{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Hundesikkerhedssele el.lign {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget lidt efter en sikkerhedssele til Mille, men får vist brug for lidt hjælp smiley

Problemet er at vi har en bil på gule plader, dvs. der er ikke sæder bagi. Og som jeg har forstået det, så sætter man hundens sikkerhedssele fast i den almindelige sele-lås (eller hvad sådan en nu hedder).. og så tænker i nok "Så køb da bare et bur".. Ja det er også alternativet, men jeg vil altså godt nok hellere have en sele, da et bur skal være på størrelse med en et-værelses lejlighed til en hund på den størrelse.. smiley

Er der nogen der ved om man kan få andre slags seler?

Bag i vores bil er sådan nogle ringe, som det er meningen man kan spænde gods fast til - kan man eventuelt bruge dem? Jeg har endnu ikke fået undersøgt hvilken belastning de kan holde til, men det skal jeg selvfølgelig have styr på.

Nogen der ved noget??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundesikkerhedssele el.lign
  • #1   20. jan 2013 Det bedste er at købe en rigtig sele i god kvalitet og som støtter hunden de rigtige stedder.. Jeg brugte fx Hurtta's Y sele smiley og så kan man så sådan et lille stykke sikkerheds sele og sætte i selen og ned i den almindelige selelås...
    Du kan måske sætte en karabinhage i ende så den kan sidde fast i den ring omme bag i bilen?

Hvis den normalt er beregnet til gods så burde den da også kunne holde en hund smiley

• #2   20. jan 2013 Altså sætte en karabinhage i sele-stykket og så karabinhagen i gods-ringen? Det kunne måske godt fungere.

Kan man få karabinhager, der er stærke nok til at holde en 40 kg hund ved et frontalt sammenstød? Hmm.. Måske sådan nogle sikkerhedskarabinhager til klatring..

• #3   20. jan 2013 Det kunne jeg da forestille mig de har i et byggecenter smiley Der bruges jo også karabinhager til at løfte meget tunge ting med maskiner... Kunne jeg forestile mig smiley

Men det kan godt betale sig at investere i en ordenlig sele og ikke bare de der sikkertsseler mankan købe for en 100 mand, dem har jeg ikke ret stor tiltro til smiley

• #4   20. jan 2013 Nej nej, det skal jo være ordentligt når man har en krabat på størrelse med en jerseykalv smiley

• #5   20. jan 2013 Jeg ville købe en egentlig sikkerhedssele til hunden. En alm sele knækker ved sammenstød og så er du lige vidt.

Tjek zooplus, de har de rigtige. Koster omkring seks-syv hundrede, de er tyske og er crash testet til sammenstød på op til 50 km i timen. Jeg mener, der er youtube videoer der viser, med en tøjhund hvad der sker ved kollisioner uden en sådan sele og det er ikke kønt.

Om du kan sætte selen i en ring skal jeg ikke kunne love uden at have set din bil, men tjek billederne inden du køber, så burde du kunne vurdere det. Jeg har selv tre af disse seler men kan ikke huske navnet på dem.

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #6   20. jan 2013 Er det sådan en her du tænker på ?
    (link fjernet)

Den store af dem går op til 80 kg.

• #7   20. jan 2013 Trine: Ja det er, men problemet er at der i den ene ende er et spænde som på en sikkerhedssele og i den anden ende er karabinhage.. Jeg skal have karabinhage i begge ender smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
    #8   20. jan 2013 Ok Mette jeg misforstod dit indlæg så ;0)
    Så vil jeg også sige tømmerhandlen og evt et stykke kæde, de har nogle stærke karabinhager til at sætte på kæden.

• #9   20. jan 2013 http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundetransport/sikkerhedssele/181723

Jeg ville købe denne, den er som sagt testet og kan ikke knække ved sammenstød!

• #10   20. jan 2013 Lisbeth: det ser faktisk umiddelbart også ud som om at der er en karabinhage i den ende som ikke sidder fast i selen. Super! Tak for linket.

• #11   20. jan 2013 Det mener jeg, der er. Nu er vores seler ude i bilen, men jeg er meget tilfreds med dem. Lidt svære at få på hunden de første gange, da der ingen lukninger er på den - for at den skal kunne holde til et sammenstød. Til gengæld er man sikker på ikke at få et ton hund i nakken hvis man kører galt smiley

• #12   20. jan 2013 Kan man ikke åbne den ??? smiley

Do tell hvordan man får hunden lusket i den ..

• #13   20. jan 2013 over hovedet og så benene i, som hvis vi andre tager en trøje på smiley og så strammer du den ind så den ikke kan ryge af. Spænder ville knække ved sammenstød..

Kommentér på:
Hundesikkerhedssele el.lign

Annonce