{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.944 visninger | Oprettet:

"Wolfsblut" vs. "Taste of the Wild" {{forumTopicSubject}}

Jeg må indrømme at jeg er blevet inspireret af de andre fodertråde der har været i dag, så her kommer endnu en fodertråd smiley

Sagen er den at jeg de sidste måneder har gået og leget med tanken om at skifte foder. Det er tildels fordi jeg godt kan lide tanken om meget kød i foderet, mulighed for at skifte mellem smagsvarianter og så fordi jeg synes Raya er meget mat i pelsen og der kommer meget ud af den anden ende (ca 4-5 gange om dagen og det virker som om der kommer mere ud end der kommer ind)...

Hun er en udstationeringstæve så derfor kan jeg ikke bare lige skifte foder, det skal være i samråd med min opdrætter.
Jeg vil gerne gøre mig klogere på de to fodermærker men jeg synes jeg jeg får ret meget ud af at læse hvad de indeholder. Derfor så håber jeg i vil hjælpe ved at fortælle om jeres erfaringer, fordele og ulemper... Og hvad forskellen på WB og TOTW er?

Lige nu foder jeg med Royal Canin Junior. Hun er 15 måneder og vejer 45 kg.

Jeg bestiller RC over zooplus.de og kan se de også forhandler TOTW til næsten samme pris (2x13 kg til 100 euro), så det er jo en klar fordel...
Kan man købe WB billigt og med fri fragt i tyskland også?

Jeg håber ikke i er alt for mættet med fodertråde, så i stadig har et par gode råd at ryste ud af ærmet sådan en tirsdag aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Wolfsblut" vs. "Taste of the Wild"
  • #1   29. jan 2013 Man kan sagtens købe billig WB i udlandet.

• #2   29. jan 2013 Jeg undrer mig lidt over, at hun ikke er på voksenfoder for længst med så stor en race.... mener de fleste store kører på voksenfoder, så de netop ikke vokser for hurtigt.

• #3   29. jan 2013 Hos Royal Canin giant junior skal man først skifte til voksen foder når de er 18-24 måneder smiley

• #4   29. jan 2013 Nu som medløber: men er det så med fri fragt til DK? Det synes jeg nemlig ikke der har været de steder jeg har set det smiley

• #5   29. jan 2013 Nej vist ikke fri fragt. Det mener jeg ikke

• #6   29. jan 2013 Så kunne jeg godt forestille mig det bliver noget dyrere... det er jo også allerede dyrere end TOTW smiley

Så er det jo bare lige om det er det værd? Får man så også bedre foder ved at købe WB istedet for TOTW?

• #7   29. jan 2013 Christina: Så hvis man godt kan starte med at nøjes med de varianter TOTW har, så ser du ingen grund til at man betale det ekstra for at få WB? smiley

• #8   29. jan 2013 Jeg syntes meget bedre om WB end TOTW. SÅ giver gerne lidt ekstra for det smiley

• #9   29. jan 2013 Vi har bestilt meget WB i tyskland... Bl.a på denne side, (link fjernet)

Kender kun WB... Da Jablo havde allergi, prøvede vi en del forskellige mærker inden WB... Det virkede til gengæld rigtig godt på Jablo, hans pels blev rigtig flot og blank, og han havde ingen udslæt/hotstops i den periode han fik WB...

/ Morten...

• #10   29. jan 2013 Nu som medløber: Vil du så ikke gøre mig lidt klogere på hvorfor den er bedre? smiley
    Jeg kan ikke rigtig se nogen forskel på dem, men hvis den er bedre har jeg heller ikke noget imod at give lidt ekstra smiley

• #11   29. jan 2013 Morten: det er jo lige sådan en indvirkning jeg håber på, at det vil få på hendes pels smiley

• #12   29. jan 2013 Christina: Måske det bare er derfor de er lidt dyrere, fordi de har et større udvalg smiley

• #13   29. jan 2013 Jo. Pillestørrelsen i TOTW er meget små til mine Schæferhunde, der er få varianter af TOTW i forhold til WB som har 10 varianter eller hvor mange der snart er, jeg har en utrolig kræsen Schæferhund, så skifter mellem de mange varianter for at variere hendes mad.
    Udover det så er fedtprocenten i WB meget forskellig, så der er lidt for enhver. helt ned til 9 procent og op til omkring 20 procent.

