1.063 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

susanne d
susanne d
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

hjæælp!! hjæælp!!

Jeg er i tvivl om min amstaff blanding er blevet gravid med vores chihiauha.Jeg har været rigtig forsigtig, med at de ik går sammen når vi ik er hjemme.Hun opføre sig og er hævet bagtil som om hun er på vej i løb.Er der nogle som har prøvet at deres hund er gået over en mdr i deres løbetid??.Håber høre noget fra jer.mvh Sanne

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjæælp!!
  • #1   3. jan 2013 Hvornår var hun sidst i løb?

• #2   3. jan 2013 Og hvor gammel er hun? - hvor mange løbetider har hun haft? Og er de alle været til tiden?

• #3   3. jan 2013 Har de været sammen uden opsyn i en løbetid?
    Tæven kan godt gå over tid og f.eks. have 8 måneder mellem to løbetider den ene gang og kun 6 måneder den næste osv. Så hvis det eneste du studser over er hævet kønsdel og du ikke har regristeret løbetid, så er det formentlig den der nu er på vej - ikke drægtighed.

• #4   3. jan 2013 Eller mener du det er en måned siden hun var i løb?

• susanne d
    susanne d Tilmeldt:
    aug 2010

#5   3. jan 2013 Mange tak for alle jeres svar. Det er dejligt at man kan spørge om hjælp herinde. Hun plejer at være præcis med løbetiderne. Hun er 4 år om 1 mdr. Men jeg krydser fingre for at det er på vej. det er sikkert rigtigt, men er bare nervøs pga den dumme hundelov, vil jo helst ikke risikere at skulle aflive hvalpene.

• #8   3. jan 2013 Du kan ringe til dyrlægen og høre hvad de siger.

• susanne d
    susanne d Tilmeldt:
    aug 2010

#10   3. jan 2013 Det ved jeg godt men hun er bare så hævet bagtil og hun har opført sig som om hun er i løbetid i ca 2 mdr nu.

• susanne d
    susanne d Tilmeldt:
    aug 2010

#11   3. jan 2013 mange tak jeg tror også hun må forbi dyrelægen om ik andet må hun få p piller nu. Er lige blevet fyret så jeg har ik lige 4000 til at få hende steriliserret. tak for alle jeres svar, det er bare et godt sted herinde

• #12   3. jan 2013 Hvis du er i tvivl om hun har været i løbetid - så få det undersøgt ved dyrlægen.
    Der har lige været en nu slettet tråd med 12 ulovlige hvalpe der står til aflivning pga. ups parring og en ejer der ikke vidste hendes tæve var i løb.
    Er der tvivl så behandel efter værst tænkelige senarie - nemlig at der er hvalpe.
    Hellere det end X antal hvalpeliv der skal slukkes om nogle uger...

• #14   3. jan 2013 Man bruger ikke P-piller til hunde. De giver kraft og jeg ville personligt ikke benytte en dyrlæge der ville udskrive noget kraft fremkaldende til mine hunde..
    Mange dyrlæger reklamerer i dag med at du kan få afdragsordninger på planlagte behandlinger. Det er en bedre og mere langsigtet løsning.
    Alternativtet kan være at i giver abortsprøjter (der skal gives to på to på hinanden følgende dage). Og at du så sparer op til en evt. sterilisering. Eller blot holder hende fra hanner når hun er i løb fremadrettet.

• susanne d
    susanne d Tilmeldt:
    aug 2010

#15   3. jan 2013 IGEN fordi jeg er blevet fyret, og fordi at jeg ville ha haft hvalpe på hende inden den dumme hundelov kom. Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af "hovsa hvalpe som du kalder det,ellers så skrev jeg jo nok heller ik det her indlæg.ROOLIG

• susanne d
    susanne d Tilmeldt:
    aug 2010

#17   3. jan 2013 Havde ik hørt den med at p piller er kræft fremkaldende, mange tak for du skrev det, det er da frygteligt at de bliver ved med at udskrive det.

• #18   3. jan 2013 Dem til hunde og katte! smiley Ingen panik ved vores egne lægemidler vel smiley

• #20   3. jan 2013 Jeg synes ellers det lyder ret vildt hvis hun er gravid med en chihiauha, sikke nogle forkellige hvalpe det kunne blive i størrelse og udseende hvis det var lovligt at få dem.

Nå men jeg har en gravid hunhund ligenu, og hun har ændret adfærd. Hun er blevet mere hård overfor den unge hund, herudover er hun mere rolig generelt, hun flyver ikke sådan rundt og hun ligger mere ned, efter knap 3 uger hævede hendes dievorter op og blev lyserøde, området omkring dem er også blevet større nu. Har du prøvet at kigge om de har ændret sig? og har hun taget på?

Min piges løbetid var også underlig, først opførte hun sig som om hun var på vej i løb i oktober og hanhundene var vilde efter hende, men hun blødte kun 1 dag, så stoppede det og forsvandt, men så vendte det altså tilbage i november og der kom den rigtige løbetid, 1½ måned for sent. Så det kan jo være noget af det samme som er sket for din hund, så måske har hendes løbetid slet ikke været der endnu.

• susanne d
    susanne d Tilmeldt:
    aug 2010

#21   3. jan 2013 det er bare ok susanne, jeg ved godt, at det er noget skidt når man ik får dem neutraliserret.Det ville være nemmere hvis hun måtte blive gravid, men sådan er det jo. Hovedsagen er bare at hun skal have det godt, det er også derfor at jeg går lidt i panik, fordi hun har opført sig som om hun er i løb i 2 mdr ca.Total pylleret og kan slet ik høre efter he he, men sådan er det jo med de kære dyr. kan jo ikke undvære dem,

• susanne d
    susanne d Tilmeldt:
    aug 2010

#22   3. jan 2013 ja det kunne virkelig blive nogle knap så kønne hunde, puha he he. Tror det er ligsom din hund at hun er forsinket. det lyder rigtigt. Hun har taget på, men hun spiser også anderledes op til hendes løb, hun har ikke mælk i patterne har tjekket. ha en go dag allesammen, og tak for alle de gode råd. knus herfra

• #24   3. jan 2013 Min hund kan man se det på allerede, siden weekenden har jeg ikke været i tvivl, men jeg har fået at vide at det kan være fordi der er mange hvalpe at det kan ses allerede.

Nej der er ikke mælk i endnu, men som sagt blev dievorterne hævede og lyserøde allerede ca 3 uger efter parringen.

Kommentér på:
hjæælp!!

Annonce