{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.388 visninger | Oprettet:

Nala blevet overbeskyttende pga min graviditet? Eller? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Her det sidste stykke tid er der sket en masse for hundene og os. Vi har fundet ud af at jeg er gravid. 16+3 i dag og min tæve Nala har forandret sig en del. Ved ikke om det er min graviditet eller det er stressen over julen osv. Der har gjort det? Derfor jeg skriver her.

Nala har forandret sig på den måde at hun er blevet meget mere opmærksom på nye mennesker og hunde der besøger os. Først og fremmest gør hun og hun bliver ved og ved og ved, hun rejser børster og hun knurre de første 1-2 timer. Hun vil ikke snakke med dem og viger ikke fra min side af. Hun kan lige gå over og snuse og det er det. Hun reagerede ikke sådan før i starten af december måned.

Derudover er hun begyndt at være meget forsigtig omkring mig. Hun hopper op af folk når hun bliver overgearet men ikke mig så ofte mere. Om morgenen når min kæreste er taget afsted og hvis jeg ligger i sengen, er hun den første til at snige sig ind og ligge sig helt tæt op af min mave, under dynen og skal sove der indtil vi står op ( Det har hun aldrig gidet før.). Kan hun slippe afsted med det, så ligger hun også lige hovedet eller poten på maven.

Hun følger mig konstant og kan hun slippe afsted med det skal hun da også lige med ud på badeværelset. Er vi ikke i det samme rum. Feks. Hvis min kæreste er gået i seng og har taget hundene med så ligger hun foran soveværelses døren og piver til at jeg kommer i seng, siger min kæreste.

Skal lige siges at vi ikke har ændret vaner som sådan men at vi tager det stille og roligt i hundenes tempo.
Nala er en blandings hund af schæfer/labrador/border collie.

Vores hund Bailey derimod har slet ikke ændret opførsel.
Han er en dalmatiner.

Håber i kan hjælpe
Mvh Kamilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nala blevet overbeskyttende pga min graviditet? Eller?
  • #1   17. jan 2013 Jeg synes, det lyder en anelse ekstremt, og jegville nok bremse hende lidt, særligt omkring gæster. Hun skal jo ikke beskytte dig på den måde.

    Når det er sagt, så ja. Hunden ved godt, du venter dig, det kan den lugte. Min ældste tæve regnede det ud først, inden jeg selv gjorde, hun har også selv haft hvalpe.

    Nummer to fattede den, da jeg var omkring halvvejs og den yngste har intet fattet endnu, på trods af der kun er to uger til termin smiley


  • #2   17. jan 2013 Som Lisbeth skriver: den kan lugte du er gravid.
    Man bliver som regel mere overbeskyttende og nervøs for at noget skal gå galt når man bliver gravid - og det er en ubevidst handling fra menneskets side - man vil jo som kvinde beskytte det der i maven hvilket er helt iorden smiley .
    Men det mærker din hund, og da hunden jo er et dyr der gerne vil beskytte sin ejer, så føler den det sikkert som dens opgave at beskytte dig og baby - hvilket jo er en sød tanke at den vil det. Det er dog knap så sødt hvis den en dag sætter tænderne i en. smiley

    Du ligger sikkert ikke mærke til at du selv er blevet mere overbeskyttende og mere forsigtig efter du er blevet gravid, men din hund har lagt mærke til det - og hundens opførsel er som regel resultat/afspejlning af hvordan vi selv har det indeni.

    Der findes mange løsninger, og nu da jeg hverken kender dig eller hunden, er det lidt svært at komme med et godt råd. Det eneste jeg vil sige til dig er at du skal sætte en grænse overfor hende og vise hende hvornår "nok" er nok. Og så skal du holde fast i det. smiley


    Og så tillykke med graviditeten, det er da super spændende med en familieforøgelse smiley


  • #3   17. jan 2013 Holder også fast i det. Specielt når hun er sådan overfor "fremmede" vil jo ikke have at hun bider nogle, vil faktisk ikke have ar hun er sådan når vi får andre gæster end svigerforældrene og min bror og nevø. Det er frustrerende for ved ikke hvordan jeg skal afhjælpe det end at skælde hende ud og det hjælper tilsyneladende ikke.
    Alt det andet er jo smadder hyggeligt, specielt at have en der vil putte under dynen om morgenen. smiley


  • #4   17. jan 2013 Tak for det Ditte smiley

Kommentér på:
Nala blevet overbeskyttende pga min graviditet? Eller?

Annonce