{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.444 visninger | Oprettet:

Tæves løbetid stoppet - tævekyndige kom her. {{forumTopicSubject}}

Håber jeg kan få lidt tæve-erfaringer her.

Jeg har en kammerat, hvis tæve startede løbetid d. 27. december, men nu, hvor den skulle til at blive højløbsk er løbetiden gået i sig selv.

Han plejer at kunne følge hendes cyklus ved at se på sin hanhund, der har været interesseret, men ikke som den plejer, når tæven er højløbsk, er gået helt fra koncepterne.
Tværtimod er det hele dampet af igen.

Nogen der ved noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæves løbetid stoppet - tævekyndige kom her.
  • #1   8. jan 2013 Min mors mops oplevede det samme forrige jul, hvor hun var startet omkring d. 18. december men et par dage efter jul, var løbetiden gået i sig selv igen.. Hendes løbetid startede så igen omkring en uge efter nytår men var kortere end normalt. Altså som om hun var fortsat fra sidst..

Vi havde fat i dyrlæge Nina fra Ølby, som forklarede at hvis hun havde været stresset, så kunne det godt ske at løbetiden stoppede. Netop den juleaften havde der været mange gæster og hun må åbenbart have været påvirket meget.

Så hvis ikke han skal have hende parret, så ville jeg bare holde øje med hende og se om hun ikke starter igen. Ellers skal der jo nok blodprøve til.

• #2   8. jan 2013 Der har måske været lidt omkring nytåret - men så er det jo lidt sent at løbetiden er gået i stå.

Men det er taget med i overvejelserne, tak for det smiley

• #3   8. jan 2013 CH...Har tæven haft en normal løbetid inden uden hvalpe...Eller har hun fået 2 abortsprøjter.

• #4   8. jan 2013 Ja, hun har ikke haft hvalpe og har hidtil haft helt normale og stabile løbetider.

Abortsprøjter - det tror jeg ikke, men spørger gerne lige og vender tilbage.

• #5   8. jan 2013 Ingen abortsprøjter smiley

• #6   8. jan 2013 Så har jeg aldrig oplevet noget lignende...Men har for første gang her i dec. haft min gamle avlstæve 5 år, i løb, efter abortsprøjte...En hvid løbetid, hun stod for ham, han var ikke intra...Aldrig mere abortsprøjter her hjemme...
    Det var der for jeg spurgte.

• #7   8. jan 2013 Ja, det er ikke helt sagen her.

Noget mystisk noget....

• #8   8. jan 2013 Hvad med løbetid uden ægløsning? Det hænder jo;-) Jeg har dog aldrig oplevet på mine tæver, men jeg ved at de kan trække ægløsningen hvis de er lidt stressede.

• #9   8. jan 2013 Vil det indebære at løbetiden fuldstændig standser der, hvor tæven normalt ville blive højløbsk?
    Alt andet er foregået normalt indtil da.

• #10   8. jan 2013 Min Nanna har gjort lidt det samme....

Løbetid start.......20 April........... Normal...

Løbetid start........5 September....Stoppet 14-15 September

Løbetid start.......10 December....Normal...

Heller ikke noget unormalt her..... ingen stress eller lign.

• #11   8. jan 2013 Jeg ved det faktisk ikke men hvis der ingen ægløsning er, vil hannen ifølge min overbevisning stoppe sin interesse. Vores hunde blæder generelt meget minimalt og det er kun en uges tid. De hæver ikke ret meget og hvis ikke jeg havde hanhund, ville jeg være på herrens mark. Man kan evt tage skedeskrab, progesteron for at fastslå om der har været ægløsning eller ej

• #12   8. jan 2013 CH har han andre tæver sammen med den tæve der er i løb?

• #13   8. jan 2013 Der er måske noget der...

Det er så hermed givet videre.

Pudsigt, NITTIB - du fandt ikke ud af hvorfor det skete?

• #14   8. jan 2013 Nej, ikke andre tæver i husholdningen.

Hvad tænker du Bergamasco?

