{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håb for Thor :)
  • #2   1. feb 2013 Jamen det er jo helt hen i vejret.

Vi er så autoritetstro, og har tendens til bare at sige "ja selvfølgelig" og makkeret. Men for syv sytten hvor er det bare ikke altid det rigtige at gøre.

Den opmærksomhed som Thor har fået, er i mine øjne mere et signal om, at nu har folk fået nok. Nogle skal tage første skridt for at noget ændres. Hvis vi alle bare trækker på skulderne og siger det ikke kommer os ved, hvem skal så støtte os den da vi har brug for det?

• #3   1. feb 2013 Det er så frygteligt.

Folk er da selv skyld i det, så kan de sku holde deres hunde i snor.
    Forstår slet ik folk kan finde på at melde sådan noget.
    Blev en af mine bidt fordi jeg havde været uansvarlig, så ku jeg aldrig finde på at melde det.

• #4   1. feb 2013 Man skal huske på at man er inde på et nyt område, og der skal først prøves nogle sager, inden man kan danne præcedens.
    Den store forskel ligger dog på, at den anden hund var på lukket område, hvor Thor færdes i det offentlige.
    Og så syntes jeg det er tåbeligt at aflive sin hund, fordi man ikke vil følge påbud om snor/mundkurv.
    Muskel/kamphunde ejere der har pivet over det, har fået tudet ørerne fulde om, at det bare er et spørgsmål om tilvending.
    Det største probelm i denne sag er, hvordan man deffinerer skambid.
    Loven er klar og skambid er = aflivning. Masse af kamp/muskel hunde er blevet aflivet for samme eller mindre forseelser, men der er der ikke blevet sat samme spørgsmåls tegn ved det. Hvis det var en hund der skulle have mundkurv på, så er den del kun en bødesag og biddet stadig det afgørende. Ved andre racer er der ingen forskel.
    Jeg håber at folk nu har fået øjnene op for de problemer Hundeloven giver,
    Det var også rart at betjenten der "stjal" Thor ikke gjorde det til en sag om ham, men om alle de hunde der er blevet aflivet efter loven kom.Det er ikke politiet der er problemet, det er loven.

• #5   1. feb 2013 Det er også politiet der er problemet, for de tolker loven som de finder rigtigt.

Jeg håber der kommer flere sager for retten, så der kommer klare linjer for hvornår det er bid og hvornår det er skambid.

Man skulle vel gerne kunne bevæge sig rundt offentligt med sine hunden, uden at frygte de føler sig nødsaget til at forsvare sig selv eller ejer, uden at sætte deres liv på spil.

• #6   1. feb 2013 Jeg forsøger at følge med, gav min underskrift og håber den kan gøre en forskel for alle os hunde ejere i fremtiden, for loven bør ændres, det bør være folk der har ekspertise i hunde adfærd der skal vurdere hundene hvis der opstår problemer...

Jeg synes det er vildt der skal sådan ting til for at politikerne røre en smule på sig, de må havde kunnet høre folks "mumlen" i nogen tid vil jeg mene.....
    Ja de har en del at se til osv. men i mit hoved smider man ikke bare en "nødløsning" også må folket stille sig tilfreds med det, nej man finder ud af at stille noget ordentligt på benene, var det gjort fra start var mange mennesker skånet fra den negative/triste påvirkning dette har på folket (tænker specielt på de hundes ejere der har været i klemme og nu Jette)....

Betjenten havde stadigvæk passet sit job som han plejer osv.... alle havde haft mere ro i maverne, samfundet ville ikke havde brugt en masse penge på sådan situation......

Jeg ønsker ikke Thor aflivet (han burde MAX havde fået påbud om mundkurv, ud fra hvad man er oplyst skete), er glad for han stadigvæk er i live, men ikke for grunden til at han er det, selvom jeg godt kan føle et menneske kan "få nok", alt det her p*s burde havde været taget hånd om for længe siden.

Også er man da ved at få "fnidder" af medierne, når de skal snuse i alt muligt så burde de også snuse det hele op!! De er om nogen med til at skabe "stemningen" hos det Danske folk!

• #7   1. feb 2013 Moster i svøb, nej de følger bare den lov de får.
    De burde faktisk aflive mange flere, hvis de fulgte loven

• #8   1. feb 2013 Og hvad er det her for noget :o( http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1912352.ece

• #9   1. feb 2013 Hvorfor burde de aflive flere ? Hvor er det der skal dømmei Danmark ?

Aino, ja det hjælper jo i hvert fald ikke nogen overhovedet : (

• #10   1. feb 2013 "enten skulle Django aflives eller tvinges til altid at gå med mundkurv og altid i kort snor" Jette/Thor fik slet ikke den valg mulighed, det forstår man ikke.....

• #11   1. feb 2013 Enig Aino

• #12   1. feb 2013 jeg syntes godt nok også det var meget mystisk hvorfor det ikke var nok at undersøge hunden for sindsyge som den jo ikke er af en dyrlæge

• #13   1. feb 2013 Thors ejer har jo erkendt sig skyldig og betalt bøden. Det skulle hun ikke have gjort, hvis hun nu ikke mener at politiets påstand forkert

• #15   1. feb 2013 Hendes hund har bidt en anden hund, det må den ikke.....

