{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Hurrta pro eller y? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg er en pomser på knap 3 kg, og pt har vi en Julius K9 IDC sele. Jeg synes dog nogle gange den er lidt voldsom og stor i det, og kunne derfor godt tænke mig en hurrta sele. Min venindes hund har sådan en, og hun taler varmt for den.

Men så er spørgsmålet - skal det være en y eller pro? Jeg mener y-modellen ligner den støtter mere ved brystet umiddelbart, men jeg er slet ikke sikker i min sag.

Kom gerne med inputs! Også hvis det er forslag til andre seler smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurrta pro eller y?
  • #1   12. jan 2013 Hurtta pro er mærket. De har Y seler og T seler. Er absolut mest fan af Y selen, men den sidder elendigt på mine hunde. Så de har T selerne - selvom jeg ikke bryder mig om seler der ikke går ned mellem forbenene....

Bruger dem så heldigvis sjældent, kun når kræene er i flexlinerne en sjælden gang imellem

• #2   12. jan 2013 Det kommer helt an på hundens bygning hvilken model, der sidder bedst.
    Du er næsten nødt til at prøve dig frem

• #3   12. jan 2013 ok smiley vi tager ned i enten maxizoo eller petworld, de må have dem smiley

• #4   13. jan 2013 Det er noget af den slags man er nødt til at prøve sig frem med fordi det er så forskelligt fra hund til hund.
    Jeg har rigtig dårlig erfaringer med både T og Y selen.

T selen fordi vinklen på den gjorde at den lukkede meget af for luftrøret på Zena, og når man har en hund der trækker, så var jeg bange for at skabe skader - så kunne jeg lige så godt bruge halsbånd.

Y selen var super fed, men min hund skifter markant størrelse når hun fælder, og jeg kunne ikke spænde selen så meget ind/ud at den kunne følge med. Det resulterede i at Zena fik forbenet ind i "hals-løkken" og var ved at kvæle sig selv så vi måtte klippe selen af hende.

Nu bruger jeg en der ligner et 8-tal som man stikker benene i og lukker på rykken...

• #5   13. jan 2013 De har 3 modeller en y en t og så den der sidder på brystet som bare hedder pro sele.

Jeg har alle 3, startede med t selen som hvalp, gik over til y selen da han voksede fra den anden, men den sidder bare ikke godt, han kunne konstant få forbenet igennem bryst/mave stykket, så nu er jeg gået over til pro selen som sidder hen over brystet og den fungere perfekt, den brugte jeg også på Gizmo i mange år og ja jeg elsker den sele smiley

• #6   13. jan 2013 Jeg har til Keesha købt en Hurtta Lifeguard. Mener den er formet som en y-sele. Den sidder super godt og virker blød og behagelig. Remmen omkring brystet kan justeres meget, men ikke dem, der går rundt om halsen og mellem forbenene.
    Desuden er den pæn og med reflekser på alle stropper.

Kommentér på:
Hurrta pro eller y?

Annonce