1.909 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
32 Svar
Hills eller Royal Canin hundefoder? Hills eller Royal Canin hundefoder?
Hej hg,
Min hund er nu fyldt 1 år og dyrelægen synes vi skal gå fra hvalpe- til alm. foder nu. Jeg har fra start købt hills foder gennem dyrlægen, men er nu kommet i tvivl. Er lidt faldet for royal canin da de har bestemt voksen foder til min hunds race - cavalier king charles.
Nogen erfaring med de to mærker? Så vidt jeg kan se er prisen nogenlunde det samme. So what to do?
Freja spiser sit hvaple hills foder, men virker ikke super glad - men spørgsmålet er bare om hun ikke er særlig mad glad når det gælder tørfoder
Hjæælp
0 synes godt om
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
Bella har prøvet både Hills og Royal Canin og på Hills syntes jeg at hendes afføring var ret blød. Ikke tynd, men bare...blød. Nu får hun en combo af Uniq (Power, for at hun ikke bliver for tynd) og Royal Canin cocker og hun er dælme vild med RC. Det var hun også da hun fik det i en periode som hvalp (medium puppy). Jeg ville vælge Royal Canin ud af de to
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Fordel ved rc er, at du kan købe det alle steder og ikke kun hos dyrlægen. Det er praktisk, når du løber tør lørdag eftermiddag.
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
Man må prøve sig frem og se hvad ens hund er glad og trives på.
Og der er mange mærker som er både billigere og ofte af højere kvalitet end dem du nævner.
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 82 Svar: 3.612
Min egen erfaring med mine maltesere, er, at de har fået en pænere pels og spiser deres foder uden problemer, efter vi for over et år siden gik over til Pure produkterne fra Kingsmoor. Kingsmoor er et dansk foder, og Pure produkterne er uden korn. Mine maltesere har nu i lang tid fået Pure havfisk, og det er bare lykken:-)
Men igen, det er forskelligt, hvilket foder den enkelte hund trives på, så du må prøve dig lidt frem.
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
aug 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 93
pose holder nogle mdr så syns ikk prisen er så dyr og han er mæt længere tid har prøvet andet foder hvor han var konstandt sulten
apr 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 49
Tak for jeres svar - jeg kan se at der er lige så mange meninger som der er fodermærker, men det kom nu ikke bag på mig
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 35
Wolfsbult - Det bruger vi til vores hunde og de elsker det!
Det indeholder ingen korn (som ellers er i meget andet hundefoder), men derimod meget kød - En hund er et rovdyr og skal/vil gerne have så meget kød som muligt. Hunden bliver også meget mere mæt af at få foder med højt indhold af kød, fremfor højt indhold af korn.
Levede hunden vildt i naturen, ville den heller aldrig spise korn, hvis den havde muligheden, for at få kød.
Derudover er der er også rigtig mange smagsvarianter, så man kan købe en ny smag, når hunden har spist en pose. Foderet er dyrt her i DK, men det kan fåes billigt i Tyskland og det benytter vi os af.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
Du kunne evt. kigge på Acana, Orijen, Kingsmoor, Wolfsblut eller Taste of the Wilde.
apr 2009
apr 2009
mar 2010
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 35
Vi bestiller det fra den her hjemmeside: http://www.healthfood24.com/ - jeg mener at man får 10% første gang man bestiller, eller sådan noget. Vi har bestilt derfra én gang, sammen med nogen som bor tæt på os. Så bestilte vi 6 poser hjem og fik tre hver. Det kostede godt nok 1200 kr. for os hver, og det virker af meget - men det var så også for 3x15 kg. Og det varer længe - selv herhjemme ved os, hvor vi har to hunde
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 235
Nu kender jeg ikke til mærket Wolfsbult, men det lyder meget lig det foder jeg giver min hund.
Min hund får mad fra firmaet VetCur.
Foderet hedder GourMIx og består heller ikke af korn, men derimod et højt kødidhold.
Derudover er der en masse sunde planter og lign i.
Udover vitaminer og mineraler selvfølgelig.
Maden bliver produceret her i DK og de er vældig søde til at fortælle om maden og forklare, når man ringer til dem.
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men der er vist forhandlere over hele landet, skulle jeg mene.
MIn egen hund er nu efter halvanden års kamp mod allergi (Og kløe! og hårtab og minus 20.000 på bankkontoen til dyrlægeregninger og specialdyrlæger) blevet rask. Dyrlægerne kunne ikke finde ud, hvad vi nu skulle gøre, men jeg insisterede på at skifte til det her foder (som jeg havde hørt om far andre) FØR vi gjorde mere og andet rent medicinsk.
