tror altså det handler om at den bliver opdraget og at du giver den nogle udfordringer psysisk

• #3   30. jul 2006 Hold da op - sikke noget. I 14 år havde vi den dejligste tæve, som var 1/4 schäfer og 3/4 labrador. Hun var en rigtig dejlig hund, og nem at omgås. Vi har ingen børn, men hun kunne omgås børn meget sikkert. Var børnene for "frække" overfor hende, så gik hun bare.

Det er vores oplevelse med netop den type blandingshund, og vi havde absolut ingen problemer.

Jeg synes så sandelig at du skal slå koldt vand i blodet. Gå gerne til træning med hende. De er i øvrigt fantastiske redningshunde, så det kunne være vejen at gå, hvis du har tid og lyst til det (Civilforsvaret).

Held og lykke med hende.

Hilsen Gitte

• #4   30. jul 2006 havde for mange år siden en lab/schæfer det eneste hun ødelagde var blomster og da jeg blev træt af at komme hjem til blomster og jord overalt, holdt jeg op med at købe blomster. så var det slut.

• #5   30. jul 2006 Det er jo ulempen ved blandinger, man ved aldrig hvad man får (det gør man selvfølgelig heller ikke 100% ved en racehund).

Man ved jo ikke om hvalpen falder mest ud efter schæferen eller labradoren.

Men hvis hvalpen indtil videre er god og opfører sig som du havde håbet, hvorfor så ikke blot tro på at det bliver en superfin hund, for det gør den jo da formodentlig.

At afskrive en hvalp blot fordi den er en bestemt blanding synes jeg godt nok er lidt for voldsomt.

Selvom statestikken siger nogle ting, behøver det jo absolut ikke passe på din hund.

• #6   30. jul 2006 Tjah, jeg synes at du skal lukke ørene, og glæde dig over at du har fået en hund, som du er rigtig glad for!

Man kan ikke sige at på grund af en hunds race kan man altså ikke sige at den ikke kan være alene hjemme. Det handler udelukkende om at få trænet det ordentligt fra starten af.

Held og lykke med din lille ny hund :o)

• #7   30. jul 2006 Solva: så hvorfor blande sig i denne tråd og hvorfor overhovedet skrive?

• #8   30. jul 2006 Gitte n......nu kender jeg jo dig og tror absolut ikke at du vil få nogen problemer m.h.t træningen......vi har selv haft en af samme blandning og hun var en fantastisk dejlig hund, som var meget nem at træne. Hun kunne sagtens være alene, hvis bare vi ikke gav hende hele huset......bare man husker den mentale træning også, hvilket jeg ved du allerede er igang med.......så tror jeg ikke du får de problemer.

• #9   30. jul 2006 øhhhhh en APORTERENDE JAGTHUND! med en POLITIHUND!

• #10   30. jul 2006 Enig med amalie- hvorfor solva- og hvad er der galt med den blanding??? dem er der heelt vildt mange af.... har aldrig mødt en af slagsen der var noget galt med, så vil da egentlig gerne høre hvad der skulle være galt i det??

• #11   30. jul 2006 øhh Tjeneste hund jeg ved sgu ikk hvad Schæfer hører ind under men LAB ER APORTERENDE JAGTHUND!

• #12   30. jul 2006 Jeg har mødt en del af lige præcis den blanding der var "problem" hunde men det var fordi ingen af ejerne vildset noget om stimulering og egentlig ikke gad at træne deres hunde. Så med den rigtige træning skal du nok få en dejlig "lille" hund.

• #13   30. jul 2006 Solva: ej tag lige og styr dig!

• #14   30. jul 2006 En schæfer er en hyrdehund - en brugshund smiley (german shepherd: hyrde)

• #15   30. jul 2006 Nu smiler jeg da lidt scæfer en vagthund der kan nedlægge byttet, hmmm så tror jeg ski der er noget min har misforstået totalt ;o)

Gitte: nd din hu lær den at kende og tag den der fra, har selv har forskellige scæferblandinger og de har nu været de skønneste hunde.

• #16   30. jul 2006 Solva... det var da noget fis at lukke ud... det er da en fordom så det siger spar to! jeg har hørt.... holder bare ikke!

• #17   30. jul 2006 Ja undskyld birte men vil du kalde at lade din hund gå i et bryggers kun med vand og mad afhjælpe problem. det er i så halp kun dit problem ikke hundens du fjerner.
    Det er bare min mening.

