{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.017 visninger | Oprettet:

hvad er jeres mening? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
jeg har haft en diskution med min kæreste.. han køber det helt billige tørfoder til vores hund fra netto til 50 kg.. men vores hund vil ikke spise det medmindre der er dåsemad i.. og han får dårlig mave af for meget dåsemad.. men min kæreste mener vi ikke har råd til at købe pedigree.. jeg vil jo gerne give min hund det bedste af det bedste.. han er 8 år. og vi har haft ham i ca. 4 mdr, han er vant til det billige foder, men jeg synes han skal have noget der er lidt bedre..

kender i noget foder der ikke koster en bondegård men som er god til en voksen/ældre hund?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er jeres mening?
  • #2   5. feb 2013 Ved slet ikk hvad jeg skal skrive, fodrer du din hund med Pedigree, svarer det til at du selv lever af Mac D mad.....

Hvorfor ikk købe noget ordentligt foder, og hvorfor i det hele taget købe en hund, hvis i ikke har råd til at give den noget godt mad??

Hva så hvis den bliver syg??

• #3   5. feb 2013 Olivers kan købes over nettet og leveres, se www.olivers.dk pedigree er ikke godt foder!

• #5   5. feb 2013 hvad med det næst billigste ? smiley

• #6   5. feb 2013 Tholo er uden tilsætningsstoffer, korn mv. og har en god pris.

• #7   5. feb 2013 okay wow, der er jeg helt forkert på den så. jeg har altid fået at vide at det er godt for hunden.

og only god can judge me: jeg vidste ikke at pedigree ikke var det bedste, og jo min hun bliver vaccineret og har en sundhedsbog og kommer til dyrlæge, og vi har lige fået ham og han mangler et til dyrlæge tjek.. så rolig nu.. jeg skriver her fordi jeg har brug for hjælp, og jeg vil gerne give min hund noget godt fodder, men vi har bare ikke råd til at give ham det helt dyre, da vi også skal sørge for der er råd til alt det andet!!.
    han vejer 16 kg, og har fået at vide af dyrlægen at han holder sig rigtig godt af en hund på hans alder, og hans pels er super lækker, og så skal han have tjekket tænder næste månede..

jeg ville bare høre om andres mening ang pedigree, og om nogen kunne hjælpe mig med noget fodder der var godt, men ikke kostede en bondegård, jeg har ikke behov for at blive hakket ned på eller set ned på som hundeejer.

min hund er glad og har det rigtig godt, og er sund og rask (hvad dyrlægen siger)

til dem som vil hjælpe, mange tak (:

• #8   5. feb 2013 Der findes masser af gode prisvenlige fodermærker. Dog vil jeg ikke umiddelbart sige "brug dét og dét", for det er jo ikke sikkert at DIN hund fungerer på det.

Her hjemme veksler vi mellem Uniq Power (foder med højt fedtindhold, da min hund hurtig bliver tynd) og Royal Canin Cocker (racefoder til alm. vedligeholdelse af foderstand), da hun fungerer skide godt på de to mærker/varianter og rent faktisk gider spise det.

• #9   5. feb 2013 vi køber det næst billigste..
    og vores fejler intet smiley

De får Pedigree når de er ved deres mormor og morfar smiley
    og har på ingen måde taget skade af det heller.
    men for dem er det lidt som godbidder smiley

• #10   5. feb 2013 tak Nina, jeg har godt kigget på det Royal canin, og læser at mange bruger det. *
    det er lang tid siden jeg har haft hund, så er slet ikke inde i det med tørfoder, derfor jeg tænkte at skrive herinde, for jeg ved der er en masse der gerne vil hjælpe (:

• #11   5. feb 2013 Jeg køber Bosch, igennem en hjemmeside, så jeg får fodret hjem fra tyskland.
    Jeg får 30 kg for 559 kr, og det syntes jeg ikke selv er særlig dyrt, og min baby ELSKER det. Hun fungere skide godt på det, og jeg syntes selv at det er både billigt og godt smiley Og så koster det mig ikke noget at få det leveret ;D

• #12   5. feb 2013 det lyder rigtig godt og billigt helene, det vil jeg da lige tjekke ud! tak for dit svar (:

