D.A.P spray - hjælp til hund i bil {{forumTopicSubject}}
Ja vi har efterhånden forsøgt det meste, med hensyn til at lære lille mand at køre bil. Problemet er at han hyperventilerer konstant, uanset længden på turen. Han kaster aldrig op. Vi kan ikke undgå at skulle køre i bil til hundetræning osv.
Vi troede det hjalp at han kunne se ud af vinduet, så vi købte et bilsæde til ham. Det hjælper en smule når vi åbner vinduet, men kun nogle få sekunder. Desuden bliver det for koldt her om vinteren. Nu er min tanke så at det måske kan hjælpe at han slet ikke kan se ud.
Vi har derfor købt et bur af metal og stof til ham. Det har stået i stuen, han har fået nogle ekstra lækre godbidder der ind, og går ind og lægger sig der inde i ny og næ. Så han kan godt lide buret.
Buret har endnu ingen sammenhæng til bilen, men det er meningen at han skal køre i bil i buret.
Jeg har nu købt D.A.P spray, som jeg ikke aner om virker, men det er et forsøg værd.
Mit spørgsmål er så: Jeg tænker at få ham ind i buret INDEN vi går ud til bilen. Men skal jeg så spraye bilen eller buret?
Min tanke er jo at det er bilen som ikke er et "sikkert" sted for ham, og dermed skal det være der inde der lugter godt, og kun der.
Hvordan havde i gjort det?
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Tag din hund ud i bilen. (evt efter at du har sprayet). Giv den et par godbidder.
tag hunden ud igen med det samme (lad vær med at ros).
denne øvelse laves flere gange- altså hunden er kun inde i bilen/buret max et minut ad gangen, indtil du kan se på din hund, at det ikke betyder noget.
Næste skridt er så at forlænge tiden lidt ad gangen.
Så kommer man til det punkt hvor buret skal lukkes- og åbnes igen med det sammen, hvorefter hunden skal ud af bilen igen.
Når hunden er kommet så langt, at den ligger sig roligt i buret, efter at du har lukket det, er det tid at sætte sig bag rattet.
Ud af bilen igen. Hunden ud.
Når det er på plads, startes motoren. Og slukkes igen. Hunde ud af bilen.
Når du kan komme dertil, hvor din hund stadig er rolig når motoren er startet, ruller du ud af garagen/indkørslen/pakreringespladsen.................og med det samme køre tilbage. Slukker motoren. Tager hunden ud. Denne øvelse skal, ligesom de forgående, gentages flere gange.
Når hunden er rolig i begyndelsen af køreturen, kører du et minut eller to- og så tilbage igen.
Lad vær med at rose hunden under kørslen- ellerunder de andre øvelser. Roser du den, fastholder du den i, at det er farligt at køre bil.
Kør nu kun små korte ture af max tre-fire minutter.
Når det er på plads, skulle din hund gerne ha vænnet sig til bilen og køreturene.
De her øvelser, tager fler dage- brug dem som en form for træning.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.465
Men vigtigt som Lea skriver...små skridt!
D.A.P spray - hjælp til hund i bil