533 visninger
|
Oprettet:
Hurrta pro eller y? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg er en pomser på knap 3 kg, og pt har vi en Julius K9 IDC sele. Jeg synes dog nogle gange den er lidt voldsom og stor i det, og kunne derfor godt tænke mig en hurrta sele. Min venindes hund har sådan en, og hun taler varmt for den.
Men så er spørgsmålet - skal det være en y eller pro? Jeg mener y-modellen ligner den støtter mere ved brystet umiddelbart, men jeg er slet ikke sikker i min sag.
Kom gerne med inputs! Også hvis det er forslag til andre seler
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Bruger dem så heldigvis sjældent, kun når kræene er i flexlinerne en sjælden gang imellem
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Du er næsten nødt til at prøve dig frem
dec 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 118 Svar: 461
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Jeg har rigtig dårlig erfaringer med både T og Y selen.
T selen fordi vinklen på den gjorde at den lukkede meget af for luftrøret på Zena, og når man har en hund der trækker, så var jeg bange for at skabe skader - så kunne jeg lige så godt bruge halsbånd.
Y selen var super fed, men min hund skifter markant størrelse når hun fælder, og jeg kunne ikke spænde selen så meget ind/ud at den kunne følge med. Det resulterede i at Zena fik forbenet ind i "hals-løkken" og var ved at kvæle sig selv så vi måtte klippe selen af hende.
Nu bruger jeg en der ligner et 8-tal som man stikker benene i og lukker på rykken...
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Jeg har alle 3, startede med t selen som hvalp, gik over til y selen da han voksede fra den anden, men den sidder bare ikke godt, han kunne konstant få forbenet igennem bryst/mave stykket, så nu er jeg gået over til pro selen som sidder hen over brystet og den fungere perfekt, den brugte jeg også på Gizmo i mange år og ja jeg elsker den sele
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Desuden er den pæn og med reflekser på alle stropper.
Hurrta pro eller y?