Så jeg skiftede til det her foder samt giver hende et af deres tilskud ved siden af.
Så uanset hvad kan jeg varmt anbefale det
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.014
dec 2011
Jeg har erfaring med Hills Z/D allergi kost, der desværre ikke hjalp min hund.
Derudover tror jeg, at grunden til at folk kommer med andre forslag, er fordi vi selv har haft rigtig god erfaring med foder, man ikke nødvendigvis kan købe hos dyrlæger.
Samt foder man måske ikke selv lige ville falde over, hvis ikke man vidste det eksisterede.
Jeg faldt over VetCur, da min forældres hund fik kræft og en af deres venner anbefalede foderet.
Og nu er min hund rask, så jeg er da ret glad for, at folk anbefaler det, de har gode erfaringer med. Også selvom man ikke direkte bliver bedt om en anbefaling
mar 2010
Hverken det eller Hills kommer indenfor dørene mere her...
dec 2011
Ja Tina jeg har udover Hills også erfaring med Royal Canin Hypoallergenic i forbindelse med min hunds allergi.
Det foder hjalp dog heller på hendes allergi.
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
dec 2011
Hvis du kigger lidt længere oppe i tråden, så spørger "ejeren" af tråden faktisk ind til nogle af de andre foder-mærker, der bliver nævnt, så jeg tror ikke, du behøver at hænge dig så meget i, at vi kun må snakke om Rc eller Hills..
Og grunden til, at jeg nævner ordet "allergifoder" er fordi, det er det eneste jeg har erfaring med, når det kommer ti RC og HIlls - hvilket er mærkerne der bliver spurgt ind til.
Så nu siger jeg det, jeg undlod at sige i en anden tråd, hvor du også kommenterede mine indlæg : Klap nu lige hesten og prøv at se på det overordnede billede af det folk prøver at fortælle, med det de skriver.
Og mht at følge dyrlægens råd, så HAR man jo lov til at undersøge selv også.
Det gælder jo også på vores egne veje og ikke kun vores hunde.
Helt alm. læger kan også have svært skeptiske overfor alternative metoder/midler.
Ligesom psykiatere/psykologer kan have svært ved at tro at hypnose virker i stedet for samtaleterapi..
Så bare fordi at ens dyrlæge ikke kender de ovenstående forslag, der er kommet fra forskellige mennesker, så betyder det jo ikke, at det ikke er ganske udemærkede mærker.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
Jeg kunne foreslå dette: http://www.essentialfoods.dk/dog/meals-for-dogs.html?___store=dansk
Dufter rigtig godt efter hundenes mening, kornfrit på nær deres billigste produkt, rigtig gode ingrediensen. Fragtfrit ved køb over 400 kr.
Vi er faldet for deres Nautical Living og bruger den ved siden af vores andet foder Platinum, som også er af virkelig god kvalitet, men sværere at få fat i.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 529
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Det her er noget jeg læste og ikke noget som jeg siger er sandheden.Undre mig bare over at vi er så forskrækket over det ene og andet.Måske vi går for meget op i det.Jeg har selv fodret med foder hvor der er korn i og uden.Den eneste forskel har været at hunden virker mere sulten når den får foder uden korn
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.199
Iøvrigt så får mange af vores hunde faktisk en god mængde korn via de godbidder vi stopper i dem, de er i mange tilfælde produceret næsten 100% på korn.
dec 2011
Hvorvidt en hund ville foretrække kød i naturen, ved jeg ikke.
Men det er jo heller ikke det samme, som at den har bedre af kød end af korn.
Og mht. det du læste om, at hunde for mange tusind år siden begyndte at spise korn og derfor nu sagtens skulle kunne nedbryde det, så kan du jo sammenligne det lidt med det helt nye indenfor "menneskemad-kultur" - fænomenet paleo.
Det tager netop udgangspunkt i at undgå korn, da mennesket - på trods af at VI også begyndte at spise det for x antal tusind år siden - ikke kan tåle det.
Og når man lytter til dem, der er begyndt at spise efter paleos principper, så fortæller de, at de har fået et meget bedre velbefindende.
Så hvis vi mennesker ikke kan tåle det, efter x antal tusind år af at konsumere det...hvorfor skulle kunne så kunne?
Bare lidt mere info til din undren og nysgerrighed
Jeg spiser ikke selv efter paleo-princippre, så jeg ken der kun til det, jeg har hørt om det.
