German Pinscher med små dyr? Nogen danske opdrætter? {{forumTopicSubject}}
Min datter på 20 år skal til at flytte i rækkehus i København.
Hun har efterhånden længe gået og ønsket sig en hund som kan passe på hende, men som alligevel ikke er for stor til at have med i byen. Og da hun har en kanin som går rundt i hele huset, skal racen være venlig overfor smådyr.
Vi har i de sidste par måneder haft læst meget om tysk pinschere, men vi kan på ingen måde finde nogen informationer om denne race kan leve sammen med mindre dyr.
Ellers så lyder racen til at være lige det hun søger. Men hvis de er uegnede til at gå med mindre dyr, kan det jo være ligegyldigt.
Er der nogen af jer herinde der ved om det kan lade sig gøre, at vende en tysk pinscher til smådyr?
Ps. Kender i nogen danske opdrættere? Eller skal man til Sverige, Tyskland el. Norge? I så fald, hvilket land anbefaler i ?
Billedet er lånt fra: http://www.completedogsguide.com/dog-breeds/German-Pinscher/
dec 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 10
De vil blive lukket ind på hver deres værelse.
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 101 Hunde: 11 Emner: 140 Svar: 2.992
dec 2012
Jeg ved ikke hvordan vi har kunne overse "JAGTpinscher"... Hmm.
Tak for jeres svar.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
Jeg har en hund som lærte at apportere kaniner og fugle,hjemme gik den sammen med kaniner
Men de var aldig sammen når jeg ikke var hjemme
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
De har fra dag et lært at omgåes mine gnavere, jeg havde mus da jeg fik den første og dem kunne jeg med tiden uden problemer tage ud og lade rende. Jeg har haft rotter og kanin (har også kaniner nu) og specielt den første kanin jeg havde rendte de rundt og "legede" med i haven dog altid kun når jeg var der.
De har aldrig gjort udfald eller noget mod nogen af mine eller andres gnavere, men de er møg nysgerrige og vil gerne snuse til dem.
dec 2012
Det har hver gang fået hunden til at tage afstand, og han har efterhånden mødt mange forskellige størrelser.
Så en nysgerrig race er ikke et problem. Men man skal jo heller ikke frygte for at hunden hopper på kaninen, så snart man vender ryggen til.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
dec 2012
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 201
German Pinscher med små dyr? Nogen danske opdrætter?