Drømmende hund Drømmende hund
Min hund er en græsk gadehund. Jeg har selv fundet ham, men kender ikke noget til hans fortid, andet end at det er sikkert at han ikke har haft de nemmeste tider.
Når han sover har han, hvad jeg opfatter som mareridt. Han småbjæffer, hyler, "græder", ryster, spjætter og vender det hvide ud af øjnene. Det er i det hele taget ikke rart at se på. Når det er rigtig slemt plejer jeg stille og roligt at ae ham og viske "Silas, Silas, du drømmer". Andre gange aer jeg ham bare med lange bevægelser eller lægger min hånd på ham, indtil han falder til ro. Jeg vil tro at det er en gang hvert 20. minut at det sker.
Han er ellers ikke udpræget bange. Selvfølgelig har han nogle særlige sider, men jeg synes ikke der som sådan er noget.
Mit spørgsmål gå på om det er forkert at vække ham - som jeg nu er blevet fortalt?
....For jeg kan jo ellers ikke gøre andet, end jeg allerede gør, med at give ham et godt liv, masser af gode oplevelser og indtryk.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
jan 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 308
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.052
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
Glad for at det er helt almindeligt!
okt 2012
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 242
Når Mille gør det lader jeg hende være. Jeg tror det er vigtigt for hunden at bearbejde dagens indtryk i en dyb søvn, såvel som det er for os. Desuden tror jeg også at hunde lever for meget i nuet, til at de kan være trykket af et eventuelt mareridt bagefter.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Men hvis hun larmer alt for meget plejer jeg at "hoste" lidt kraftigt... Så stopper/vågner hun for det meste
Drømmende hund