{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Mums så der hjemmelavet godbidder til Freja {{forumTopicSubject}}

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at prøve at lave hjemmelavet lever godbidder til Freja - og med stor succes!

Jeg kogte leveren i 30 min og derefter i små godbidder 1/2 - 1/2 cm i ovnen i 35 min. Der kom de fineste små godbidder ud af og hun elsker dem allerede. I alt 200g.

Så til jer som er lige så sløve som mig og som går med tanke om at lave jeres egne godbidder til hunden, kan jeg kun sige 'kom i gang' det er nemt og egentlig ganske hyggeligt når man kommer i gang smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mums så der hjemmelavet godbidder til Freja
  • #1   3. feb 2013 Lugter det ikke når man laver det? smiley
    Men dejligt hun kan lide det du har lavet. smiley

• #2   3. feb 2013 Jo det gør det - det har jeg også forberedt mig på da det stod alle steder på nettet. Stå vinduet i køkkenet var åbent hele tiden og døren til køkkenet var lukket. Så der lugter på ingen måde af lever i lejligheden nu smiley

• #3   3. feb 2013 Det tænkte jeg nok det ville gøre, men måske man skulle prøve at lave nogle alligevel. smiley

• #4   3. feb 2013 Nogen der ved om det er muligt at tørre leverpostej??

Det er kun et spørgsmål, da jeg har noget jeg ikke er sikker på at jeg kan nå at spise smiley

• #5   3. feb 2013 Krøll - fyld det i nogle gamle marvben/kong eller lign og smid dem i frys = lækre ben til vovsen (jeg blander det tit med ris, havregryn, kogte grøntsager eller lign inden jeg fylder det i)

• #6   3. feb 2013 Jeg lavede nogle leverståhej-godbidder forleden til træning.. De var et hit!

Jeg har ikke mål, men der var: leverpostej, havregryn, hvedemel og en del gærflager (kan nok erstattes af flere havregryn.. omend konsistensen/smag/lugt bliver lidt anderledes). En bradepande beklædt med bagepapir, smøre, smøre, smøre - i ovnen ved 150-200 grader i noget tid. Så kan det tages af i en plade og skæres ud i ønsket størrelse.

Det skal forresten smøres rimelig tyndt ud..

• #7   3. feb 2013 Jeg har fyldte okseklove i fryseren.. Har ikke lige flere klove som ikke er lavet pt smiley

• #8   3. feb 2013 Grizzly - Det var noget i den stil jeg tænkte om man kunne smiley Det må jeg prøve.. Ovnen er dog ikke så stor, men må prøve og så bare lave flere omgange smiley

• #9   4. feb 2013 Tak for opskriften, den vil jeg prøve. Jeg hader selv lever, men er sikker på mine to gravbasser vil elske det, og så kan jeg jo lave det nu, hvor jeg er forkølet og intet kan lugte:-)

• #10   4. feb 2013 Nogen der ved hvordan man kan tilberede små kylling hjerter til hundene?

• #11   4. feb 2013 Det lugter ikke nær så meget hvis du bruger hjerte. Vi bruger hjerter fra Hest, Lam, okse og kylling her. Stort hit.

• #12   4. feb 2013 Aino - jeg har tit tilberedt små kyllingehjerter i ovnen.
    Jeg koger dem først i ca 10-15 minutter, hvorefter jeg skærer dem i tynde skiver.
    Min hund er ikke så stor, og så ved jeg, at hun er lige så glad for en lille bid, som for en stor, og så kan hun få flere af dem. Vi træner nemlig en del.
    Så breder jeg dem ud på bagepapir, og steget dem i ovnen ved 150 grader, til de er sprøde. Jeg vender dem et par gange undervejs. Jeg tror jeg gav dem 45 minutter sidste gang. De skal ikke have så lang tid, når skiverne er tynde.
    Jeg tilbereder også kyllingetern på samme måde, og kaninkød. Nyrer kan tilberedes på samme måde.
    Når de er helt afkølet, putter jeg dem i fryseposer og fryser dem ned, for så behøver jeg ikke tænke på hvor lang tid de kan holde sig i køleskabet.
    Jeg lavet altid en meget stor portion i en suppegryde af gangen, og pakker dem i poser, så der er til en eller to uger af gangen.
    Jeg har godt nok aldrig oplevet, at de bliver dårlige, heller ikke selvom de har ligget i min lomme. Bare de er helt knasende tørre.

Sommetider afsætter jeg en hel dag til godbidslavning. Samtidig koger jeg også noget kylling med ris, og putter i fryseren i små portioner, for så har jeg altid et par måltider af det, hvis nu hunden lige skal have skånekost et par dage.

Hvis Nettos kyllingbrystfileter er ved at udløbe, så sætter de prisen langt ned, og det bruger jeg ofte som hundemad. Jeg er også så heldig, at en af mine naboer har kaninavl, så der får jeg de ældre slagtede kaniner, som er for gamle til at kunne bruges til menneskemad.

Jeg tror såmænd ikke det er nødvendigt at koge de små stykker indmad først, men jeg gør det nu alligevel.

• #13   4. feb 2013 Jeg laver også selv leverguffer til hundene smiley Og de ELSKER dem smiley
    Jeg må så sige, at jeg ikke bryder mig om "lugten i bageriet", når de bliver lavet, så tror jeg prøver med noget kylling eller nogle hjerter i stedet smiley

• #14   4. feb 2013 Takker for svar Sarah :o) og meget svar fra dig Hanne hehe det er da ret smart du har hele dage hvor du laver godbidder og skånekost ;o)
    Man skal ikke tænke over at passe på med for meget af hjerter - lever?

Kommentér på:
Mums så der hjemmelavet godbidder til Freja

Annonce