• #18   30. jul 2006 øhhh Labradoren er en hund der HENTER byttet, når at det er skudt---

• #19   30. jul 2006 Birthe: sådan ja :o)
    Hæ hæ
    Solva:: Sikke dog nej ved ski ikke hvad jeg skal skrive, kan egentligt kun smile, du aner tydeligvis ikke meget om de racer du udtaler dig om.

• #20   30. jul 2006 Jeg havde den skønneste blanding af disse racer og havde bestemt ingen problemer, hverken med at være alene hjemme eller andre dyr og hunde, han elskede alt og alle!
    Jeg overtog ham da han var 9 år gammel og han var trænet politi/vagt-hund, og han var det bedste jeg havde,han elskede vores børn og vores kat, og jagtede aldrig en hare eller fasan på vores ture, han lurede dem af men løb aldrig efter´. :o)

• #21   30. jul 2006 Så forrsten må du ikke opgive din lille hund. Det bliver din bedste ven, (glemte jeg lige at skrive)

• #22   30. jul 2006 "Det er bare mit synspungt på det, men man kan selvfølgelig få enhver hund til at være en god hund,."

men bare ikke en blanding ml. sch & lab ?? Øhh, hvad er det helt præcist, du prøver at nå frem til ???

• #23   30. jul 2006 Tak for de mange svar.
    Jeg har nu ingen problemer med Blackie, han er 98% renlig, kan sit,dæk,stå og søg og det har han lært på de 10 dage jeg har haft ham. Han har også været alene i 3 timer i dag hvor han bare sov ( havde camera oppe )
    så jeg mener selv at han kan blive rigtig god, når vi for alvor tager fat i træningen

Hilsen Gitte

• #24   30. jul 2006 Jeg kan tydelig mærke når at Freja hører en Fasan eller sådan noget når at vi er til træning, og så har jeg da også lyst til at slippe hende fri...
    Min veninde har en Formel 1 og den har SELV fanget en hjort(den er jagthund).....
    Hun hed Daisy(hunden) og så hjorten og løb efter den og nedlagde den selv...

• #25   30. jul 2006 Solva: du er 16 år gammel (ingen kritik) Men hvor mange hunde har du haft i din levetid og hvor mange blandinger?

• #26   30. jul 2006 Så siger vi at jeg ikke ved hvad jeg snakker om birte.

• #27   30. jul 2006 Gitte N....det lyder da super.....jeg syntes nu også at han virker til at være en meget afslappet og rolig hvalp.......da jeg så ham......, så jeg tror helt sikkert, at han bliver en super god hund :o)
    Smart ide´ med det kamera ;o)

• #28   30. jul 2006 Solva: Har du selv haft en lab-shc, siden at du kan udtale dig på denne måde?

• #29   30. jul 2006 Hmmm hvor er det flot at dømme alle hunde pga 1 hund,

• #30   30. jul 2006 Solva- det er EN hund du kender!!!!!! *ryster på hovedet*

• #31   30. jul 2006 Solva

Tit og ofte bunder alene hjemmeproblemer vel også i ejer´s manglende træning med hunden....

• #32   30. jul 2006 samantha: nå det var ikke bare mig der blev foraget???
    *ryster ogå på hoved*

• #33   30. jul 2006 at bedømme en ud af jeg ved ikke hvor mange tusinde der findes.....tsk tsk.
    Måske havde det ikke så meget at gøre med hvilken blandning den var....har du tænkt over det, solva ?

• #34   30. jul 2006 Nej selvfølgelig ikke, men vi snakker om EN hund du har kendt! og drager den konklusin: at sådan er ALLE lab/sch
    *stk stk stk*

• #35   30. jul 2006 næ solva det kan du ikke- men hvis du ikke kender til blandingen (fordi du har mødt EN hund kender du ikke nødvendigvis til den) så lad dog være med at udtale dig<!!! og det du skrev var da bare for underligt.. hvis du ikke vil deltage så lad være med at skrive noget... det indlæg tjente jo ikke noget formål... Kamilla- nej, ryster stadig på hovedet... tsk tsk...

• #36   30. jul 2006 Gitte : 99,99% af alle tilfælde får man hvad man giver, så held og lykke med den lille ny, husk at det væsenligste ved din blanding er at den er en blanding af to hunde og derfor en hund ; ))

• #37   30. jul 2006 jamen grunden til at vi "alle bliver til trolde" er at du skrev dette : Undskyld,. MEN AF HVAD?! At blande en jagt hund og en vagt hund,.?!

Jeg er ude af denne tråd,.

Du mente jo nærmest at der var avlet et monster.

• #38   30. jul 2006 samantha: Også her, jeg er ved at blive rundtosset, (o:

• #39   30. jul 2006 solva.....en meget almindelig blandning.......ikke særlig mærkelig

• #40   30. jul 2006 okay... en Lab og Flat er også en mærkelig blanding så...
    hvilken blanding er Raija?

