{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.964 visninger | Oprettet:

Opskrift på fedekur? {{forumTopicSubject}}

Ja sagen er den at jeg har et par slanke modeller herhjemme. De har selvfølgelig brug for lidt mere her om vinteren end det modsatte og foderrationene er sat op. Problemet er at de spser bare ikke det ekstra.
Er der nogle gode forslag? Det er jo ikke så de har udstikkende ribben osv men da det er udstillingshunde, skal de helst have det huld de nu er pænest i.
Vores diegivende tæve er også lige tynd nok synes jeg og hun har mad ad libitum men det er et stort kuld og de tager meget. Jeg har prøvet med hvalpemælk over foderet men det gider hun ikke. Måske jeg skulle give de 2 unge lidt hvalpemælk? Hvad med den diegivende, kan hun evt få fløde?
Jeg er lidt lost:-(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opskrift på fedekur?
  • #1   20. jan 2013 Spæk, lamme fedt, økologisk fløde og/eller økologisk smør.

• #2   20. jan 2013 Jeg har også haft problemer med at få Chico til at spise og tage på.

Nu har jeg endelig fundet frem til en metode der ihvertfald virker på ham.
    Jeg tager noget leverpostej, opløser det i varmt vand, og hælder det udover hans foder, sammen med et æg der er pisket sammen med lidt olie.

Førhen spiste mine hunde stort set intet. Nu bliver skålene tømt hver eneste dag. smiley

• #3   20. jan 2013 Vi giver fedt. Vi har en af de store som hurtigt bliver mager at se på - hun får 300 gram fedt dagligt oven i normal foder fo at se ordentlig ud.

• #4   20. jan 2013 Leverpostej er prøvet og det får dem da til at spise og det gør de egentlig i forvejen, bare ikke så meget at de bliver tilpas fede;-)
    Hvad med fedt? Da vi barfede (stoppede vi med da vi ikke kunne holde huld på dem) gav vi ekstra fedt og det sked de bare ud. Fik at vide at mængden på mad skulle sættes op, men det er begrænset hvor mange kg en 9 kgs hund kan spise om dagen. Terriers har behov for meget fedt - de forbrænder meget - og vores hunde får i forvejen mad til aktive hunde. Men smø/fløde er da et godt bud og de kan jo godt lide det:-)

• #5   20. jan 2013 Fedt er ikke nødvendigtvis fedende, da det brænnes først og nemmest. Kulhydrater er det de tar på af. Prøv at putte i kartoffler og se hvis det virker. Min hund spiser f ex acana der har kartoffler i, da orijen (der var mit andre valg) ikke eller næsten ikke indeholder nogle kartoffler. Hun hold sig meget godt på acana, når hun ellers plejer at have svært at holde vikten oppe.
    Jeg vil blande deres mad med kartofler + fedt smiley

• #7   20. jan 2013 Vi fodrer med Robur Active and sensitive, Dette har vi gjort gennem flere år - afbrudt af prøver på andet foder men altid vendt tilbage - og er yderst tilfreds. Det er ike normalt at vi har problemet men med 2 løbetider og en ung han, så er de blevet lidt for "slanke". Det pudsige og nok alligvel naturlige er, at da vores drægtige tæve give fra foderet ved 3. drægtighedsuge, stoppede de andre 3 også med at spise. De spiste så igen da Clara begyndte at spise 6 uger henne. I øjeblikket ligger hun på soveværelset md sine hvalpe og spiser også der (i da har hun spist med de andre) og i kraft af at føretæven er væk, spiser de ikke. Vi har aldrig oplevet det før men det giver egentlig mening at når føretæven ikke spiser, så spiser resten af flokken heller ikke. Jeg vil tager jeres råd til mig og evt også se på kingsmore pure sport. Specielt til den unge mand:-)
    Tusinde tak skal I have. Skønt at spørge i et forum hvor alle har en mening!!

Kommentér på:
Opskrift på fedekur?

Annonce