Udvikling på hvalp - eller manglede udvikling.... Udvikling på hvalp - eller manglede udvikling....
Er der nogen, som har erfaring med hvalp og udvikling, når hvalpen har haft 4 større omgange af dårlig mave, med fodring af skånekost i mange måneder til følge...
Hvalpen er blevet forsøgt fodret med dyrlægens (Hills) skånkost. Den kunne hun ikke tåle. Derudover er der forsøgt med Royal Canins skånekost, som hun heller ikke kunne tåle. Lige pt. - og igennem et langt stykke tid (kunne jeg fornemme) levede hunden primært af ris og lidt fisk iblandet, samt nu en smule af nyt hundefoder / skånekost (jeg kan ikke huske mærket.) - som indtil nu har fungeret ok.
Jeg syntes ikke at hun er alarmerende tynd - men absolut ikke i tip top stand. Dyrlægen har fulgt hunden løbende, og mener heller ikke at den er alt for tynd.
Men jeg syntes, at hunden er "underudviklet", specielt når jeg sammenligner med hendes kuldsøster - og er bekymret for, om udviklingen "bare" kommer senere, eller den slet ikke kommer på noget tidspunkt.
Hunden er ca. 10 måneder og mangler rigtig meget volume i kroppen, virker "ranglet" på mig - hun er den ønskede højde, omend i den lave ende af det tilladte.
Jeg skal lige sige, at hun er glad og frejdig...
Erfaringer søges - og takker på forhånd
mar 2011
Følger: 14 Følgere: 6 Hunde: 7 Emner: 40 Svar: 398
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Held og lykke med hende.
PS:
Da jeg overtog Holly, fik jeg (bagefter) at vide, at hun havde ekstrem sart mave og KUN måtte få et specielt produkt (fra dyrlægen), som hun for øvrigt heller ikke kunne tåle.
I starten havde hun også "remoulademave", men efter forsigtigt at lade hende smage på alt og med *Hennes Basic* (på laks) som basistørfoder spiser og tåler hun i dag alt.
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 11
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
Thomas S. Jeg har fået den opfattelse, at man ikke barfer hvalpe / unghunde?
Birgitta L. Mittelspitz - Havde din hund også dårlig mave? Hvis ja, vil jeg spørge dem, og de har fået tjekket for hjerteorm.
Natravnen - Ja, jeg er også nervøs for, om hun har fået vitaminer og kalk nok, da kosten lyder til at have været meget ensidigt, ikke at de har "sparet" penge, men når nu hunden ikke kan tåle diverse foder.
Mathias d. Det ved jeg at de også praktiserer, men der skal næsten ingen ting til, så "vælter" maven igen og igen...
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 11
jul 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 48 Svar: 446
Udvikling på hvalp - eller manglede udvikling....