1.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Drømmende hund Drømmende hund

Min hund er en græsk gadehund. Jeg har selv fundet ham, men kender ikke noget til hans fortid, andet end at det er sikkert at han ikke har haft de nemmeste tider.

Når han sover har han, hvad jeg opfatter som mareridt. Han småbjæffer, hyler, "græder", ryster, spjætter og vender det hvide ud af øjnene. Det er i det hele taget ikke rart at se på. Når det er rigtig slemt plejer jeg stille og roligt at ae ham og viske "Silas, Silas, du drømmer". Andre gange aer jeg ham bare med lange bevægelser eller lægger min hånd på ham, indtil han falder til ro. Jeg vil tro at det er en gang hvert 20. minut at det sker.

Han er ellers ikke udpræget bange. Selvfølgelig har han nogle særlige sider, men jeg synes ikke der som sådan er noget.

Mit spørgsmål gå på om det er forkert at vække ham - som jeg nu er blevet fortalt?

....For jeg kan jo ellers ikke gøre andet, end jeg allerede gør, med at give ham et godt liv, masser af gode oplevelser og indtryk.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømmende hund
  • #1   19. dec 2012 Min hund drømmer lige som du forklare med din hund.. Jeg gør præcis det samme som dig smiley Min hund vågner dog ikke af det, hun sover bare roligt videre..

• #3   19. dec 2012 Jeg tror også det er meget normalt. Aslan gør det samme de dage hvor han VIRKELIG er træt, så vil næsten gætte på at det er et tegn på at du får aktiveret din hund så godt at han bare er rigtig godt gennemtræt smiley

• #4   19. dec 2012 Tazz gør det også, jeg plejer lige at stikke en hånd ned til ham og nusse ham lidt, så slapper han af igen og sove bare videre

• #5   19. dec 2012 Tak for jeres beskeder.

Glad for at det er helt almindeligt!

• #6   19. dec 2012 Mille drømmer også på den måde du beskriver, så jeg tror det er helt normalt. Vi menensker kan jo også selv tale i søvne eller have nogle ticks, når vi sover uden nødvendigvis at have mareridt. Min kæreste bevæger sig faktisk utrolig meget når han sover, især når han lige er faldet i søvn. Både hvor hans krop giver et sæt, men også hvor f.eks. hans arm lige pludselig bevæger sig. Jeg tror det er det sammen med hunde smiley

Når Mille gør det lader jeg hende være. Jeg tror det er vigtigt for hunden at bearbejde dagens indtryk i en dyb søvn, såvel som det er for os. Desuden tror jeg også at hunde lever for meget i nuet, til at de kan være trykket af et eventuelt mareridt bagefter.

• #7   20. dec 2012 Bine drømmer også helt vildt.... For det meste lader jeg hende bare drømme. (Det kan jo være hun drømmer om en lækker han-hund, og så vil jeg jo ikke forstyrre hendes drøm smiley )
    Men hvis hun larmer alt for meget plejer jeg at "hoste" lidt kraftigt... Så stopper/vågner hun for det meste smiley

Kommentér på:
Drømmende hund

Annonce