• #16   1. feb 2013 Thors ejer har erklæret sig skyldig i at overtræde §6 stk 5 i hundeloven.
    I denne § står der at hunden SKAL aflives

• #19   1. feb 2013 Palle når man betaler en bøde erkender man den forseelse man er sigtet for.

Mai-Britt får man et bødeforlæg man ikke er enig i ringer man til politimesteren og siger man ikke kan erkende bøden. Men de kan desvære forlange hunden aflivet før retssagen er afgjort (hvis de stadig tør. Politiet har tabt flere sager om netop denne §)

• #21   1. feb 2013 Palle er det mig du spørger?
    For så er svaret:
    "Sådan er det jo" smiley

• #23   1. feb 2013 Maj Britt. Skulle det ske for mig, ville hunden helt sikker rende hjemmefra. Og ikke turde komme hjem før retssagen var ovre. Og mon ikke hun ville tage sit pas med

• #25   1. feb 2013 Men spøg til side, så kunne man måske forhandle sig til at erkende brud på §6 stk2 og et krav om mundkurv, hvis man var villig til at erkende det.

• #27   2. feb 2013 TOnny & Maja:
    Thor var jo også i snor, så det er jo ikke jettes ( thors ejer) skyld at den anden ikke var i snor.

• #28   2. feb 2013 Dorte hvor har du den information fra?

• #30   2. feb 2013 Link please Palle

• #33   2. feb 2013 Palle jeg HAR fulgt flere debatter, men har ikke læst noge,t fra de der har indsigt i sagen, om nogen eller begge hunde havde snor på

• #35   2. feb 2013 Jeg kan anbebale "Det er ganske vist" af HCA

Her er beskrivelsen som den lød:

"Jette var ude og gå med Thor på deres sædvanelige tur og da de er på vej tilbage, skal de passerer nogle containere.
    Ud fra en af containerne dukker en lille hund pludselig op, både Jette og Thor bliver forskrækket og Thor markerer den lille hund - 1 gang."

• #37   2. feb 2013 Isabelle, den ”griber” jeg da lige og fortsætter med lidt gætterier ;o)

Den lille hunds ejere opdager næste dag den lille hund har fået nogle bylder under huden og kontakter derfor dyrlægen, dyrlægen skynder sig at lægge dræn og fortæller samtidig den lille hunds ejer ”Du SKAL melde det” den lille hunds ejere ”Jamen, jeg har jo kontakt informationerne på den anden ejer” dyrlægen siger ”Aj nu må du holde op, det er lovpligtigt at havde en hunde ansvars forsikring, så ingen grund til at pengene kommer andet sted fra” som sagt så gjort uden at tænke over hvilken følger denne markering får…… (fortsæt selv)

• #38   2. feb 2013 Housebuster
    Det har Jette sagt i et indslag i tv'et.

• #40   2. feb 2013 Har du et link?

Nå nej

• #41   2. feb 2013 Jeg "griber" den da lige igen så ;o)

Fortsættelse på Isabelles:

Der var "Ramaskrig" fra befolkningen, hvordan kunne man dog gøre det imod Jette og Thor, spekulationer om det frygtelige ved denne lov i og med at dette kunne ske for ALLE der har hund satte en masse i værk, der blev samlet underskrifter, demonstreret, medierne var på pletten, det bliver stort, Meget stort og vi høre næsten ikke om andet, men pludselig er Thor væk....

Bitten herinde fra (mener jeg) gætter på der nok skal være en der melder sig på banen, hun fik Ret!! en politibetjent havde fjernet Thor.... dramaet fortsætter alle vegne, herinde på HG er det vist det eneste folk er enig om, at det er godt Thor ikke er blevet aflivet, men der er mange delte meninger om grunden til han stadigvæk er i live, kommer dette til at betyde noget for os alle i fremtiden? bliver den lov mon ændret??.....

Intet høre man fra dyrlægen der har kigget på den lille hund, intet høre man fra ejeren af den lille hund, nogen går amok og kimer en tilfældig dyrlæge ned og truer denne, hvor skal det hele mon ende...... (fortsæt selv)

• #43   2. feb 2013 Maj-Britt nej jeg er også ret sikker på at Fair Dog eller ejeren ville have nævnt det, hvis der var tale om en hund i snor der bed en løs hund.
    Det kan tit være en god ide at bemærke hvad der iKKE bliver sagt

• #46   2. feb 2013 Med det hysteri der har været med trusler og selvtægt, kan jeg godt forstå at ejeren af den lille hund ikke vil kaste sig for løverne

• #49   2. feb 2013 Isabelle, jamen det er så her "vi" er ik? så bliver vi jo nød til at vente på der kommer nyt ;o) håber på positivt nyt.... både for den specifikke sag, men så sandelig også for alle os andre hunde ejere.

• #51   2. feb 2013 Palle uden fjer det er den lille hund Maj-Britt skriver om. Det lyder som om den lille hund var i flexline og Thor var løs

Kommentér på:
Håb for Thor :)

Annonce