• #13   5. feb 2013 Køber det igennem Zooplus.dk smiley Det er skide godt, og jeg er rigtig glad for det smiley Og det bliver leveret lige til døren efter 2-5 dage ;D

• #14   5. feb 2013 Jeg bruger det som min hund fik fra opdrætter og det er maxi zoo's eget mærke som er billigt men godt. Ved de har alle mulige forskellige slags, både til store hunde, små hunde, unge som gamle, og jeg gav 209 for 13,5 kg. smiley min hund tager på som den skal og vokser som hun skal på det foder. smiley

• #15   5. feb 2013 Jeg fodrer min hund på 45 kg for 10 kr om dagen med efter min mening noget af det bedste foder (50 % kød, ingen korn osv)...

Hvis man ikke vil give det for foder, synes jeg man skal overveje om man har resurser til at eje en hund smiley

• #16   5. feb 2013 Jeg kender en del der fodre med Bosch. Om din vil trives på det kan jeg så ikke udtale mig om.

Men prisen er MEGET overkommelig vil jeg mene.
    http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/bosch

• #17   5. feb 2013 Tror du har misforstået noget, det var ikke ment som et angreb, men som en forundring nu hvor du efterlyser billigt foder..

Men jeg kan anbefale KingsMoor foder, ikke det billigste, men langtfra det dyreste og så fungerer mange hunde super godt på det smiley

• #20   5. feb 2013 Giv dog hunden det billige foder , den har levet af i 8 år.... og som den åbenbart spiser......hvorfor lave noget om , hunden fungerer på.....:)

• #22   5. feb 2013 Jeg mener selvfølgelig det foder , hunden har fået , der hvor den boede før.......jeg tror bestemt ikke hunden har haft tyndskid i 8 år......
    Så mon ikke TS har skiftet til NETTO's billige , efter de har fået den ?

Jeg mener stadig at man skal give hunden det , den har fået hos den forrige ejer...som den har spist i 8 år.....

• #23   5. feb 2013 Birgitta: Synes så også man skal tænke på, at hvis man køber de "dyrere" typer foder, så skal der ofte mindre foder til. (Jeg siger ikke det et sådan hver gang men pris og kvalitet hænger ofte sammen)

Og så kan det godt ske det er dyrere i indkøbs pris, men hvis sækken holder længere, så kan det muligvis komme ud på ét?

• #26   5. feb 2013 Næh men når hunden ikke trives på det til 10kr pr kg, så er det nok ikke det smarteste at fodre den med smiley

• #27   5. feb 2013 Har I prøvet at regne på hvad I fodrer for pr. dag? Nogle gange er det ikke så meget dyrere at foder med et mellemkvalitetsfoder end det helt billige. Lia får Olivers og jeg synes faktisk ikke det er så dyrt igen når jeg tænker på hvor lang tid sådan en sæk holder.

Bestilling fra zooplus.co.uk eller zooplus.de kan også give nogle gode besparelser.

• #28   5. feb 2013 Line, hvis han fungere på det så lad ham være på det.
    Men du skrev i første indlæg at han ikke ville spise det?

• #29   5. feb 2013 300 kr for 5 kg er nok også lige i overkanten smiley Jeg giver 700 for 30 kg smiley

• #30   5. feb 2013 Heidi - også her smiley

• #31   5. feb 2013 heidi, det var noget rigtig billigt foder min kæreste købte, som min hund bare ikke ville spise, så vi måtte putte dåsemad mad i og så endte det med at han fik dårlig mave. men nu har jeg fundet noget i tyskland som også er billigt, og han virker glad for det.. men så blev jeg i tvivl for man høre jo en masse. men altså, han har altid fået det helt billige mad .. såå..

noget helt andet, kan man ikke blande noget kogt grønsager i hans foder? eller er det strengt forbudt. det fordi han kan godt lide gulerødder osv smiley

• #32   5. feb 2013 og det med 5 kg for omkring 300 kr det var i ved dyrlægen, hvor hun sagde det ville være godt for ham.. men det er bare for dyrt synes jeg :s

• #33   5. feb 2013 Hvis du køber billigt foder lavet på korn og biprodukter så må du ikke blande grøntsager i også, hvis du skal blande noget i skal det være kød, hunden får mer end kulhydrater nok på det billige foder, det er ikke nogen god ide at fylde flere kulhydrater i den!

