{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.034 visninger | Oprettet:

Fuglekugler forsvinder {{forumTopicSubject}}

Hej! smiley
Jeg har på det sidste undret mig over, at mine fuglekugler på mit stativ forsvinder og jernstængerne er helt bøjede.
I dag kom jeg hjem, og der var "stjålet" fire ud af seks kugler og de var ikke til at finde. Stængerne var meget bøjede.
Så slog det mig: Der er en hund, som render løs i byen! Måske er det den, som kommer forbi, hiver i kuglerne, så stængerne bøjer og "limningen" på nettet omkring kuglerne går i stykker.
Er der nogen, som har oplevet, at hunde er glade for fuglekugler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fuglekugler forsvinder
  • #1   20. dec 2012 Ja! Men det er skide farligt for hundene. Nettene vikler sig om tunge, tarme mv. og kan gøre alvorlig skade.
    Så ejeren af den løse hund kan få sig en grim overraskelse.


  • #3   20. dec 2012 Generelt er de net noget fanden har skabt.
    De bør ikke hænges i naturen, men tages af og smides i skraldespanden.


  • #4   20. dec 2012 Jeg kan desværre ikke hænge nogen op her, da der kommer rotter ind imellem smiley Måske at det kunne være sådan nogle kryb?

  • #6   20. dec 2012 Ja, mange hunde er glade for fuglekugler. De er jo fedtholdige, og det kan de fleste hunde godt lide.

    Min mors tæve åd for nogen år siden en god portion af sådan nogen (uden net dog) og blev frygteligt syg -det kan faktisk være dødeligt for hunden at kaste sig over den slags.

    Så herfra blot en opfordring til at hænge den slags udenfor hundens rækkevidde, og pil nettet af, der findes forskellige anordninger der kan fyldes den slags kugler i, uden at det kræver de bliver i nettet


  • #7   20. dec 2012 Jeps - Bobby åd alle fuglekugler i min foderpalme da han flyttede ind...
    Så nu har jeg købt et cylinder til dem som han ikke kan komme til og hvor nettene bliver taget af så fuglene ikke hænger fast i dem smiley
    Og iøvrigt fik han MEGET dårlig mave som følge...


  • #8   20. dec 2012 Mine katte er i øvrigt vilde med at snaske i dem...

  • #9   20. dec 2012 Silje er helt vild med fuglekugler. smiley

  • #10   20. dec 2012 Muffi er også helt vild med fuglekugler, han spiser dog ikke nettet smiley


  • #11   20. dec 2012 ja walle stjæler vores på gårdspladsen hvis hun kan slippe af med det.

  • #13   20. dec 2012 OG et lille obs. herfra : de tiltrækker rotter smiley

  • #14   20. dec 2012 Det er så min hund Michelle omtaler, og ja, hun var nær død af det. Fedtet gik i blodet og gjorde at det var umuligt for dyrlægen at tage blodprøve på hende. Hun kunne næsten ikke gå, da hun var stiv i hele kroppen.

    Hun kom i behandling, men måtte faste i 2 dage før det var muligt at få taget blodprøverne. Behandlingen gik over længere tid, så her ved os passes der meget på med fuglefoderkugler.


  • #15   20. dec 2012 Min nabo smider dem på deres fliser udenfor døren.
    Jeg er nogle gange blev rykket i ligepludselig, fordi nu skulle min vaps spise. Han har en gang fået spist en uden jeg kunne se hvad han lavede, så nu holder jeg skarpt øje med vapse når jeg går forbi naboen smiley
    Stakkels hund hvis den får spist dem og bliver syg..


  • #16   21. dec 2012 Jeg vil gætte på det er store fugle der tager dem.


  • #17   21. dec 2012 Bumble bee smiley

    du siger du ikke kan hænge noget op til fugle for rotter
    moske du skal gøre som mig ....da vi har en del vandrotter fra komunes sø lige bage ved hvor vi bor ...
    en rotte kan jo kravle ud på selv den tyndes gren eller ned af de smarte foderautomater man kan købe ...har selv set det ved os ....så gjore jeg det at få fat i et stk plastplade ......skar den rund ca 40cm i diameter den sætter du mellem fodret og grenen ......du kan også sætte en under så der ikke falder så meget ned .......
    ved min onkel kravle de op i fuglefoderhuset ....de løb bare lige op af træpælen ....han har nu skiftet den ud med et stk vandrør ...nu kan de ikke komme der op ...
    moske du kan bruge en af tinge så du kan få glæde af og fodre fugle smiley


  • #18   21. dec 2012 Her tager egernet fugleboldene hvis den kan komme til det.

