{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

lange negle som ikke kan klippes :/ {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at Cleo har lange negle og de kan ikke klippes - men de skal heller ikke være så lange som de er nu.

Sagen er den at siden Cleos slidgigt er blevet værre går hun ikke så meget mere og slider derfor heller ikke hendes negle hele så meget mere. Derudover går nerverne i cleos negle næsten helt ud til spidsen af dem hvilket gør at de er helt umulige at klippe. Så hvad søren ville I lige gøre her?

Sidst hun fik dem klippet var hun i narkose (af andre årsager) men det kommer hun naturligvis ikke bare for at få klippet negle.

Det jeg indtil nu går er at file dem lidt og ofte - men det er meget lidt jeg kan file af dem før det gør ondt på hende. SÅ hvis nogle af jeg har erfaringer med den samme komplikation vil jeg meget gerne høre hvad I går for at holde neglende korte - uden at det gør ondt på hunden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lange negle som ikke kan klippes :/
  • #1   29. dec 2012 Hvad med lidt beroligende?

  • #2   29. dec 2012 problemet er bare ikke at hun er bange for at få klippet negle og at hun derfor reagerer men at det gør meget ondt på hende så jeg tror som sådan ikke det beroligende ville gøre andet end at hindre hende i at reagere på den smerte hun udsætte for...

    en gang har dyrlægen klippet hendes negne eller 4 af dem da jeg herefter stoppede ham. Cleo SKREG og rystede - og hun siger ellers normalt aldrig noget hverken til at blive stukket, få fjernet sting osv.


  • #3   29. dec 2012 Jamen så må hun i narkose og få klippet i bund. Der er jo ikke andet for.

  • #4   29. dec 2012 **Alfisten Natasja*

    ja du har nok ret der er nok ikke nogle lette løsninger. Vi filer lidt på dem et par gange om ugen - cleo bryder sig ikke om det og der skal ikke meget til før det gør ondt på hende - men der er nok ikke nogle lettere løsning...

    hun får glucosamin og hokamix hver dag for hendes gigt. Hun er ikke på smertestillende endnu da hun trives rigtig godt som det er nu og hun på denne måde heller ikke kommer til at overbelaste leddene.


  • #5   29. dec 2012 Vi sliber vores og på den måde kan man få selv de længste negle ned på plads igen.

    Hvad sliber på du med ? vi oplever aldrig at det er generende for vores.


  • #6   29. dec 2012 Når I sliber, hvad bruger I så?

  • #7   29. dec 2012 en Dremel

  • #8   29. dec 2012 Nu som medløber DKK snob. .
    ja hvis det bare er en engangforestilling så ver det ok med narkosen. Men holder ejg ikkehendes negle nede på anden måder skal hun jo i narkose hver 3-4 måned - det går ikke.
    Jeg kan holde dem nede ved at file dem ned - men ikke så langt nede som jeg egentlig synes de burde være - men som sagt det gør ondt på hende hvis jeg filer dem længere ned.
    Da jeg fik dem klippet ned sidste gang (i narkose) håbede jeg på at nerven kunne trække sig tilbage - men det gjorde den ikke. Cleo gik meget meget forsigtigt de første dage og pev hvis neglen kom imod noget og jeg kunne slet ikke file på dem i de første 14 dage.


  • #9   29. dec 2012 platugler ;
    jeg bruger en fin neglefil...


  • #10   29. dec 2012 Jeg har prøvet at gøre det på en DdB på 54 kg, som overhovedet ikke ville lade os klippe neglene - hende kunne jeg slibe neglene på alene, helt uden noget til at hjælpe. Når hun skulle klippes, så var det med kropslås og en der klippede.

  • #11   29. dec 2012 okay - kunne godt være jeg skulle bruge en Dremel

  • #12   29. dec 2012 CMP: en dremel er meget bedre - den larmer godt nok, men det tager ingen tid. Man tager af længden og når man så føler man nærmer sig nerver og blodkar, som ligger i midten af neglen, så tager man lige lidt på siderne og spidsen - på den måde vil nerver og blodkar trække sig tilbage og man vil så kunne slibe tætter på næste gang. På den måde vil man kunne får selv lange negle korte.
    Men husk på at skifte imellem neglene, når du sliber, for ellers bliver neglen varm og det breder sig og hunden kan mærke det.