• #41   30. jul 2006 Solva: Meget almindelig blanding, kan ikke forstå dine synspunkter for denne bl.race

• #42   30. jul 2006 Er enig meed samantha B

Det er en omgang fis

• #43   30. jul 2006 Jeg vil mene, at det er en hårfin balance, imellem ejeren og hunden.

Der er nok mange hundeejer som, går på kompromin med hunden, da det kan være svært, at opdrage en hvalp på den rigtige måde.

Mange ved ikke rigtigt hvad det vil sige at få en hvalp og hvordan man behandler denne hvalp på en korrekt måde, så man få netop den hund ud af det, som man gerne vil have.

Behander man ikke hunden på en korrekt måde, kan det gå grueligt galt, og så er det hunden der bliver taberen.

Derfor er et meget vigtigt at finde netop den balance, som både gavner ejeren og hvalpen. På denne måde kommer man ret langt.

• #44   30. jul 2006 blanding af yorkshire terrier og tøj puddel.
    meget dejlig blanding!! kan jeg se..... Lab og Shcæfer DEJLIG BLANDING OG SMUK!

• #45   30. jul 2006 Synes du skal holde din mening for dig selv hvis du ikke har noget konstruktivt at bruge den til solva!!!!!!! og det havde du bestemt ikke her...

• #46   30. jul 2006 Solva : Selvfølgelig må du have din mening, en mening bør dog være funderet på en eller anden slags solid viden, og kendskab til en hund af slagsen er jo ikke så solidt ; )) Fordi jeg har mødt en sindsyg schæfer/colliebl. mener jeg jo ikke at de alle er farlige, men har jo osse mødt mange ; ))

• #47   30. jul 2006 Birthe B: Helt enig

• #48   30. jul 2006 Hvorfor bliver folk uvenner, og skal til at hakke på hinanden...

Er det ikke en ide at bare lukke lidt af, og lade det passer... vil nok være en god ide.

• #49   30. jul 2006 Solva: det Freja er blanding af er begge Aporterende Jagthunde...

• #50   30. jul 2006 Jeg tror at Gitte bare beholder sin hund ; )) og har vist fået svar på sit spørgsmål.

• #51   30. jul 2006 Hejsa

Jeg mener selv at en hund der bliver opdraget med meget kærlighed og ord ( nej og dygtig) og jeg vil endda gå så langt og sige at de skal opdrages som børn ( får nok ørene i maskinen nu ) kan blive en rigtig dejlig hund at han er en schæfer/lab betyder ikke jeg har fået et uhyre men måske de gode ting begge racer har ( håber jeg da *s* )

Hilsen Gitte

• #52   30. jul 2006 Nå nu vil jeg tage mig en Drikke pause...

• #53   30. jul 2006 Birthe: jeg har desvære drukket min så mit næste mål er din!!!!!!!!!!!!

• #54   30. jul 2006 Så Birthe er den cola Finito.... næste mål COLA NR: 2!!!!!!!!!!!!

• #55   30. jul 2006 Birthe: too Lait.... da jeg kom ud i køleskabet var den væk...

• #56   30. jul 2006 Jeg har en blandning. Han er næsten 5 månder. Der er absolut ingen problemer når han er alene hjemme. Han har ødelagt et par sko(men jeg kunne jo bare huske at sætte dem ind i skabet). Og så har han rykket noget glasvæv ned.Men det er da almindligt at hvalpe ødelægger noget.Han har ikke lavet noget den sidste måned. Vores er en meget dominerende hund og han passer også meget på. Men med masser af aktivitet og et klart og tydligt nej når han gør noget han ikke må. så har vi ingen problemer.
    Så held og lykke med din nye hund.
    Hilsen Anja og Julle

• #57   30. jul 2006 Jeg har aldrig haft den blanding, da jeg også har fået det samme at vide.. Det er noget med at de hunde er så kloge og når de så bliver forenet så at sige slår det klik oven i hoedet på dem, men det er ikke alle det går gal for..

• #58   1. aug 2006 Solva - du lyder da lidt underlig....

du kan sku da ikke udtale dig om den blanding hvis du ikke selv har haft en! kan fortælle at vi havde en for nogle år tilbage og det var verdens bedste hund.... hun kunne både være alene hjemme og det hele....

har veninder som har blandingen nu! og der er heller ikke noget med de æder hjemmet eller noget...

:o) mærkeligt!!!!!!

Kommentér på:
labrador/schæfer

Annonce