Udoverdet syntes jeg bedre om kvaliteten, indholdsfortegnelsen og selv produktet og mine hunde vil nærmest slå ihjel for WB, det ville de ikke for TOTW.

Min krænse hund har spist WB i 3-4 år i træk nu.

• #14   29. jan 2013 Min er så madglad at hun vil spise alt hvad der bliver serveret smiley
    Men det var faktisk en god ting at du fortæller at pillestørrelsen i TOTW er mindre for hun har det med at hugge maden i sig uden at tygge det, så jo mindre jo bedre smiley

Men ja jeg kan godt se at hvor mange af varianterne af WB ligger på omkring 9 % fedt der ligger den ved TOTW på ca 15 %... Det er jo også lige en vigtigt ting at tage med i overvejelserne når man har en und der ikke kan tåle at være overvægtig...

Men er 15 % fedt meget i forhold til andre foder mærker?

• #15   29. jan 2013 Pillerne er for små til mine hunde.

WB har fedtprocenter fra 9 op til ca. 20 procent. Jeg syntes det er rart man selv kan vælge.

Mine spiste os TOTW, men ikke med samme ildhu som med WB.

Nej tror ikke 15 er specielt meget.

• #16   29. jan 2013 Begge mine spiser Wolfsblut købt gennem www.healthy-feeding.de med fri fragt. Jeg synes det er super dejligt at der er så mange smagsvarianter at vælge imellem og man selv kan vælge hvilken fedtprocent man skal bruge. Min ældste tæve må helst ikke blive tykkere så hun får de varianter med lav fedtprocent hvor min yngste tæve gerne skal tage på så hun får de varianter med høj fedtprocent.

Wolfsblut er uden tvivl det fodermærke mine piger har fungeret bedst på, og vi har efterhånden prøvet meget.

• #17   29. jan 2013 Hvor meget wb skal en hund på 30-35 kg have om dagen??

• #18   29. jan 2013 Vores berta fik royal canin til fransk bulldog og hun havde problemer med tør hud, fedtet pels og kløe. Vi skiftede til TOTW og hold da op en forskel. Hendes pels er blank og fin uden at være fedtet, ingen tør hud og ingen kløen, skønt!!!

• #20   29. jan 2013 Jeg har WB til Aya, og jeg synes det er et godt kvalitetsfoder, mange varianter. Men synes bare ikke hun fungerer optimalt på det. Desværre smiley der kommer alt for meget ud i den anden ende og hun spiser næsten ingenting. Og derudover er pillestørrelserne vildt store.

Jer der fodrer med TOTW, hvor køber i det billigst?
    Og er pillestørrelserne meget mindre end WB?

• #21   29. jan 2013 Jeg syntes de er meget mindre, men nu er mine hunde os store.

• #22   29. jan 2013 Jeg har chihuahua, og der synes jeg at WB bliver lige store nok.
    Så TOTW er garanteret bedre i størrelsen

• #23   29. jan 2013 Til en Chi er de ikke for små

• #24   29. jan 2013 Jeg køber TOWT (den gule) hos Zooplus, den er jeg ret tilfreds med..
    Den gule er der mest protein i sådan som jeg kan se det..

Jeg køber økonomi tilbudet med 2 poser..

jeg vil anbefale dig når du køber fra Zooplus at tjekke både .de, .com, .co.uk og .dk for at tjekke de forskellige priser før du køber.
    Jeg har f.eks lige købt foder i .de og der sparede jeg så 3-400 kr mellem de 4 forskellige

• #25   29. jan 2013 Jeg har før fået anbefalet WB, men var egentlig tilfreds med biotec produktet vi kører på. Men her på det sidste har goofy sprunget måltider over, hvilket han ikke er en hund der har brug for, og jeg er ret fristet af at WB er billiger end biotec, der er flere varianter og stadig et produkt i topklasse.

Virkelig noget jeg går og overvejer. Hvor mange 15 kg poser kan man købe af gangen og stadig have gratis Porto fra healthy-feeding.de, nogen der ved det??

