11. jun 2007 Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
Opskrift på fedekur? {{forumTopicSubject}}
Ja sagen er den at jeg har et par slanke modeller herhjemme. De har selvfølgelig brug for lidt mere her om vinteren end det modsatte og foderrationene er sat op. Problemet er at de spser bare ikke det ekstra.
Er der nogle gode forslag? Det er jo ikke så de har udstikkende ribben osv men da det er udstillingshunde, skal de helst have det huld de nu er pænest i.
Vores diegivende tæve er også lige tynd nok synes jeg og hun har mad ad libitum men det er et stort kuld og de tager meget. Jeg har prøvet med hvalpemælk over foderet men det gider hun ikke. Måske jeg skulle give de 2 unge lidt hvalpemælk? Hvad med den diegivende, kan hun evt få fløde?
Jeg er lidt lost:-(
okt 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 490
jun 2008
Følger: 139 Følgere: 125 Hunde: 9 Emner: 388 Svar: 2.443
Nu har jeg endelig fundet frem til en metode der ihvertfald virker på ham.
Jeg tager noget leverpostej, opløser det i varmt vand, og hælder det udover hans foder, sammen med et æg der er pisket sammen med lidt olie.
Førhen spiste mine hunde stort set intet. Nu bliver skålene tømt hver eneste dag.
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
Hvad med fedt? Da vi barfede (stoppede vi med da vi ikke kunne holde huld på dem) gav vi ekstra fedt og det sked de bare ud. Fik at vide at mængden på mad skulle sættes op, men det er begrænset hvor mange kg en 9 kgs hund kan spise om dagen. Terriers har behov for meget fedt - de forbrænder meget - og vores hunde får i forvejen mad til aktive hunde. Men smø/fløde er da et godt bud og de kan jo godt lide det:-)
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 260
Jeg vil blande deres mad med kartofler + fedt
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.459
Tusinde tak skal I have. Skønt at spørge i et forum hvor alle har en mening!!
Opskrift på fedekur?