Men jeg vil som flere af de andre i denne tråd anbefale dyrefoder uden korn.
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
Pernille.Tror også at hunde ville foretrække kød hvis de selv kunne bestemme.Det ville jeg også selv.Jeg så en som skulle have forstand på foder til hunde udtale at det ikke er nok at fodre med tørkost uanset mærke.Der er mange meninger og måske man går for meget op i det.
apr 2009
En lille update. Jeg åbnede RC posen i går og Freja elsker det! Det dufter også meget mere af kød end hende hills foder. Så nu må vi se om glæden er lige så stor når det bliver 'almindeligt' og ikke nyt mere
dec 2011
Ja jeg tror det handler om at finde det, der virker for ens egen hund og som man selv er glad for at give den
Birgitta
Jeg fornemmer en vis glæde (??) fra din side, over at jeg har fået nævnt, at der ikke er korn i mit hundefoder - men at jeg også har nævnt (i en helt anden tråd) at der er majs i.
Jeg sidder tilbage med fornemmelsen af, at du følger vældigt godt med i mine indlæg - af en eller anden mærkelig årsag.
Og som jeg skrev til dig i mit allerførste indlæg herinde for få dage siden, så har du en evne til at få en til at føle sig vældig ringe taget imod som ny bruger herinde.
Det er helt fint med mig, at du trives med at finde andres fejl. Slå dig endelig løs, hvis du finder glæde i det.
Jeg er gud ske lov et stort nok menneske til at sige, at jeg fik skrevet forkert. Eller rettere sagt - at JEG i min verden forbinder ordet korn med ris, rug, hvede etc.
Jeg er godt klar over at majs er korn - men ikke desto mindre har min hund haft det rigtig godt siden foderskiftet.
Og det var det, jeg ønskede at dele i tråden. OGSÅ selvom jeg fik skrevet, at der ikke er korn i VetCur, fordi jeg lige havde glemt majs´en.
Jeg skrev til Max om korn/paleo (både mht mennesker og hunde) fordi han virker åben og undrende på verden - en kvalitet jeg godt kan lide hos mennesker. Det kaldes at have en snak om et emne - ikke at kværulere om, hvem der skriver hvad og hvorfor.
Folk prøver at dele deres gode erfaring med hundemad (korn eller ingen korn) og du kunne jo prøve at være åben overfor at lade folk gøre således i fred og ro, som en hjælp til trådens ejermand.
Mon ikke ejermanden er klog nok til selv at kunne gennemskue de mange slags varianter og selv bestemme, om det skal være det ene eller det andet.
Og nu hvor du (igen) kværulere mht. mine formuleringer, så lad mig udpensle (endnu engang for dig).
Når - i forvejen sundt spisende - mennesker, begynder at spise efter paleos principper, fortæller de, at de oplever større velbefindende, mere energi etc.
I din første kommentar til MIT allerførste indlæg herinde skrev du "Tillid er godt, blind tillid er noget lort" (tror jeg vist formuleringen lød)
Jeg synes, du skulle tage at starte med at øve dig i bare at have tillid til, at folk herinde vil andre mennesker det godt og skriver indlæg for at hjælpe og ikke føre bag lyset.
Jeg vil undlade at sige min mening om, at du skriver om en "aftale" (??) man skulle have lavet med sin hund.
MIn hund har ikke underskrevet noget, så vidt jeg ved og vi har ikke lavet nogen "oprindelig aftale" om, hvad hun skal have at spise.
Og min hund er hos mig, fordi jeg gerne ville have hund. Ikke fordi jeg ønskede en levende skraldespand.
Jeg tror, jeg har hørt, hvad du har at sige, så fremover vil jeg tage mig den personlige rettighed at ignorere dine indlæg, da jeg fornemmer at du er en eller anden besynderlig årsag fik et horn i siden på mig fra start af og jeg er en anelse træt af at høre på det.
Så nu ved du, hvorfor du ikke får svar, hvis du skriver.
TInaW
Jeg beklager RIGTIG meget at bruge din tråd til at skrive ovenstående, men jeg kender ikke så meget til siden herinde og hvor jeg ellers skulle skrive det.
Jeg håber, du finder noget rigtig god mad til din vovse, som hun trives godt med
mar 2010
dec 2011
Fantastisk!
Jeg har for måneder tilbage læst, det var korn?!
Men prøvede lige nu at Google "Majs græsart" og det er jo rigtigt!