    Jeg har dem hængene (uden net) i en beholder, som er lavet af minktråd.
    Beholderen hænger i en tynd jerntråd fra en gren. På toppen af beholderen, har jeg en plastik engangstallerken, som der er lavet et hul i midten af, hvor jerntråden er trukket igennem (nærmest som en hat). Det gør, at rotter ikke kan komme til fugleboldene.
    Den rutscher simpelthen af, hvis den prøver.
    Egernet kan heller ikke komme til, så den må nøjes med foderet på fuglefoderbrædtet. Der bliver lagt nyt hver morgen, som er spist op inden aften.

    Jeg laver også selv foder til fuglene, som jeg fylder i ophængte beholdere.
    Det laver jeg af fedt, nødder og havregryn.


  • #19   22. dec 2012 Dyret, som snupper kuglerne, er klart større end en kat, da de stykker "jern" kuglerne hænger på, er ret massive, og der skal noget til at bøje dem. Derfor må det være en ræv eller hund, som nogle nævner her.

    Jeg har ikke haft problemer med de net, som kuglerne er i. Når kuglerne er spist op, skifter jeg nettet ud (som stadig hænger på krogen) og hænger en ny på. Det er kugletyven, som sørger for, at der ligger net på vores grund, da de ikke falder af ellers.


  • #20   22. dec 2012 Kugletyve er ret almindelige - derfor skal nettene af inden de kommer ud. Det er noget rigtig skidt at sprede i naturen. Dyr går til på grund af dem.

  • #21   23. dec 2012 CH: Det er svært at hænge dem op, så smiley

  • #22   23. dec 2012 Der er masser af muligheder for ophæng uden nettene smiley

  • #23   23. dec 2012 Jeg piller net af inden de kommer ud i haven.

  • #24   23. dec 2012 Lena -man kan få (eller selv bygge) en masse forskellige "anordninger" til ophængning af fuglekugler uden net.

    Har set nogen kegleformede nogen som jeg umiddelbart tror fungerer godt, og ellers er det jo bare at google sig til hvad andre bruger af løsninger.

    Udover at nettet kan være til fare for hunde, så kan det osse give problemer for mindre dyr, f.eks. fugle, pindsvin o.l. (ok, lige pt er pindsvin nok ikke det store problem, men de kommer jo igen til foråret)


  • #25   23. dec 2012 Nu har jeg købt dette stativ til 250 kr, for jeg er ikke selv så fiks på fingrene. Den er købt i Plantorama, og de må jo ikke mene, at den er "skadelig". Og som jeg har skrevet tidligere i denne debat, har jegt ikke haft problemer med at nettene forsvandt, andet end når stængerne er bøjede (og der derfor har været en "gæst" på besøg). Det er ikke sådan de flyver væk af sig selv. Men debatten skal ikke handle om net eller ikke net. Det er en debat omkring hunde som måske kan lide fuglekugler..


  • #26   23. dec 2012 Da jeg fodrede fugle for et par år siden gik Silas og spise alt det de smed på jorden, hvilket var meget. Han endte med at skide fuglekugler. Jeg stoppede med at fodre fuglene, fordi de tiltrak mus, katte og andre uønskede dyr i min have.

  • #27   24. dec 2012 Lena, det er da ærgerligt, at det generer dig at der rådes mod nettene - de net koster liv i naturen, men jeg kan forstå, at andet er vigtigere for dig.

    Hunde og fuglekugler. Ja, hunde kan lide fuglekugler og spiser dem, hvis de kan nå dem. Nogle får tyndskid, andre mærkes intet på.

    That's it...


  • #29   24. dec 2012 Nettene koster mange fulgle livet hvert år, da nogle af fuglene hænger fast i nettene, når de skal lette hurtigt, og derved brækker de benet. Trist, når det er for deres skyld de fodres.

  • #32   24. dec 2012 Her er det skovskaden som er tyven smiley den tager boldene når de er halvtomme og bortfører dem smiley

    profilbillede
  • #34   6. jan 2013 CH: Det generer mig skam ikke. Debatten handler bare ikke om de net. Den handler om, hvem der kunne "stjæle" fuglekuglerne og dermed ødelægger mit stativ.

    Slut herfra.


Kommentér på:
Fuglekugler forsvinder

Annonce