{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Nina H
Nina H
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5

59 % vil risikere deres liv for deres kæledyr - VIL DU? {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop læst en meget overraskende ny undersøgelse om kvinders forhold til deres kæledyr. Der er ingen tvivl om, at vi kvinder tillægger vores hunde og katte stor kærlighed. Jeg har selv et KÆMPE BANKENDE hjerte for mine uldtotter, og da selv jeg blev lettere forarget over undersøgelsen, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres holdning - Måske vi kvinder faktisk går og elsker vores kæledyr en hel del FOR meget. Ser frem til at se jeres kommentarer på bloggen :

www.dyrogdebat.wordpress.com

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  59 % vil risikere deres liv for deres kæledyr - VIL DU?
  • #1   9. feb 2013 Ja det ville jeg
    FØR jeg fik børn
    Nu: nej, jeg holder af hundene, men der er vigtigere ting i livet

• #3   9. feb 2013 Har stået i den og ja det ville jeg åbenbart.

• #4   9. feb 2013 Det ville formentlig komme an på situationen.. Som udgangspunkt ja..

• #5   9. feb 2013 Og der med forstået jeg ville ikke gå i døden for dem smiley Men at tage en risiko - det ville jeg!

• #6   9. feb 2013 Selvom jeg elsker Kenzo over alt på jorden - så nej ... Den eneste jeg ville ofre mit liv for er min kæreste smiley

• #7   9. feb 2013 Jeg ville ofre mig rigtig meget, fx. hvis en anden hun gik til angreb eller lign.
    Men at dø for en af hundene ville jeg ikke, for har barn at tænke på også...

• #8   9. feb 2013 Det kan jeg ikke sige, før jeg står i situationen.
    Jeg var engang tæt på at blive kørt ned i forsøg på at redde et dådyr, så tror jeg ville gå langt for mine dyr.

• #9   9. feb 2013 Det er faktisk bevist at kvinder får tricket de samme punkter i hjernen ved en hundehvalp som ved et spædbarn !!! Så kan godt forstå hvis nogle siger ja !

jeg ved det ikke ærlig talt smiley Tør ikke sige ja eller nej til en situation der er så umulig at forstille sig smiley

• #10   9. feb 2013 Hmmm jeg ville nu gerne se den undersøgelse, som bloggen henviser til. Jeg vil også gerne se, hvordan der er blevet spurgt. Jeg vil ikke dø for min hund, men risikere livet for at redde ham? Jo det ville jeg nok. Her tænker jeg på fx at gå ud i en frossen sø, hvis hunden er gået igennem eller rende ind i et brændende hus for at redde ham.

• #11   9. feb 2013 Julie det er også det jeg tænker..
    Jeg vil ofte mig rigtig meget stille mig imellem hvis en af dem var oppe at slås helt vildt med en anden hund, var faldet i havet, så ville jeg hoppe i, eller faldet ned i en grøft og ikke kunne komme op osv. jeg ville ofre mig for at rede en af hundene, næsten i hvilken som helst situation.

• Nina H
    Nina H Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5
    #12   9. feb 2013 Umiddelbart ville jeg, som en del af jer andre skriver, sige nej. Omvendt, så ved jeg heller ikke, hvordan jeg ubevidst ville reagere i tilfælde af, at jeg faktisk stod i en situation.

*F & Z*: Ja, det tror jeg gerne på, at der er noget om!!

Julie P: Der står ikke noget om, hvordan selve spørgsmålet er blevet stillet - og du har sikkert en pointe med, at man kan "overdrive" resultaterne ved at spørge på en bestemt måde. Dog synes jeg alligevel at det er tankevækkende at en del herinde alligevel svarer, at de ville risikere livet mens en del andre jo tvivler, men faktisk overvejer det. Interessant smiley

• #14   9. feb 2013 Enig med Julie... men det var også på den måde jeg forstod det og det er lige netop den frosne sø jeg har været i for at redde Nova da hun i leg skred på en sti med is på og faldt 2 meter ned og røg gennem isen på en sø. Og der nåede jeg kun at smide min mobil til min veninde og så røg jeg i efter hende. Det var først bagefter tanken om at det kunne have kostet mig selv livet melder sig.