• #26   29. jan 2013 Men har zooplus ikke de helt små poser? Med 2,27 kg i.
    Synes ikke jeg kan se dem.

Undskyld TS for at spamme din tråd med spørgsmål

• #27   29. jan 2013 Goofy - som oplyst lidt længere oppe siger vejledningen 330-425g. Men jeg tror at det er meget forskelligt fra hund til hund.
    Min meget aktive labrador på 30kg får 220g om dagen, af de varianter med mindst fedt i.

Jeg køber fra healthfood24.com hvilket også er en tysk side, man betaler dog porto. Jeg har lige købt 6x15kg for 2.733kr inkl forsendelse og vekselgebyr til paypal

• #28   29. jan 2013 Line: du spamer bare smiley

Wolfclub: Hvilken en er den gule? Mange proteiner ville ikke være så tosset smiley

Nu kan jeg se at der er flere er nævner at der kommer mere ud af den anden ende på WB, så hvis man i forvejen her problemer med det, kunne det være det var bedre at vælge TOTW...

• #29   29. jan 2013 Der kommer ikke mere ud af den anden ende her.

Det gør der kun på min gigt hund som får J/D fra Hills.

• #30   29. jan 2013 Zpcn: jeg søgte sådan bare en retning om hvor langtid en 15 kg pose vil holde, så jeg har et samlignings grundlag med det jeg allerede kører på. Ved godt at mængde variere fra hund til hund og race til race.

Tror jeg bestiller nogle af 1 kg poserne for at se om han vil WB.....

• #31   29. jan 2013 Goofy: Hvis vi siger han skal have 400 g om dagen (det er hvad min tæve på 45 kg for, så jeg synes umildbart det lyder af meget), så burde en 15 kg's sæk holde i 37,5 dage smiley

• #32   29. jan 2013 Vi har fodret med begge dele, men jeg vil klart foretrække WB til vores hund. Hun havde sværere ved at holde vægten på TOTW, og der kom en del mere ud den anden vej.

• #33   29. jan 2013 Også det min regning sagde til mig. Så det er noget billiger end hvad jeg bruger nu.
    Så rigeligt! Derfor jeg ville købe nogle 1 kg poser føst for at se om hundebassen kan li det.....

• #35   29. jan 2013 Pwh, Og hvad baserer du så din udtalelse på? Du mener måske, at Frolic er ligeså god kvalitet?

• #36   29. jan 2013 Pwh W: Det må du uddybe? Jeg er nysgerrig efter at høre mere om hvad du har at sige smiley

Når man kan udtale sig sådan efter at have været oprettet på HG i 5 minutter, så er det da noget af en kommentar at komme med... Bygger den begrundelse på din egen erfaring eller har du noget dokumentation?

• #37   29. jan 2013 Haha Frolic..

• #39   29. jan 2013 mht råfodning så er det ikke noget jeg ville bruge, da jeg simpelthen ikke tror på at hunden får alt det den har brug for..

• #40   29. jan 2013 Nu råfodrer jeg også selv, men jeg kan ærligt talt ikke se, at WB skulle være af dårligere kvalitet eller mindre værd.
    Ja, det koster det dobbelte af at råfodre, men der skal gives det halve, så i sidste ende kommer det ud på et - i hvert fald for mit vedkommende.
    - Og min hund er ikke lykkeligere nu, hvor hun får råt sammenlignet med før. Hun er glad så snart der er mad, og så er det underordnet hvad det er.

• #41   29. jan 2013 Zpcn ¤
    "Jeg har lige købt 6x15kg for 2.733kr inkl forsendelse og vekselgebyr til paypal"

Hold da op det koster dyrt!
    Jeg har lige købt 4 x 13,6 TotW samt 2 forskellige pakker med Lukullus vådfoder (hhv. 8x300g og 6x400g) for 1605 kr..

Bulliebana - Taste of the Wild High Prarie (indpakningen er gul)

• #42   29. jan 2013 Wolfclub: hehe ja opdagede at TOTW kun har én gul, blandende den sammen med WB varianterne... har vist tænkt for meget i foder her til aften ;P

• #44   29. jan 2013 Bruger wb. Det eneste foder, min kan holde vægten på. Har prøvet råfodring og alverdens tørfoder, dog ikke totw, men trods helt uhyrlige mængder, blev hun tør i pelsen og undervægtig..

