2.751 visninger
|
Oprettet:
Bullmastiff {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne godt tænke mig at vide alt i kan fortælle mig om bullmastiffer. Deres temperament, deres gode sider, dårlige sider, evt. sygdomme. Hvad prisen ligger på ( MED FCI / DKK tavle ) Hvad de kræver, om de kan bruges som brugshund, om markedet er "overfyldt" i dk.
og alt andet i kan komme i tanke om.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
Lou : det må i da gerne hvis det er noget du vil høre om men skriv lige foran hvilken race der er tale om, da jeg ikke er interresseret i en alm. mastiff.
jul 2005
Følger: 61 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 715 Svar: 10.611
dec 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 629
http://www.bulldogbreeds.com/bullmastiff.html
maj 2005
aug 2005
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Bullmastiff.pdf
Stella: her er det manden der er tabt til racen... Men ja - det kræver lige NOGET mere plads end vi har nu..
Iforhold til bullmastiffen er der så nogen af jer der ved hvad størrelses forskellen ca er på de to racer??
maj 2005
Kunne godt tænke mig hvis der var nogle bullmastif ejere som kunne fortælle lidt mere om racen..
aug 2005
maj 2005
maj 2005
Jeg er som sagt solgt til boxeren og har læst, hørt, set meget om dem. Men manden vil jo også gerne have lidt og sige så dette "tjek" er sådan set til glæde for ham da en bullmastiff nok er den eneste hund vi kan blive 95% enige om...
På hans ønskeseddel står også en amstaff men det vil jeg simpelhen ikke, synes der følger et alt for stort ansvar med pga. hundens ry og markedet i dk er totalt overmættet med amstaff´s ( jeg vil jo gerne gå til udstillinger og evt. have "ham" avlsgodkendt )
staffbull har også været oppe, men vil gerne have en større hund, har jo allerede en lille tyk gris *GG*
Det er også vigtigt for mig at det er en hund jeg kan bruge aktivt.. løbetræne med, træne div. hundetræning med ( gerne politiets et eller andet... kan ikke huske hvad det hedder )
aug 2005
maj 2005
Jeg skal desværre afsted nu, men vender tilbage senere i aften, håber at der er nogle bull-ejere der gider at krible lidt ned om deres erfaringer med racen.
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 1.067
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 1.067
maj 2005
En af de vigtigste er at "han" skulle kunne omgåes og "leve i harmoni" ( lyserøde hjerter og blomster springer ud *GG ) med min nuværende hund. Har læst flere steder at bullmastiffen ikke er specielt god til andre hunde, men igen, det er jo noget med opdragelsen og tilvænning... flok mentaliteten er også anderledes end når man møder andre fremmede hunde.
Derudover er disse ting vigtige for mig :
+ vagtsom men ikke alt for dominerende.
+ rolig, legesyg sind.
+ omgåes børn ( ... bliver jo nød til at tænke fremad i livet *s* )
+ sundhed, ikke for mange racetypiske sygdomme
+ ingen eller mindre pelspleje.
+ skal kunne være alene ( kan jo også trænes med næsten alle hunde )
+ brugshund ( vil som sagt tidligere gerne træne med hunden og bruge hundens evner / sanser. )
+ skal kunne bruges til udstilling.
+ evt. og kun måske en avlsgodkendelse.
+ at markedet i dk ikke er "overfyldt" hvis avlsgodkendelse bliver en realitet.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 186
Men jaa.. Det kan være man skal trække dem op af deres seng, for at få dem ud at gå. Men søde det er de altså :')
maj 2005
Han var en rigtig flot bamse
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
Kan godt forstå du kan lide bullmastiffen, det kan jeg osse ;O)))
Førhen havde jeg osse boxeren som nr. 1 men den kræver mere træning og stimulering så jeg faldt for bullmastiffen....
De er tunge og træne, så hvis du ønsker en brugshund, så er bullmastiffen ikke den rette, men alt kan lade sig gøre og min tæve er meget mere brugshund end min han...
Af sygdomme ville jeg være mest obs på allergi o.lign.
de er vagthunde, nogle mere end andre, men de gøer ikke normalt...
Af sind minder de meget om den franske så det er ikke så langt fra din gris ;O))
Man kan sagtsen løbetræne med en bullmastiff, alt med måde. Men det er ikke sikkert den gider... Men de 2 første år skal man passe meget på hofterne, da det er en meget tung hund...
forskellen mellem en engelsk mastiff og en bullmastiff er ca. 40 kg plus en masse ekstra hud ved mastiffen.
Spørg hvis du vil vide mere, så svare jeg så godt jeg kan.
dec 2005
At træne brugsarbejde med dem kan lade sig gøre, men det kræver meget tålmodighed og af og til virker det håbløst... Men de er kvikke til at lære, problemet med dem er hvis man sætter for store eller ensformede krav så gider de ikke.
Begge mine bliver brugt som brugshunde og ingen af dem er dovne når jeg arbejder med dem, specielt min tæve elsker det.