• #15   9. feb 2013 Jeg vil gå uendelig langt for mine hunde - og er lidt bange for at min hjerne godt kunne finde på at koble af, og jeg ville gøre - ja alt. Men jeg har da utvivlsomt min liv MEGET kært....spændende spørgsmål...

• #16   9. feb 2013 Kongo havde jeg risikeret mit liv for, uden tvivl. Med de 2 jeg har nu må jeg sige, det ved jeg ikke.

• #17   9. feb 2013 Jeg vil nok ikke springe ud foran en bil for at skubbe hunden væk og indtage dens plads, men jeg kunne godt finde på at stille mig mellem bil og hunden, eller hvis hunden hang ud fra en klippe ville jeg klatre den for at hente den om mit liv så var i fare, dog ville jeg ikke springe efter en faldende hund for at gøre dens fald blødere smiley

• #18   9. feb 2013 Til Charlotte & Patrick: Ved du ikke at en ny fyr kan man altid få, men en god hund er svær at finde :):) jeg vil ikke dø for mine hunde, men jeg vil gøre alt for dem. Vi har ikke børn, så de er vores børn. I det hele taget vil jeg gå meget langt for alle dyr.

• #19   9. feb 2013 Tror såmænd ikke det er en refleksion man gør sig, når man står i situationen. Enten handler man eller også gør man ikke...
    Og det er jo umuligt at forudse.

• #20   9. feb 2013 Har faktisk tænkt tanken , og ja det tror jeg jeg ville .

• #21   9. feb 2013 Ja, det tror jeg at jeg ville.. Jeg vil ikke dø for min hund, men risikere livet for at redde hende, det ville jeg.

• #22   9. feb 2013 nej det ville jeg ikke. tage en chance på nogle områder for at redde et af mine dyr ja men kun til en hvis grænse.
    er nok mere kynisk end andre men har nok også oplevet de værste scenarier mht kat hunde heste får osv

• #23   9. feb 2013 I akut situationer, plejer jeg atr handle, tænke imens og så analysere det bagefter...Jeg vil ikke på forhånd kunne sige hvad og hvordan eller ja eller nej...Man kan sagtens tro man vil det og det, og så slet ikke gøre det i virkeligheden...

• #25   9. feb 2013 Nej - den eneste jeg vil ofre mit liv for er min Far! Intet kan fortælle hvor meget jeg elsker min far.
    Selvom jeg selvfølgelig også elsker mine dyr overdrevet meget smiley

Men jeg er helt enig med KIRA:

• #26   9. feb 2013 Den er svær når man ikke har en konkret situation, jeg vil gå rigtig langt for min hund, og jeg elsker ham himmelhøjt. Jeg ville klart forsøge at redde ham hvis det var en panik situation hvor vi blev angrebet. Men om jeg til en hver tid ville redde ham frem for mig selv, det tvivler jeg på. Ikke for at være egoistisk, men jeg synes at et menneskeliv er mere værd end et dyreliv.

• #27   9. feb 2013 Ja det er jeg ret sikker på jeg ville.....

• #29   9. feb 2013 Ja, uden tvivl.

• #30   9. feb 2013 Mit barn skal ikke vokse op uden sin mor, jeg havde selv store problemer da jeg mistede min far i starten af puberteten, og det skal mit barn ikke opleve hvis jeg kan undgå det!
    Når det er sagt så tror jeg ikke man kan sige sådan noget hundrede % før man står i situationen!
    Men jeg ville nok være tilpas dum nok til alligevel at gå ret langt!

• #31   9. feb 2013 Ja det ville jeg. Vil altid gøre ALT for at redde mine hunde og reagere i nuet og først bagefter tænke over at det måske ikke var så smart. Men det tænker man jo ikke altid over i det det sker.

