Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man bruge dette til hunde?
  • #1   21. feb 2013 ALDRIG bruge noget der er udskrevet til andre..............og det gælder både mennesker....hunde.....katte..... osv.
    Lad dyrlægen bestemme , hvad hunden skal have.......og ikke " lege " dyrlæge selv. .....Det kan gå grueligt galt...... smiley

• #2   21. feb 2013 Hvad hedder de ?

• #3   21. feb 2013 ... Særligt når det kommer til øjendråber!! Der findes mange slags og de er til forskellige ting og kan gøre stor skade, hvis de bruges forkert.

• #4   21. feb 2013 Mit var en forlængelse af NITTIB's indlæg smiley

• #6   21. feb 2013 *HOST* !

Da mine katte blev angrebet af øjenbetændelse (3 katte) i sin tid, udskrev DYRLÆGEN menneske øjendråber til dem smiley Det gjorde han fordi at indholdet er det samme som i dem til dyr, men prisen fordobles næsten ligeså snart der står Vet på smiley

Hedder de fucithalmic kan du sagtens bruge dem smiley

• #7   21. feb 2013 Skal siges at min daværende hund skulle igennem samme behandling på et senere tidspunkt - samme procedure

• #8   21. feb 2013 Det kommer an på hvad det er for nogen. Brug det dyrlægen udskriver, eventuelt spørg om der findes et menneskepræparat med samme indhold der er billigere som han/hun kan udskrive.

• #9   21. feb 2013 Man kan sgu da ikke sidde og give grønt lys for at bruge medicin eller andet ( øjendråber ) herinde på HG....
    Ingen aner hvad der er i vejen med hunden , når man ikke selv har undersøgt den....( og er dyrlæge ).

Hmmm.... må hellere holde min bøtte nu....... men er glad for , det ikke er mine hunde , der skal være " prøveklud "...:(

• #10   21. feb 2013 NITTIB - Indholdet i det til mennesker og det til dyr, er nøjagtig ens smiley

• #11   21. feb 2013 Vet udgaven koster 122kr og den til mennesker fra Orifarm koster 79kr

• #12   21. feb 2013 Ok..... " Doktor " Kamilla R.......godt du så også ved , hvad der er i vejen med hundens øjne..... via røntgensyn..... fra Nordjylland.... til Fyn..... ......

• #13   21. feb 2013 NiTTIB - siger ikke at jeg ved hvad der er i vejen, men ved at man gerne må have lov til at bruge det til mennesker til hunde og katte smiley

Øjenbetændelse er normalvis meget nemt at genkende, og proceduren ved mennesker er som regl at behandlingen startes, og hvis den ikke virker indenfor 5 døgn, så skal der tages en bakterie prøve og kigges efter eventuelle rifter på hornhinden smiley

• #14   21. feb 2013 NITTIB Det her var IKKE et indlæg der skal diskuteres i.. Det er IKKE en debat, det er et spørgsmål.
    I kan give jeres forskellige bud det var sådan set det jeg var ude efter. og så self nogen der måske var dyrlæge og vidste noget om det..

kloramfenikol DAK øjensalve 1% hedder det....

• #15   21. feb 2013 indholder praraffinolie og gul paraffin... men spørger dyrlægen.. vil ikk tastes som mishandler og bruge mine dyr som såkaldte prøveklude.. -.-"

• #16   21. feb 2013 Ok..... godt så..... held og lykke med din hunds øjne....

• #17   21. feb 2013 Ring til dyrlægen og hør ad. Det er det nemmeste og sikreste smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #20   21. feb 2013 Maj-Britt H er dyrlæge så det er nok en god ide at lytte til hende. smiley

• #21   21. feb 2013 Jeg har brugt Fuchitalmic, som er det samme til mennesker og dyr. Det eneste jeg synes der virker.

• #22   21. feb 2013 Det har i og for sig ikke noget som helst at sige, om medicinen er human eller veterinær. Det vigtige er - som Linda L også skriver - at medicinen og sygdommen passer sammen!