• #34   5. feb 2013 okay tak bodil smiley

• #35   5. feb 2013 jeg har fået en ide om hvad jeg gør, og så vil jeg undersøge de mærker i har skrevet. tak for hjælpen alle sammen, det er dejligt man kan spørge folk om råd når man er lidt usikker! smiley

• #36   5. feb 2013 Heidi L: Ja, Lia spiser mindre end den anbefalede fodermængde, sådan tror jeg faktisk tit det er. Jeg kan huske vi var en flok hvalpeejere der lige prøvede at måle op en dag med det forskellige foder vi nu fodrede med og der var ikke en af os der gav hvalpen så meget at spise som anbefalet.

Det er så mange år siden jeg sidst har målt op. Jeg bruger mere den der med lige at mærke og se på hunden og så justere fodermængde derefter.

• #37   5. feb 2013 Jeg vil anbefale kingsmoor. Jeg har en hund på 42 kg og hun bruger en stor sæk på 2 mdr. og er altid i lidt for go foderstand. og det er bestemt ikke et dyrt foder men super godt og kornfri.

• #38   5. feb 2013 mange hunde fungere fint på billig foder ned fra superbrugsen. find det foder til den pris du vil ha det skal koste og så se om hunden kan li det og fungere på det man kan tydeligt se det på pelsen hvis det ikke fungere.. og hvis den har fungeret på billigfoder i flere år hvorfor så stoppe. men du kan få noget der hedder sams field det sku være et godt foder og det koster 400kr for 15kg vist..

• #40   5. feb 2013 Både mine tidligere og nuværende hunde stortrives med Hennes Basic, som er på basis af laks, og de kan lide det (ellers fik de det ikke). smiley

15 kg. koster 380 kr.

• #42   5. feb 2013 Vi har altid været glade for NRC - det er også billigt, men kvaliteten er god (siger selv vores dyrlæger).
    Pt er det dog Arion, vi kører på.

NRC fås på mange foderstoffer.

• #43   5. feb 2013 Birgitta, nej nej det var slet ikke fordi han fejler noget, han har kun fået ros, men hun spurgte hvad vi gav ham fordi at vi jo lige har overtaget ham, og så synes hun at det var dumt med det billige foder og viste mig noget de havde, hun havde ikke en bestemt grund, men bare fordi hun mente at det billige var knapt så godt som det andet. og så forklarede hun hvordan jeg skulle blande det til at starte på.

• #45   5. feb 2013 vores hund er en fransk bulldog (:

• #46   5. feb 2013 Jeg fodre selv kornfrit.

Men jeg har hørt at Nutra Nuggets skulle være OK foder til prisen.

• #47   5. feb 2013 Arion er heller ikke så dyrt.

• #49   6. feb 2013 Da vi fik ham fik han det billige fodder fra netto.. Han har ikke noget med huden, det eneste der har været har været nogle sår der faldt af da en schæfer angreb ham.. Men der var han også til dyrlæge, og så havde han lidt snavs i ørerne hvor vi fik noget vi skulle sprøjte i hans øre, og det er væk nu smiley

• #52   6. feb 2013 Birgitta: Man kan altså også få "kvalitetsfoder" der har lavere protein indhold?

Synes du får det til at lyde som om at alt mellemklasse og dyrt foder, har meget højt protein indhold?? smiley

• #53   6. feb 2013 Alfisten: Når du skriver der ikke er noget der hedder proteinforgiftning, taler du udelukkende om hunde eller generelt?
    Og kunne man få en henvisning til, hvor det står? Indrømmer jeg er skeptisk.

• #54   6. feb 2013 Okay, så du snakker ikke generelt.
    Fino, jeg indrømmer jeg stadig ikke er helt overbevist, men grunden til, jeg spurgte, er, bare jeg har set en del heste med proteinforgiftning pga. det fine fancy foder man giver sportshestene... Så ville jeg bare lige høre, om du snakkede generelt om levende væsner eller hunde smiley

• #55   6. feb 2013 Proteiner har bestemt noget at sige for en del hunde..... ikke kun i voksealderen....

Et højt proteinindhold er ikke et kvalitetsstempel...

Det er i øvrigt stort set det samme, der bliver proppet i alle slags tørfoder for, at regulere proteinindholdet...

Kommentér på:
hvad er jeres mening?

Annonce