Jamen fantastisk..så får mit kære lille kræ jo foder uden korn, som jeg "fejlagtigt kom til at skrive".
Tak Gitte
mar 2010
dec 2011
Jeg er i tvivl om, hvorvidt du med vilje skriver usandheder for at få mig i tale??
Jeg har lige set, at man under denne boks kan framelde besked, når der kommer nye indlæg til emnet.
Så nu vil jeg svare dig en sidste gang og så slår jeg frameldingen til, for jeg synes ikke, at den her tråd skal bruges til det, du laver lige nu.
1. Jeg har aldrig nogensinde sagt, at du er herinde for at "genere alle HG-brugerne mest muligt". Jeg ved ikke, hvor du har det fra.
2. Jeg har foreløbig deltaget i 6 tråde, hvoraf 2 omhandler foder.
Så jeg kan konstatere, at du da i det mindste ikke følger mig rundt herinde..det var da altid noget.
3. Hvor har du ordet personlig hetz fra? Det har jeg aldrig sagt, så det må være din egen fortolkning.
4. .Jeg har prøvet 4 slags foder gennem dyrlægen og nu har jeg fundet noget andet, der virker på MIN hund. Det er jeg rigtig glad for og hvis folk direkte spørger efter anbefalinger på foder, så vil jeg gerne dele min erfaring.
Hvis du læser vores andres kommentarer som "ensidige lovprisninger" så misser du noget her i livet.
Du misser det, der kaldes vidensdeling.
..men én ting har du ret i.
Det er ikke en fyldestgørende hjemmeside ift indhold af mad - som jeg også har skrevet i en anden tråd - den tråd har du måske endnu set, jeg har kommenteret (??), så du kan være helt rolig. Det er jeg godt klar over.
Men du kunne jo også lade trådenes ejermænd SELV gå ind og læse om det, jeg eller andre linker til, fremfor at storme derind, gennemlæse det hele og så derefter rakke det ned.
Det er jo ikke dig, jeg foreslår det til alligevel.
Prøv evt. at koncentrer dig om det på din egen tallerken i stedet for at gå op i, hvad alle de andre om bordet får at spise.
VetCurs hjemmeside har fungeret ganske fint, hver gang jeg har været derinde.
Hold da op hvor har du sat dig ind i en side om et produkt, du ikke bryder dig om. Halvdelen af din kommentar omhandler hjemmesiden og du nævner jo næsten
ikke andet end fejl ved siden og produktet - som du ikke kender.
Og du kan ved gud ikke bilde mig ind, at der på Hills hjemmeside står hvor majsen og kyllingen kommer fra .. haha.
Det må du hellere bilde en novice ind og ikke en, der er opvokset med engagerede hundeejere som forældre gennem de sidste 25 år.
Men jeg tog da lige et kig på Hills´ hjemmeside (uha skulle jo nødig skrive noget forkert vel?) og jeg finder intet sted beskrevet, hvor kylingen har slået sine folder, før den endte i posen.
Til gengæld (!) er der en længere video på VetCurs hjemmeside, der beskriver og viser produktionen af foderet. Denne video er et sammendrag af et 4 timer langt foredrag til forhandlere.
Der er tillige én video, der beskriver og viser produktionen af deres tilskud.
Der er desuden en video ( der også er et sammendrag af af 4 timers foredrag), der omhandler råvarevalg og rammer for produktion.
Jeg har i skrivende stund ikke kunne finde SÅ uddybende videoer på Hills´ hjemmeside.
Mht. anprisninger, så er der på VetCurs hjememside 11 fortællinger fra tilfredse dyrejere, der har haft stor gavn af foderet/tilskuddet.
Der er desuden et sted man kan trykke, hvis man gerne vil dele sin egen historie på hjemmesiden.
Det er mere, end hvad jeg kunne støve op på Hills´ hjemmeside, hvor jeg ingen anbefainger fandt.
Så jeg ved ikke, hvad du har sådan imod den hjemmeside, jeg har linket til, når et af de største hundefoder-firmaer IKKE engang har det, du klager over at VetCurs hjemmeside ikke har.
Til sidst skal det siges, at du er den eneste, jeg har bemærket kommentere mine (og andres) indlæg på den facon, som du gør.
Så måske skulle du overveje at skifte stil og følge flertallet, der lader til at respektere andres erfaringer/vidensdeling.
Du nævner selv formuleringen "LANGT ude" og jeg må sige, at den formulering begynder jeg at finde mere og mere passende...
Hills eller Royal Canin hundefoder?