{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

At adoptere fra internat - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

På fredag skal min kæreste og jeg besøge et internat i Rødovre for at kigge på hund.
Vi har i forvejen en Karelsk Bjørnehund, som skal med i tilfælde af, at vi bliver godkendt til den nye, som også er en Karelsk Bjørnehund.

Det er dog vores første adoption fra et internat, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres erfaringer.

Er der noget vi skal være særligt OBS på, noget vi bør spørge ind til eller andre gode cookies I kan give os med på vejen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At adoptere fra internat - erfaringer?
  • #1   19. feb 2013 Jeg synes man skal være OBS på hvorfor den er der. Er der noget de ikke fortæller?

    Jeg har ikke nogen erfaring, men jeg synes i hvert fald at der kommer rigtig mange blandinger pt. Og den lille hund der er bange for alt..

    Men helt klart et godt initiativ, at få den ud derfra..


  • #2   19. feb 2013 Jeg ville anbefale at finde et andet internat.

  • #3   19. feb 2013 Stol meget dine egne øjne, specielt liiiiige med rødovre internat - så er der ikke sagt for meget !

  • #5   19. feb 2013 Indtil videre har jeg haft en rigtig god oplevelse med dem. De er meget åbne omkring hende, hun er ikke blanding (kender avleren) og de gør meget ud af at fortælle, at hun tidligere har været problemhund.

    <b>TrustNoOne</b>
    Af hvilken grund?
    Nu er det hunden her vi er interesseret i, og ikke fordi vi egentlig har været på udkig ellers.


  • #6   19. feb 2013 Jeg adopterede Paco (se profil) fra vestsjællands internat..
    Og hvis ikke at jeg var blevet så glad for ham, havde de fået ham lige tilbage i hovedet..
    Jeg fik af vide at han var sund og rask, og at han var super glad for andre hunde..

    For det første, begyndte han at halte 2 dage efter at jeg havde fået ham hjem, tog så til dyrlægen som tog røngten osv, og det viste sig så at han havde hoftedysplasi, ergo MEGET dyr i foder og dyrlægeregninger, og måske en lavere levetid end han egentlig ville have..
    For det andet, så kan han på INGEN måde med andre hunde. Han bliver agressiv, angriber og er i det hele taget "vanvittig" hvis der er en anden hund i nærheden.

    Jeg fortryder ikke at jeg fik ham med hjem, men jeg havde da godt nok lyst til at sparke et par mennesker i hovedet over alle de løgne.. Så sørg endelig for at det er sandheden du får, og ikke løgne på løgne smiley


  • #7   20. feb 2013 jeg har selv fået min hund fra internat ved hobro den var et havlt år den har været groft mishandelet hun er en rigtig god hund men sikke et arbejde med at rette sådan en hund op det skal man have god tid til men så er det også alt arbejdet værd når det går godt så det er meget vigtig at du stoler på den du snakker med hvis du ikke er sikker på det skal du finde et andet sted

  • #8   20. feb 2013 Jeg har ikke selv haft hund fra internat, men har rigtig mange familiemedlemmer som har, og de har været overvejende positive oplevelser. DOG skal det siges at de også har vidst hvad de er gået ind til. En internathund kræver altså - selvfølgelig alt efter dens historie - MEGET arbejde, og en kæmpe tålmodighed fra ejerens side.
    Derudover så har mange af de internathunde at min familie har overtaget skulle lære at være renlige igen. De fleste steder går hundene nemlig i kenneler 24/7, og det vil sige at de tisser og prutter altså det samme sted, de sover, spiser osv.. Har hunden derfor været på internat i et stykke tid, så KAN du risikere at den lige skal have genopfrisket reglerne med hensyn til renlighed smiley

    Når det så er sagt. Hvis man har modet og tålmodigheden og man er klar på at arbejde med hunden, så er det også helt utroligt givende når først det begynder at gå den rigtige vej.


  • #9   20. feb 2013 jeg har købt i spøttrup i midtjylland ved skive og ham jeg har fået hjem er bare helt iorden... de fortalte han var fundet på en resteplads og var ikke helt så glad for og være alene og at jeg skulle være opmærksom på de ikke kunne sætte race på ham da han kun var 6 måndeer men jeg måtte meget gerne komme igen med ham når han blev ældre så ville de gerne se om de så kunne sætte race på ham... de var rigtig søde fik lov og låne ham med hjem og se om ham og den jeg havde i forvejen kunne sammen... også kom jeg joh bare med ham senere eller dagen efter...

  • #10   20. feb 2013 <b>Helene J</b>
    Øv, sikke en trist oplevelse, men dejligt han fik en ny chance hos dig, selvom det self. er enormt surt.
    Vi tager heldigvis vores tæve med for at se om de kan sammen, inden vi tager hende med hjem (hvis vi bliver godkendt), og så vil jeg bede om at se hendes dyrlæge journal, samt vi vil self. selv mærke hende igennem.

    <b>Per M</b>
    Tak for rådet.
    Nu leder vi dog ikke efter hund, men faldt over 'hunden' ved et tilfælde. Men vi vil self. gøre vores bedste for at tjekke op på alt, inden vi tager hende med hjem, og føler vi de forsøger at snyde os, tror jeg også hurtigt vi trækker i land igen.

    <b>Sabrine N</b>
    Tak for det, det er godt lige at vide også. Det er slet ikke noget jeg har tænkt over. Det skal dog ikke være en hindring, men er rart at være forberedt.

    <b>marianne e</b>
    Dejligt med flere positive oplevelser. smiley


  • #11   23. feb 2013 Fik I ny hund så? smiley

  • #12   24. feb 2013 Hej folkens.
    Vi fik desværre ikke Kinja. Jeg gik hen og blev syg natten til vi skulle afsted, og har været dårlig sådan lidt on'n'off siden. smiley
    Vi besluttede os for at sige, at de skulle give det andet par en chance, for vi er egentlig allermest interesserede i at Kinja får en godt og blivende hjem hurtigst muligt.

    Desværre har vi ikke mulighed for at køre til Sjælland sådan lige indenfor nærmeste fremtid, det passede bare perfekt lige i fredags.

    Så det er lidt surt, men som sagt er det ikke fordi vi har ledt efter hund - Vi modtog bare et link med hende og besluttede os for at tage over at kigge fordi det passede så godt. Men vi havde self. begge glædet os rigtig meget.


  • #14   24. feb 2013 Da vi fik en hund med store problemer derfra, ville de ikke have noget med os at gøre, selvom vi bare bad om gode råd :o) Jeg har hørt om lidt for mange, hvor det samme er sket for, derude.

    Derudover viderformidler de ulovlige hunde... Og de gør ikke altid de nye ejere opmærksomme på at det er en listehund.


  • #15   24. feb 2013 Prøv eventuelt at søge på internattet på forum herinde og på google - Der kommer en del andres historier op også så :o) Det ville jeg ønske jeg havde gjort, før jeg fik hund derudefra.

  • #16   24. feb 2013 ellers kig på www.dyrenesbeskyttelse.dk også på spøttrup internat... vi har nogle skøne hunde

Kommentér på:
At adoptere fra internat - erfaringer?

Annonce