• #45   29. jan 2013 Pwh W: det resultat kan man også sagtens opnå på et kvalitets tørfoder smiley

• #46   29. jan 2013 hehe ja det var egenligt også derfor jeg ikke gad finde ud af hvad det nu var den hed, for jeg plejer bare at trykke på den gule som jeg jo kender smiley
    men nu spurgte du jo ;D

Den bette her var i øvrigt på noget lorte foder fyldt med majs og korn fra opdrætters side, og den som han selv havde anbefalet (ikke den jeg fik med sjovt nok!) havde også en håndfuld forskellige kornarter i samt majs. Så da den bettes mave blev ved med at være meget tynd plus hun blev ved med at spise sin egen lort også.. så fasede jeg hende over til sølves Totw og ikke om lortespiseriet er blevet mindre og afføringen er blevet fastere..
    nu er jeg generelt ikke så meget til ideen om at det skal kunne fungere som et foder til "all life stages" - men hun tager godt på, spiser godt og fungerer godt.. så nu prøver jeg det..

modsat de 5 forskellige produkter jeg var igennem med Sølve for at få hendes mave til at fungere bedre og til at hun overhovedet ville spise det!

Hvor end gerne jeg ville råfodre - så har jeg ganske simpelt ikke råd til eller fryser pladsen.. og så synes jeg faktisk at TotW er et godt alternativ..

Orijen og Marcus Mühle kunne du også kigge igennem, det er kvalitets foder selvom Sølve nu ikke ville spise MM og Orijen fik hende til at prutte noget så grusomt lol

• #47   29. jan 2013 Wolfcub: Prutte det gør hun i forvejen til den store guldmedalje, så det skal vi ikke have mere af! smiley

Siger du at hun holdte op med at spise bæ? Jeg døjer nemlig meget i øjeblikket med at min vil spise andres bæ'er smiley

• #49   29. jan 2013 Og sådan er vi jo så forskellige... Det skal der også være plads til smiley

• Aya B
    Aya B Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 28
    #50   29. jan 2013 Til foder-nørderne kan jeg anbefalr dogfoodanalysis.com.
    Jeg syns TOTW er et super lækkert foder, men kroketterne er simpelthen for små til mine (bruger kun tørt som supplement til råfodring, feks søg på græs, i aktivitetsbold osv) Til gengæld er det helt normalt (for tørfoder brugere, de fleste bruger RC) at skifte vores race fra junior til adult når de er omkring 1 år, simpelthen for at deres vækst ikke skal gå over gevind.

• #51   29. jan 2013 DDB'en ligger jo ikke vanvittigt langt fra Bullmastiffen, så det er vist godt, at jeg har bestemt mig for at skifte når jeg har opbrugt de sække jeg har tilbage smiley

Hmm... måske jeg skulle overveje at sælge dem smiley

• #52   29. jan 2013 Men det skal lige siges at hun altid har vokset meget harmonisk og ikke pludseligt er skudt voldsomt i vejret smiley Så kan det vel ikke være helt skidt kan det?

• #54   29. jan 2013 Pwh W: Det er ikke det denne tråd handler om... Hvis du har lyst til at diskutere barf vs. tørkost, så vær venlig at oprette en anden tråd...

• Aya B
    Aya B Tilmeldt:
    nov 2011

#55   29. jan 2013 Jeg ved ikke hvad der er alm praksis hos ´bullmisserne` men vi forsøger da ihvertfald så vidt muligt at få hvalpene til at vokse så roligt og stabilt som muligt. Hanhunde på 9 mdr som vejer 50 kg (uden at være overvægtige) må og skal give bekymring for sundhed og skelet på sigt.
    Men jeg ville ihvertfald ikke være bekymret for at skifte en hund på 15 mdr over på adult -vær obs på at der med den nye sammensætning er lidt mere fedt i Adult foderet end i Junior (ifølge RCs egen dyrlæge)
    Til slut vil jeg selvfølgelig opfordre til at du vælger et foder helt uden korn osv -råfodring er ikke for alle- men alle kan købe et kvalitetsfoder til deres hund:-)