• #32   9. feb 2013 Jeg vil gøre meget for min hund også risikere noget, men hvis jeg skal vælge mellem hendes og mit liv - så vælger jeg altså selv at leve videre. Men jeg ville dø for mine børn, hvis det kunne redde deres liv.

• #34   10. feb 2013 Desvære er jeg et af de mennesker som fuldstændigt fryser i farlige situationer. Jeg har oplevet det da min yngste faldt ned af trappen og da han fik et stykke pølse galt i halsen.
    I det ene tilfælde stivnede jeg, og i det andet stak jeg fingrene i halsen på drengen selvom jeg lige havde lært det skal man ikke.
    Min hjerne kortslutter.

Derfor kan jeg ikke sige hvordan jeg ville reagere hvis Calle for eksempel gik gennem isen (sker ikke da han altid er i snor)
    Ville jeg fryse til en statue eller ville jeg tanke tomt kaste mig ud i vandet efter ham?
    Jeg ved det ikke men helt ærligt. Jeg håber det sidste. Jeg tror aldrig jeg ville tilgive mig selv, hvis noget grimt skete Calle og jeg bare havde stået og set på.

• #35   10. feb 2013 nina h

det her er et af de spørgsmål,som måske kan få en til at ligge vågen om natten for.
    hvis man feks.i overført betydning,får en pistol for panden,og man SKAL svare.
    Lige NU,ja.
    Og så et praktisk spørgsmål,hvis man nu redder sin hund,og selv dør ved redningen.
    Hvem skal så tage sig af hunden ;;;
    Og hvis nu den sygner hen af sorg,over man er død ;;

Men jeg kan 100% sige jeg vil gå i døden for mine børn og børnebørn
    Og hvis Verner faldt gennem isen,ja så ville jeg 100% sikkert spring i og redde ham op,og så sikkert selv dø af kulde.Men,ja jeg ville redde ham.
    Gudskelov er der ikke vand hvor jeg lufter hund,allerhøjst en lille rende med lidt mudreret vand i,som allerhøjest kan give en våd sok.
    Og,lad det så snart blive forår.
    hilsen
    vibeke

• #36   10. feb 2013 Jeg er en gang gået mellem en mastiff lignende hund og min venindes hund, den røg ud i hovedet på hunden og uden at tænke fløj jeg mellem hundene og råbte af mine lungers fulde kræft. Tror jeg råbte 'kan du komme væk' jeg er ikke helt sikker. men jeg fik skræmt den her hund væk, heldigvis uden jeg skulle have fat i den her hund.

Først da vi var kommet lidt væk kom jeg til at tænke på hvilken fare vi realt kunne have været i, da det var en stor hund.

• #37   10. feb 2013 Et teori - et andet praksis smiley

Man kan være nok så fornuftig og realistisk, når man vel at mærke ikke står i situationen.
    Brænder lokummet, reagerer de fleste instinktivt .... og tænker bagefter.

• #38   10. feb 2013 Nej, jeg elsker mine dyr helt afsindigt meget og ville gå meget langt, men ikke i døden!

Jeg ville dog risikere mit liv for mine børn.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 224
    #40   10. feb 2013 Jeg vil ikke bevidst dø for hundene. Men jeg ved at jeg uden at tænke på egen sikkerhed, vil gøre alt for at hjælpe dem i farlige situationer.

• #41   10. feb 2013 Enig, i situationen hvor det sker vil jeg ikke tænke over det, blot reagere. Nok først bagefter alvoren ville gå op for mig.

• #42   10. feb 2013 Har engang kravlet ud på et tag (4 sal) efter en killing der sad fast i tagrenden, men tror ikke jeg ville gøre det idag, nu har jeg mine børn jeg også skal tænke på, så kan man jo ikke lave sådanne hovedløse ting smiley

• #43   10. feb 2013 nej, jeg har en datter der har brug for mig....

Kommentér på:
59 % vil risikere deres liv for deres kæledyr - VIL DU?

Annonce