løb og gå på trapper hvornår ? løb og gå på trapper hvornår ?
min lille vaps (japansk spids/islandsk fårehund) er nu 14 uger og jeg bor selv i stuehøjde min har venner/veninder og familie der bor på både 1. 2. og 3. sal og jeg bær hende pt op og ned når vi er på besøg men men men hvornår/hvilken alder må Angel selv gå på trapper uden at ødelægge hofter og skuldre.. og hvad med løb er det samme alder og hvis ikke hvilken alder må jeg begynde at løbe længere ture med hende
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.863
Hvis en hund går i stykker af en tur på trapper, er der tale om dårlig avl.
HD kommer 1/3 fra arvelighed, 1/3 fra miljø og 1/3 fra foder. Så hvis du vælger en hund efter forældre uden problemer, undgår mange trapper og fodrer din hvalp korrekt, så minimerer du risikoen.
En stor hvalp kan sagtens løbe lidt med. Tænk på hvor længe de kan lege. Løb skal blot foregå i hvalpens tempo og med masser af pauser. Jeg ville først sætte snor på, og forvente at hunden holder mit tempo, når den er fyldt et år.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.195
Og jeg siger jo gerne, at man bør bære dem op og ned, så længe man kan, men det er jo mest mine egne store bamser jeg taler om der. Men skån i hvert fald hendes led indtil hun er voksen. Lidt rolig trappegang, når hun er nået 1-års tid og en smule trapper som træning i opvæksten, det er stadig at skåne hende efter min mening.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.863
De store racer er klart mere udsatte for hofteproblemer end de små racer.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.136
Med hensyn til trapper, kan du godt træne allerede nu at den tager nogle stykker, både på åbne og lukkende trapper. Men alt med måde, altså ikke op til 2. sal i et huk, og ikke flere gange om dagen.
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 111
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 34
Det med løb - hvad snakker vi om der ? 5km + eller hvordan ? Fordi min hund på 9 mdr laver alt i løb?
Og trapper - nogle beviser for at man ødelægger en hund af trapper ?
Synes efter jeg er kommet på hundegalleri har jeg læst meget om hvor meget en hund skal pakkes ind i bobbelplast
Self kan jeg godt se det med måske en 2-3 sal at det ku bøvle hunden - men så skal man vel ikke bo der?
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 111
jeg ved bare min venindes vuf måtte under kniven for 20.000 fordi den havde gået på trapper hjemme ved hende... og det vil jeg meget gerne undgå da hunden skal ligge forholdvis stille i 6 uger.. og det vil jeg ikke byde min vuf hvis det kan undgåes
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.136
Alt motion skal forgå med måde, det ikke normalt for en hvalp at løbe 3-10 km i streg, men den vil selvfølgelig gøre det hvis ejeren "siger" den skal. Hunde og specielt hvalpe har svært ved at sige fra.
Lonni - nu er din hund jo også en brugshund og en meget aktiv en af slagsen og den altid er på farten hvis den kan komme afsted med det, kender flere som har den race.
Der er stor forskel på om hunden løber rundt i skov og på mark og stand, hvor den laver små pauser hele tiden, eller om man "tvinger" hunden til at løbe med en på ens daglige/ugenlige løbeture, det er meget mere belastende på hunden. En anden ting man også skal kigge på er underlaget hunden bevæger sig på.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
aug 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 986
Jeg ville være langt mere bekymret for overdreven motion, og hvis hunden får lov til selv at hoppe ind og ud af bilen.
Herhjemme får Bertha lov til at gå på trapper, og det har hun gjort siden, hun var 4-5 måneder gammel. Vi har dog begrænset det til højst et par gange om dagen.
Jeg er bare ikke hysterisk med det. Kort sagt: Er ret enig med Malene - og Huskierne
løb og gå på trapper hvornår ?