    Husk at det skal være en Dremel uden ledning - altså på batteri, for det er træls at slogs med den ledning smiley


  • #13   29. dec 2012 vi skruer op på ca 8, så der kommer omdregninger på og det ikke tager for langt tid.

  • #14   29. dec 2012 platugler ;
    super - jamen det vil jeg da helt sikkert prøve!
    når jeg filer hendes negle nu kan jeg vel slibe 0,5mm af før hun siger et højt piv
    men som sagt det er slet ikke fordi hun ikke vil have man kommer til hendes negle - det er hun ligeglad med - det er simpelthen bare fordi hendes nerver går meget langt ud


  • #15   29. dec 2012 så skal du tage spids og sider, så nerverne kan trækks sig tilbage. Bare gør det ofte - vil gøre det en gang i ugen i starten, men prøve dig frem og se hvor når hun igen er klar til at du tager et stykke

  • #16   29. dec 2012 super - tak det vil jeg prøve

  • #17   29. dec 2012 **Alfisten Natasja*
    så lidt bruger hun nu ikke kroppen - men der skal ikke ret meget mindre aktivitet til før neglene på de fleste små hunde vokser. Normalt klipper man jo negle på de aller fleste maltesere men da cleo altid har været meget aktiv har det ikke været nødvendig. Men ja tingene har ændret sig og det due ikke længere at tage hende med på 5-10km lange turer hver og hver anden dag mere. Men ingen tviv om at den dag hun ikke kan holdes relativt smertefri med den aktivitet hun har nu så skal hun selvfølgelig smertedækkes smiley

    Hun kommer til dyrlægen mindst hver 6 måned for at skrire mig at hendes slidgigt er "under kontrol" for naturligvis skal hun ikke have ondt pga. det når hun ikke belastes urimeligt mere.

    Trocoxil - er det på recept og ved du hvordan det er med hensyn til bivirkninger ved længere tids brug?


  • #18   30. dec 2012 **Alfisten Natasja*
    super tak for det - jeg vil lige skrive mig det produkt bag øret. Som det er nu går hun ca. 3-5km om dagen. Netop for at holde muskelmasse på hende. Og hun har masser af muskler. Men de lange 5-10 turer bliver det ikke til. Hun er kun 20cm høj og det er netop de lange gåturer som slider meget på hende. Hun kommer ud og gå 2-3 gange dagligt og oftest på turer hvor hun er fri og selv bestemmer tempoet - dette betyder så igen at hun går emre på sand og græs og derfor ikke slider neglene...


  • #19   30. dec 2012 **Alfisten Natasja*

    det er efter to dyrlægers anbefaler at jeg satte hendes turer ned. 5km dagligt synes jeg er fint til en hund på 20cm og 2 kg. Hun tager mange skridt og det var faktisk de to dyrlæger som jeg var til som sagde til mig at de lange turer kan slide på hunden. Så nu går cleo turer af samme længde som de andre 3 små hunde og der fungere fint. Desuden kommer hun med på de lange turer hver dag - jeg har bare en taske på rykken og når hun ikke kan mere hopper hun op af mig og kommer så op og hviler sig til hun vil ned igen. Desuden kommer hun selvfølgelig med ud at træne hver dag præcist som vi altid har gjort.
    Cleo har gået til svømning før - hvilket dog ikke var problemfrit da ham som havde stedet bestemt ikke var heeelt inde i hundes forskellige behov. Cleo svømmer langt bedst med vest og dette havde vi nogle længere diskutioner om. Men desværre er stederne hunde kan svømme lukket her oppe så det er ikke så let - meget ærgeligt for svømningegn var rigtig godt

    Men alt i alt fungere hun rigtig godt - det er slet ikke sådan at hun er voldsomt hæmmet af slidgigten. Hun får turer som de andre små hunde, hun træner hver dag, er glad, leger osv. Hun går bare ikke 5-10km på hårdt underlag mere - men 3-5km på stranden og i skoven...


Kommentér på:
lange negle som ikke kan klippes :/

Annonce