• #15   8. jan 2013 *CH*

Næææ..... tænkte bare , at det måske var fordi der kun var gået ca. 4 måneder fra 20 april til 5 september.... ????......
    Hun fik jo den normale løbetid igen i december

Normalt går der hos Nanna... ( 7½ - 8 måneder imellem )

• #16   8. jan 2013 Vi har også i Bellis´sidste løb haft samme procedure. ca. 1 uge-10 dage med alm. løb og så stoppede det. 3 uger senere kom hun i "rigtig" løb som varede som normalt de her ca. 3 uger. Vi har ikke haft stress omkring hende eller andet, så som andre tæver O.L, der kunne have haft indflydelse. Hvorfor det var som det var, aner jeg stadig ikke, men hun er nu i løb igen på helt almindelig vis. Dette løb ser ud til at være fuldstændigt normalt tidsmæssigt også og hun er snart igennem turen.

Umiddelbart ville jeg gøre som Maria også skriver. Hvis der ikke er sygdom eller andre ting så lad tiden gå og kig efter ved næste løb, om alt er som det plejer.

Ellers skal der måske en større udredning til vha dyrlægen. Umiddelbart ville jeg ikke være bekymret over 1 løbetid der er anderledes end normalt. Det er jo heller ikke unormalt at "noget" kan påvirke hormonerne. Lidt ligesom mennesker ift at vi heller ikke kører på klokkeslet og alt kun er en ca. beregning og kan være anderledes forløb, er det også med andre "menstruerende" væsener.

• #17   8. jan 2013 Tænker på om hun var "langt" nede i hierkiet men kan kan det ikke være så... for hørte på opdrætter uddannelsen at det godt kunne have en indvirkning på tæven, så hun stoppede eller aldrig kom i løb...

• #18   8. jan 2013 Bergamascho...Tænk det har jeg aå aldrig hørt om eller oplevet før jeg nu står med en indkøbt smadder dyr tæve, som bliver 2 år til april... Og hun har aldrig været i løb...Men hun er også den underste...
    Men jeg har jo før haft flere tæver, og de er så kommet i løb næsten samtidigt. Måske er der noget i luften..siden tæverne opføre sig så lagt fra det normale..

• #19   8. jan 2013 Har prøvet det en gang.

Da Tøsen blev købt var hun i løbetid. Men i løbet af 2 dage i det nye hjem var hendes løbetid helt forsvundet.

• #20   8. jan 2013 Snow k...

Det var det vi fik afvide... så det kan være en god ide og tage hunden "væk" fra flokken i en periode...

• #21   14. jan 2013 Lilo var også begyndt på løbetid her for en uge siden (Hævet bagtil og SUPER lækker ;)) dog var der ingen tegn på blod eller udflåd som jo også som regel kommer lidt tid efter.. Vi var til dyrlægen d. 9 januar og hun sagde også at hun lige var begyndt og der snart ville komme blod
    Men nu er hun slet ikke hævet mere og der er ingenting at se (udflåd eller blod)...

Hun har slet ikke været stresset da jeg har været hjemme med hende næsten hele tiden... Kan læse mig frem til her at vi bare venter? smiley

• #22   15. jan 2013 For mig har det været et usædvanligt år m.h.t. løbetid, Jeg har en tæve som er i sin første løbetid også, og hun har næsten ikke blødt, hannen er ikke særlig intra. i den, det har jeg aædrig prøvet før...Først en gl. tæve, som pludselig får en hvid løbetid, og så en ungtæve, som næsten ikke bløder???

• #23   15. jan 2013 Der er da virkelig rod i sagerne lige for tiden.

• #24   15. jan 2013 Har aldrig oplevet det før med Lilo, hun har altid været præcis med løbetiderne og ført dem igennem smiley

• #25   15. jan 2013 Jeg synes det er lidt underligt, og unaturligt, gad vide hvad der er i vejen??

• #26   15. jan 2013 Har snakket med dyrlægen i dag... hun siger det sagtens kan ske og der kan måske gå en uge og så er hun i løbetid igen ellers venter hun til "næste gang"

Jeg skulle holde godt øje med fordøjelse, opkast, temperatur og generel ændret adfærd... Hvorfor fik jeg egentlig ikke at vide, men regner med at det kan være noget der "blokerer"?

Kommentér på:
Tæves løbetid stoppet - tævekyndige kom her.

Annonce