736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Vælge hundefoder Vælge hundefoder

Godaften

Ja der findes 1000 emner omkring dette, men her kommer lige et mere. Syntes kun jeg bliver endnu mere forvirret over at sidde og læse omkring de mange produkter og holdninger på hundefoder markedet. Vores 2 hunde Dansk-svensk/Jack Russel og Japansk spids skal snart begynde at skifte over til voksenfoder, men hvilket skal vi vælge til disse to små racer? De er vokset op på pedigree's hvalpefoder, men er efterhånden kommet til konklusionen at det ikke just er det optimale for dem.

Gode råd og erfaringer modtages med kyshånd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vælge hundefoder
  • #1   27. dec 2012 Vi bruger tasted of the Wild og er yderst tilfreds med kvalitet og pris

• #2   27. dec 2012 Jeg har gennem de seneste 12 år prøvet flere forskellige mærker, og er kommet frem til at Royal Canin er det der har fungeret bedst for mine bulldogs...

og der er ingen af mine der 7-9-13 nogensinde har været syge på nogen måde smiley

• #3   27. dec 2012 Har lige fået min førstee Westie, så må vi se om Royal Canin er lige så godt til hende smiley
    Hun er "født" på Eukanuba "All Breed Lam&Ris", men har ikke haft god erfaring med Eukanuba til mine bulldogs (der er dog sikkert sket mege med deres foder på 7år) og så bryder jeg mig ikke om "All Breed" foder til hvalpe, da jeg ikke mener man kan lave et foder både 5 og 70kg's hunde vokser lige sundt på...

• #4   27. dec 2012 Vi bruger Royal Canin til vores 4 hunde - er godt tilfreds med det, og kunne ikke drømme om at skifte over til noget andet.

• #5   27. dec 2012 Bruger nutra nuggets, godt foder behøves ikke koste spidsen af en jetjager

• #6   27. dec 2012 Ja der er mange holdninger til de forskellige produkter, alt er velkommen. Kød indhold er naturligvis den vigtigste ingrediens, det er jo en kødæder smiley

• #7   27. dec 2012 Hvorfor råfodrer du så ikke bare ?

• #9   27. dec 2012 Tror jeg ikke der kommer noget godt ud af og er tidsmæssigt krævende smiley

• #10   27. dec 2012 Ja det er klart. Men hvis man tilsidesætter hvad hunden kan lide, da man jo ikke kan vide det før det er prøvet, og blot kigger på fakta, hvad er der så at forholde sig til? Ved Orijen har vundet de sidste par år, men hvad er det blevet sat op mod og hvad gør at det er det bedste produkt?

• #11   27. dec 2012 jeg bruger orijen - det har min fungeret bedst på og det er et foder som ikke er fyldt med korn og biprodukter osv. Har også anvende acana som er næsten lige så godt - næsten Derudover har jeg anvendt ziwi peak som også er rigtig godt. Fish4dogs som også har været ok. Mine hunde er næsten lige kommet over på wolfsblut som de umiddelbart ser ud til at trives virkelig godt på også (forudsat at man er obs på at læse ingholdsfortegnelsen da jeg synes nogle at typerne ligger meget lavt i fedt og protein i forhold til mine hundes behov).

generelt ville jeg vælge et foder som ikke er proppet op med korn, kød mel og andre biprodukter. Se på ingridiensterne og vælg et af dem som indeholder ordenligt kød og evt godt frugt, grønt og urter. og så selvfølgelig passer med hensyn til fx fedt, protein osv. Generelt har jeg oplevelsenn af at pris og kvalitet oftest hænger meget godt sammen. De to gange jeg har prøvet at fodre mine hunde med et korn-forder (royal canin og hills) er pelsen blevet hård, tør og mindre galnsfuld og fældede også mere - desuden var især cleo langt mindre aktiv på disse fodertyper. Men det er nok meget forskelligt fra hund til hund hvad de trives på

• #12   27. dec 2012 Hvad er det der gør folk så "korn forskrækkede" .....spørger af ren nysgerrighed

• #13   27. dec 2012 det et orijen vandt tror jeg hænger sammen med at de var de første som rigtigt fik gang i det har med at lave foder uden korn og med virkelig gode ingridienser, desuden er deres ingriensliste lang og rigtig god, deres kød er friskt og har altså ikke været frosset eller lavet til mel osv. Derudover har firmaet fokus på at bruge lokale produkter og kød og æg fra dyr som alt andet lige har haft det bedre end en del dyr som traditionelt anvendes i det billige foder.Men ingen tvivl om at foderet har en virkelig god kvalitet - mine hunde trives fantastisk på det! - har dog hørt om hunde som ikke trivedes på det - måske da foderet er for koncentreret?

• #14   27. dec 2012 ***René** *
    nu synes jeg ikke jeg er decideret kornforskrækket - meeeen jeg gider ikke fodre mit "rovdyr" med et foder som primært består af korn, noget skurrer i mine øre. Dernæst har de to hunde jeg har haft som blev fodre med korn-foder (royal canin) udviklet allergi. Derudover så jeg hvilket forskel det gjorde at de kom over på et foder uden korn - de blev meget flottere og fik mere energi. Så jeg har kun haft positive erfaringer med det. Det er ikke sådan at jeg falder død om hvis det er en mindre mængde korn i min hunds kost. Men at det skal være det primære af min hunds kost - deeet synes jeg ikke. Korn er billigt så selvfølgelig er det tialtalende for producenterne at fylde masser af det i - og hundene trives jo ofte ok på det. Men jeg synes bare min har trivedes langt bedre på det foder uden korn - ved det er dyrer, men synes også jeg får langt emre for pengene.

• #15   27. dec 2012 CMP: Mange tak, super beskrivelse! smiley Forstod ikke, bruger du Orijen nu, eller skifter du en del rundt og prøver produkter?

• #16   27. dec 2012 jeg har anvendet orijen i 3,5 år nu ca. og det har fungeret perfekt!. jeg skifter imellem varianterne så den primære proteinkilde ikke er den samme hele tiden.
    Før brugte jeg acana i en kortere periode.. Desuden har jeg også anvendet ziwi peak men mest som supplement.
    Jeg har næsten lige kørt hundene over på Wolfsblut - hørte meget god om det, sammensætningen ser fin ud og det koster ikke en hel bondegård.. Så det skal prøves nu. Fungere det lige så godt eller bedre end orijen så bliver de på det eller også så går jeg tilbage til orijen.

• #17   27. dec 2012 Så forstår jeg smiley Køber du fra udlandet? Kan se der er en del penge at hente specielt på wolfsblut?

• #18   27. dec 2012 Bella får Arion lamb and rice, fungerer super smiley

• #19   27. dec 2012 Koster 469 for 15 kg og hver 7ende sæk er gratis

• #20   27. dec 2012 Jeg bruger Wolfsblut, og skifter mellem de mange varianter.

Jeg er bestemt ikke kornforskrækket, altså jeg foretrækker et godt foder med massere af kød, men den største grund til præcis det foder er at min yderst kræsne Schæferhund elsker det foder og spiser det uden at køre død i det.

Min gigthund får J/D fra Hills, MED korn.

• #21   27. dec 2012 ja køber fra tyskland - men som sagt vær obs på at alle farianter lant fra har samme indhold af fx fedt. Jeg skifter imellem de varianter som holde de værdier mine hunde trives på smiley

Kommentér på:
Vælge hundefoder

Annonce