2.870 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Barf fodring nystartet blod i afføring ? Barf fodring nystartet blod i afføring ?

Ja som sagt er jeg lige startet på barf igår og allerede efter 1 måltid og hun var på "toilettet" altså nogle timer efter var der blod med, har læst lidt på google, og der står man skal kontakte dr dyr med det samme, men vil gerne lige selv give det en dag eller vil i stærkt fraråde dette ?

Mvh Nichlas

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf fodring nystartet blod i afføring ?
  • #1   7. feb 2013 Er det frisk blod? Hvor meget er der snak om? Er der ben i det barf du giver h*n?

• #2   7. feb 2013 Du kørte vel forhåbentlig ikke over bare fra den ene dag til den anden?

• #4   7. feb 2013 De fleste som jeg har læst om, som starter op på barf, bruger 4 dage + for at skifte om..

• #6   7. feb 2013 Ja den med kallun har jeg godt hørt er gået grueligt galt for mange personer / hunde smiley

• #7   7. feb 2013 Jo fik afvide af hende jeg købte barf af eva fra hillerød, vidst nok nordsjællands barf center at jeg bare kunne gå lige over, hun fik 200g lam
    Poserne er færdig blandet i strimler og ja det frisk

• #8   7. feb 2013 Nogle barf centre fortæller også som Pia H siger, at man skal give hunden ren kallun i op til en uge, så man skal ikke altid høre på hvad de siger smiley

• #10   7. feb 2013 Hold øje med om det gentager sig

• #11   7. feb 2013 Giv evt. hunden noget afsvalet (helst økologisk) kærnemælk i aften. Eller A38. Så kan det lige få maven i balance igen. Bare husk det skal være afsvalet(lunkent) og ikke koldt! smiley

• #12   7. feb 2013 Læser jeg virkelig at man bare skal ignorere blod i afføringen?

Havde hunden lige skiftet til tørkost, havde anbefalingen mon så været den samme?

Hvis hunden har almindelig fast afføring, men der PÅ afføringen er en smule meget frisk blod, så kan man vente med at gøre noget.

Har hunden tynd mave og med iblandet blod, så skal der ringes. Uanset hvilket foder hunden er på!

• #13   7. feb 2013 CH: jeg ville se om det var med i næste afføring. Det er jo lidt en dårlig beskrivelse af det i spørgsmålet

• #14   7. feb 2013 Men at skrive = det er frisk blødning der stammer fra en rift i endetarmen. Det er lidt arrogant at konkludere udfra den beskrivelse

• #15   7. feb 2013 Tynd afføring med blod svarende til en fem krone ca

• #16   7. feb 2013 Hvad farve var blodet?

• #17   7. feb 2013 Det er frisk rødt og det er altså flere gange men det er over en dag, fik afvide af hende jeg købte fodret af at det måske var fordi hun skiftede slim hinder allerede og det max må vare ved 2-3 dage også ringer jeg til dyrlægen

• #18   7. feb 2013 Personligt ville jeg ikke vente 2-3 dage.

Den med slimhinderne har jeg aldrig hørt for og det ville få mine alarmklokker til at ringe i forhold til andre råd fra samme forhandler.

Problemet er med det, at det er symptom på alvorlig tarminfektion. Og det kan godt være det ikke er det og at det er harmløst, men hvis det ikke er, så er det bedst at tage det inden det går helt tosset.

Og råt kød kan give hunde infektioner.

• #19   7. feb 2013 Men foder passerer ikke igennem på et par timer

• #20   7. feb 2013 Lars, det kan det faktisk gøre, hvis man bliver ramt af en infektion i mave-tarmkanalen.

• #22   7. feb 2013 Pia, det er ikke korrekt. Frisk blod kan komme fra hele tyktarmen. Er det lyserødt er det arterielt blod, er det mørkerødt er det venøst blod. Derfor spurgte jeg til farven.

Er det sort kommer det højst sandsynligt fra mavesækken eller den øverste del af tyndtarmen.

• #24   7. feb 2013 Det er ganske enkelt forkert.

Mellem tyndtarm og endetarm sidder altså tyktarmen og i den foregår der ingen fordøjelse.
    Derfor kan der være frisk blødning i hele den også.

• #25   7. feb 2013 Ja det er selvfølgelig rigtig, syntes bare det var meget tilfældigt, men alt kan jo forekomme.
    Jo Pia det kan det sagtens, colit patienter bløder ikke kun fra endetarmen

• #27   7. feb 2013 Jamen sådan kan man jo altid starte med at berolige sig selv.... De gange at det ikke er fredelige årsager, der ligger til grund for blødningen, der får man lov at betale prisen for at have ventet...

"lidt tyktarmskatar" kan have et voldsomt forløb, der i sidste ende kan koste en hund livet. Og det kan en infektion med en patologisk tarmbakterie også.
    Selvom sandsynligheden for at det er det hunden fejler ikke er kæmpe, så er den der. Og det må man jo forholde sig til.

• #29   7. feb 2013 Jamen man kan da læse det som man vil..

Jeg synes nu ikke en simpel afføringsprøve afleveret til en dyrlæge er overkill, men ok...

Sarkasme finder jeg nu ikke specielt konstruktivt. Heller ikke for trådstarter.

• #30   7. feb 2013 Nej det skam ikke sjovt at hun har blod med overhoved, jeg kan evt ringe og hører dyrlægen det sker der ihvertfald ikke noget ved

• #31   7. feb 2013 Min hund får også problemer hvis hun spiser råt kød, knogler o.l.
    Hunden tilhører også en race som har levet af menneskers madrester i årtusinder og hun elsker sin tørkost, brød, blandet salat og hvad der ellers bliver til overs.

Nu er der også kommet videnskabeligt belæg for at hundene har tilpasset deres fordøjelsessystem til menneskeaffald.

• #32   7. feb 2013 Pia et behøver ikke være så flabet hver gang det handler om barf

• #34   7. feb 2013 Hvilke oplysninger er IKKE faktuelle her?

• #35   7. feb 2013 Ingen taler i øvrigt om at hidse sig op - det er lidt af en overfortolkning.

Det handler om at være observant og en anelse på forkant HVIS tilfældet skulle være, at tingene begynder at udvikle sig i en retning, der ikke er hensigtsmæssig.

• #36   7. feb 2013 Noget helt andet er, så er det da bekymrende, hvis man oplever det som værende normalt, at en hund får blodig diarre af at skifte foder.

• #37   7. feb 2013 Jeg venter 1 dag eller to og ser men tak for hjælpen og alle har forskellige meninger og det skal der altid være plads til ellers ville verdenen sku være kedelig smiley god dag til jer og tusind tak for jeres hjælp

Kommentér på:
Barf fodring nystartet blod i afføring ?

Annonce