• #56   29. jan 2013 Wolfcub - ja det kan sikkert også gøres billigere, men fodrer med 4 forskellige varianter. Det er det eneste mærke foder hvor jeg kan finde så mange smagsvarianter med den lave fedtprocent. Pr dag er det ca 6kr

• #57   29. jan 2013 Haha "Bullmisserne" den var ny - og go' smiley

Jeg er ikke vild med at skifte over til RC adult både fordi der er korn i og mere fedt og så synes jeg ikke hun fungere optimalt på RC...
    Så derfor vil jeg jo gerne finde et andet nu når hun alligevel skal skifte og her er jeg blevet lidt varm på WB og TOTW... bl.a fordi de består af 50 kød, ingen korn fedt % som RC junior og 30-35 % proteiner smiley

• Aya B
    Aya B Tilmeldt:
    nov 2011

#58   29. jan 2013 Kan kun være enig mht at skifte -mener da at der er `smagsgaranti`på begge slags foder (eller har ihvertfald været) så man kan jo prøve sig lidt frem. Der er osse mange der er glade for orijen -for nu at gøre forvirringen total:-)

• #59   29. jan 2013 Er tørfoder for den dovne hundeejer Pwh?????

Min hund kan ikke fordrage råfoder, men det ville være optimalt for mig at fodre med det, da hun har allergi for lagermider...

Jeg fodre i dag med WB og fryser det ned i små portioner, så der ikke kan leve mider i det.. Min hund fungere, hun er meget glad og hun er rigtig fin... Jeg holder mig til WB smiley

• #61   30. jan 2013 Ja.. Men jeg er TRÆT af de mennesker det sværger til råt og ikke mener at noget andet i hele verden duer... Dem der prøver at vende alle om til råt..

NEJ... Råt er ikke altid den bedste løsning.. Slut bom basta smiley

Jeg er Så glad for WB, min hund spiser med velbehag og er så fin og velfungerende..

• #63   30. jan 2013 Du siger at tørkost er for de dovne, men nu siger du at du ville opflaske din hvalp op det, da det er lettere at styre.. Jeg er altså ikke helt med...

Min hund er perfekt på sin tørkost og det har jeg på ingen måde tænkt mig at lave om på.. Tørkost er bestemt ikke en skidt ting..

• #64   30. jan 2013 Det er ikke alle hunde, der fungerer optimalt på råt, deriblandt min. Så er et lødigt tørfoder altså at foretrække.

• #66   30. jan 2013 Der er madglæde nok hos os med tørkost.. Det gælder bare om at finde det rigtige foder til hunden smiley

• #67   30. jan 2013 Der er ikke mere besvær ved at fodre med råt end med tørkost.

• #68   30. jan 2013 Det tror jeg nu heller ikke Helle smiley

Kender mange der fodre med råt og det er ikke spor besværgerligt...

• #70   30. jan 2013 Suzy - den med ged gider min slet ikke røre smiley prøvede nemlig at købe den, fordi de var små. Men nej smiley

• #71   5. feb 2013 Tak for det smiley

Jeg har netop fået 2 sække "Taste of the Wild" hjem, så det glæder jeg mig til at komme igang med smiley

• #72   5. feb 2013 Hehe ja hvad man da ikke gør for de kære hunde for at tilfredsstille dem smiley

• #73   6. feb 2013 Her er der lige købt 4 poser - der bliver taget godt fra af den bette og den anden hun får lidt vådfoder oveni det fordi hun stresser over flytningen og den bette så hun har tabt sig en smule (tror jeg)

• #74   27. feb 2013 Jeg har nu købt WB til Goofy, allergi linjen med Lam. tømmer lige ud i mit lager at det andet foder og så bliver der ellers serveret tysk kval. foder til ham frem over. han eeeeelsker WB.
    bruger det i foder bolden og som trænings guffer, noget bedre for hans mave end alm guffer.

Kommentér på:
"Wolfsblut" vs. "Taste of the Wild"

Annonce