Og de har en stor udståling af styke og selvtidlid og er meget atlektiske, specielt min han og hurtige de første 50 m. Min tæve er stadig klodset men det bliver bedre med alderen....
Det jeg tænker på når jeg ser de meget dovne bullmastiffer er at de er tit for store, osse i følge standarden. Desværre vil mennesker havde større og større... Og det ødelægger hundens udseende, det er min personlige smag.
Men det er en anden slags hund end f.eks. schæfer, da den er til at føje sin ejer mere, der kræver det en anden hånd til bullmastiffen, da den er meget selvstændig... Men det er den franske osse, selvstændig og de kan da godt lære spor osv. meget nemt endda..
Det der er meget frustrernde med dem er at lige pluselig kender de ikke en kommando man har brugt hele deres liv og det kræver tålmodighed...
Alle hunde er dyr og med den rette læren kan alle lære, nogle er bare nemmere end andre. De har alle instikter og vil alle føje deres ejer.
maj 2005
Tak for jeres svar, der er lidt at tænke over.
Ved i noget omkring udstillinger og hvor mange af hundene der er i landet ?
Kan forstå på jer at racen minder meget om en fransk som jeg allerede gar ( bare i xxxxxxl ).
Var lidt bekymret om racen var dominerende da det er hvad jeg har læst mig frem til på div. sider, men det er måske ikke så galt ?
René, nu er jeg jo ikke eliteløber, det bliver ikke til mere end max 3 gange om ugen på 2-5 km, men det mener du ikke ville være for meget for hunden ? ( hvis den altså gider at løbe med *ss* )
Det skal være en hanhund jeg vil have da jeg ikke helt er til hunhunde.
maj 2005
maj 2005
Selvfølgelig vil jeg vente med krævende motion indtil knoglerne og hunden er færdigudviklet.
Indtil videre lyder Bullmastiffen som en hund for os, men som sagt er det her kun starten på min "research" af racen, så meget kan ændre sig endnu. Det jeg er mest bekymret for er racens dominans og om den kan indfinde sig med at bo med en anden hanhund af lille race.
Dens sind, bygning og motionskrav passer godt til os. Motionsniveøét ( staves?? ) kunne godt være lidt højere, men igen, det er mig som har den store passion for hundene og hvis mine arbejdstimer bliver større med tiden er det også bedst at holde sig til noget man ved man kan klare det næste 10 år.
dec 2005
Motionskravet er hvad man vænner sin hund til, jeg går 2-3 gange med dem alle og kører tit til stranden, skoven for at gå lange ture med dem, bare de har kondien så er de med. Mine løber rundt som allle andre hunde og kan godt følge med andre hunde. Nilssons ''legekammerat'' er min venindes hanhund, der er en terrieblandning og de løber fint sammen.
Mht. deres opdragelse så er de tunge de første 2-3 år men så ændre de sig... Nilsson har ændret sig meget og er blevet 10 gange nemmer osse mht. lydighedstræning. Men de er tunge og det skal man nok overveje... Tror osse lidt det betyder hvad man forventer af dem.
Man skal passe på de første år med at dræne dem for de er svære at få dem op igen, det gjorde jeg med Nilsson... Man skal gå meget langsom frem med de forskellige krav.. Ally har været meget nemmer pga. hun er mere motiveret og jeg har gået frem på en anden måde...
maj 2005
mener du svære at opdrage eller at de er dominerende ?
næsten hver eneste side jeg har været inde på refererer til at racen er meget dominant anlagt, men samtidig en kanon familie og børnehund..... .................
For Bulldoggen skulle jo også være svær at opdrage og gå sine egne veje ( hvilket jeg faktisk ikke synes var så slemt som jeg troede )
dec 2005
Sådan har han været men det er som sagt nemmere nu, MEN Ally er meget nemmere..
maj 2005
Men langsom, spændende læren og en god portion tålmodighed til mig...
ER der nogle ting hvor bullmastiffen skiller sig ud ?
som f.ek.s at man advarer om at aldrig slippe en sibirien husky fri da de har en stor tendens til at løbe væk.
dec 2005
Der er ossse dominans til andre hanhunde, typisk vil en bullmastiff overse den, men hvis den anden kører kamp og bullmastiffen bliver provokereret tager den kampen op. Normalt ville den ikke bide, men presse den anden ned i nakken og når den anden har underkastet sig er alt ''glemt''.
De er meget tunghøre og langsomme og det er typisk dem.. De er meget klovne gennem livet. Vil være hvor du er, bogstavligt talt. Og så savler de, nogle mere end andre, men jeg har fundet savl på loftet... De sviner tøj og møbler og jeg synes de kræver meget rengøring efter dem. Normalt gøer de ikke, men min tæve larmer af h. til.
HD'en er der men miljø gør meget ved dem.. Mange har allegi, jeg har bare aldrig mødt nogle.
Bullmastiff