884 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Solveig
Solveig
Emner: 5 Svar: 45

Overalelsesbrev Overalelsesbrev

Hej hundekyndige.
Jeg er i gang med at få min far til at indse, at vi her i huset skal have en hund. Både min mor, søster og jeg er enige om, at vi gerne vil have en hund og det har vi været det sidste års tid, men min far har noget imod det ( læs eventuelt emnet "det at få hund") smiley
Nu gælder det om at få min far med på ideen.
Jeg har besluttet mig at lave en lille "bog" hvor jeg tager alle de emner op, som er vigtige i forhold til at være hundeejere. Jeg vil gøre mig umage med den, købe noget katon hos boghandleren og sætte det ind i et hæfte og printe billeder ud og lime dem ind og sådan noget - kort sagt, en god bog, der viser at vi er klar over hvordan det er at have hund.

Jeg har lavet en brainstorm og opstillet en problemformulering som lige nu ser således ud:

Budget:

Årlige udgifter
- dyrlæge (vacciner + uforudsete besøg)
- hundefoder
- hundeskole

Engangsbeløb
- selve hunden
-udstyr (kurv, legetøj + stimuleringslegetøj, transportkasse, sele, evt. Halsbånd, børste, skåle)

Husets regler:
Med klare retningslinjer for alle i huset kan vi undgå de fleste sure miner omkring det at holde hund.
- hvor må hunden være?
- hvordan skal den opdrages?

Ansvar:
- planlæg ugen! Hav en liste hvor ser står, hvem der sørger for hvad: hvem lufter hunden hvornår, hvem samler lorte op fra haven, hvem børster hunden osv.

Selve hunden:
- hvilken race (islandsk fårehund/labrador)
-infoside om hunderacen (pleje, fældning, motion, stimulering, pris osv)

Problemer:
- ferie, hvem passer?

Langtidsplan:
- når jeg flytter hjemmefra

Har I nogle flere punkter og er der nogle af mine som ikke er relevante?
Jeg er åben overfor alle forslag smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overalelsesbrev
  • #1   20. jan 2013 Engangsudgifter bør som udgangspunkt kun tælle hundens pris.. Alt det andet skal jo skiftes.
    Legetøj bliver slidt, det samme gør snore og halsbånd.. smiley
    Og alt efter hvilken kurv man køber skal den nok også skiftes en gang.. smiley

Årlige udgifter skal også tælle forsikring. Og der skal tages stilling til om der skal tegnes sygeforsikring.. smiley

• #2   20. jan 2013 super go ide , rigtig godt arbejde... håber du får ham overtalt, du virker mere ansvarsfuld end mange voksende jeg har set

• #3   20. jan 2013 Fin problemformulering synes jeg.

Et tip til forsikring, så kig på Agria. De kører en kampagne i 2013, som går ud på at hvis man tegner ansvar + sygeforsikring på en hvalp inden den bliver 4 mdr, så betaler de ansvaresforsikringen resten af dens liv. Win!

• #4   20. jan 2013 hvor er det bare en super god ide smiley og jeg synes da alle ting på listen er relevante! Godt arbejde smiley

• #6   20. jan 2013 Med hensyn til det der med at udstyret skal skiftes ud, når hunden vokser.. Så er der nogle dyrlæger og internater der kører sådan et tilbud med at man - ved at indlevere hvalpens gamle sele - kan få lov til at få en større sele med hjem princippet er at når der er mange der gør det, ligger dyrlægen altid inde med seler i flere forskellige størrelser. smart.

• #7   20. jan 2013 Vær obs på at islænderen har let ved at gø.. tænker som irritationsmoment...men fin liste. Synes dog det langt hen af vejen er din mor der bør tale med ham frem for dig da det er de voksne der har det endelige ansvar.

• Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

#9   20. jan 2013 Christina: mange tak, jeg har nu tilføjet forsikring til prligebudgifter og fjernet udstyret fra engangsudgifterne smiley

Caroline: mange tak! smiley

Lykke: ja, men jeg tror ikke at stævner er noget for os. Men det skader jo ikke at nævne det i "bogen" smiley

Mette: ej det er ret smart! Det skriver jeg også ind i bogen, tak :-))
    Det med Argria er hermed noteret på mit papir med små nyttige tips smiley

Sarah: tak for det, min mor taler også med min far om det, men jeg synes godt jeg kan hjælpe og vise min far hvor meget det betyder for mig at få hund smiley

Mike: mange tak smiley forsikring er tilføjet smiley

Hvis der er flere som har tips og tricks og sådan noget må I virkelig gerne skrive det herinde. Jo flere facts og små ting jeg kan tilføje des mere gennemtænkt fremstår det smiley

• #10   20. jan 2013 Må man spørge til hvad din far har af argument for ikke at ville have hund?
    Det er jo ret væsentligt i forhold til om det i det hele taget er en mulighed for jeres familie smiley

• #11   20. jan 2013 Husk det er lovpligtigt at have en ansvarsforsikring på hunden smiley

• Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

#12   20. jan 2013 Ginne: det er fordi han har haft hund i sin barndom, men det var gårdhunde som lavede hundelorte over det hele og fældede konstant og som ikke var renlige og sådan, så det er jo ikke en særlig positiv oplevelse med hunde smiley

• Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

#13   20. jan 2013 Beltane: hermed noteret smiley

• #14   20. jan 2013 Måske også noget med forventningerne til at få hvalp.. At hvalpe jo ikke ved hvad de m og ikke må endnu. Noget med hvordan man træner alenehjemme, renlighed, gå pænt i snor, nej-komando osv. Så han kan se de problemer han ser i det at få hund, kan trænes væk, hvis man gør det fra start smiley

• Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

#15   20. jan 2013 Ginne: tak, det kunne også være en god idé. Jeg har ihvertfald noteret det smiley

• #16   20. jan 2013 Du kunne også prøve at forslå at passe en hund.. f.eks en du ved er velopdragen en weekend f.eks for at vise ham hvordan det bliver. Så han kan se de kan trænes osv. Min veninde skulle ikke have hund efter deres gamle døde, kæresten var enig, så passede de en af vores mens vi var i tyskland og der gik 14 dage så var hvalpen bestilt i en parring der lige var lavet.;-)

• Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

#17   20. jan 2013 Ja, det er der også en anden der har foreslået, men vi kender desværre ikke nogle med hunde som jeg føler, at vi kan spørge om vi må låne deres hund smiley

• #18   20. jan 2013 Solveig: øv.. Ellers kan du jo foreslå ham at tage med ud og se en konkurrence indenfor den hundesport du ønsker at deltage i. Så får han også syn for sagen...

• Solveig
    Solveig Tilmeldt:
    jan 2013

#19   20. jan 2013 Hmm, nu tænkte jeg faktisk ikke at jeg skulle deltage i konkurrencer med min hund, men man kan vel god tage ud og kigge bare for at se på hunde smiley

• #20   20. jan 2013 Solveig: det siger jeg heller ikke, men der ville han jo netop se velopdragne eksemplare, i kunne også tage på udstilling f.eks. Ideen var han skulle se hvad en hund også kan være. For at sætte nogen nye billeder i hans hoved i stedet for det trælse billede han har lige nu:)

• #21   24. feb 2013 Ja hsks under ansvar..hvem træner hunden, hvem aktiverer hunden hver dag.. smiley

Kommentér på:
Overalelsesbrev

Annonce