Kloramfenikol kan bruges til mange typer øjenproblemer, men man skal være ret forsigtig med øjne. Der kan være mange grunde til problemerne. Ofte er det bare en simpel øjenbetændelse, men langt fra altid!

Og lige mht øjendråber, skal man bruge dem til det udleverede og så smide resten ud!! Pakningerne bliver let forurenede og kan så ved senere brug gøre mere skade end gavn.

• #23   21. feb 2013 *Christina*....... virker på hvad ??

• #24   21. feb 2013 Maj-Britt H........ skriver liiige det jeg tænker.... smiley

Man ved jo ikke hvad hunden fejler , før den har været ved Dyrlægen.... vel ??

• #25   21. feb 2013 Maj-Britt TAK for et svar man kan bruge og forstå smiley Det er fordi der kommer puds ud af hans ene øje og det er sådan noget rigtig gult noget. han har tendens til at have søvn i øjnene flere gange om dagen men dette her er meget gult... og hans øje er mere lukket end det andet.. hvad med at bade i kamillethe? ved at det ikke er godt at gøre ved mennesker (efter ny forskning pga allergi tendenser) men hvad med hunde?

• #28   21. feb 2013 vil faktisk hellere betale 122.- for dyreøjendråber,end 77.- til mennesker.

Så er jeg i det mindste sikker på,at min hund får de rette dråber.

Og,så stor prisforskel,synes jeg heller ikke det er..

hilsen
    vibeke

• #29   21. feb 2013 nugganæse

Har selv brugt kammilethe.Både til mig selv og hunden.

Men du skriver noget med allergi,så jeg dropper kamillethe,både til mig og mopsen.

Har forøvrigt aldrig "misbrugt" kamillethe,men jeg har droppet det.

hilsen
    vibeke

• #30   21. feb 2013 Verner M....... man mener også at de pollen der er i kamillete.. kan ridse hornhinderne...:D

• #31   21. feb 2013 Jeg ville da aldrig turde skylle et øje i eddike???

Hvis man skal skylle i noget som helst, kan man bruge de saltvandspipetter, man kan købe på apoteket i håndkøb. Det er bare saltvand og gør ingen skade - hverken på mennesker eller dyr. Skal der medicin til, må dyrlægen indover. Jeg har stået med dyr med øjenbetændelse - selvom det var samme type dyr, var det forskellig medicin, fordi det virker på noget forskelligt. Så det ville jeg aldrig eksperimentere med.

Kamillete er no go. Uanset hvor godt man vil filtrere det, vil der altid komme partikler med, der kan gøre mere skade end gavn.

• #32   21. feb 2013 Man skal holde sig fra kamillete... I hvert fald til øjne. De små partikler kan genere mere end de gavner. Hav til gengæld altid nogle pakker øjenbadevæske fra apoteket liggende (sterilt saltvand).

Der er i mine øjne nogle ting ved øjne, hvor der skal ringe ekstra høje alarmklokker:
    - kun det ene øje er ramt
    - hunden kniber øjet sammen
    - øjet virker udspilet
    - der er gult/grønt pus

Nugga...: med det du beskriver, vil jeg helt klart komme et smut til dyrlægen imorgen. Det er vigtigt at udelukke, at der er sår på hornhinden og om der sidder noget og generer øjet. Hvis du synes det er blevet værre her i løbet af aftenen, skal du overveje vagtdyrlægen.

• #33   21. feb 2013 nitteb

altså nu er det måneder siden,jeg brugte kamillethe.

Ved godt ,det med de små strå.så derfor siede jeg ALTID kamilletheen.

Men nu bruger jeg det aldrig mere.Og,iøvrigt brugte jeg det ikke til selve øjet,blot rundt omkring,det nedre og øvre øjenlåg.

hilsen
    vibeke

• #34   22. feb 2013 Hvis I ikke fattede det, så var Søren dybt ironisk mht. eddike og gulvklude - håber jeg da smiley

Indhold i kamille: fra: (link fjernet)

Aktive indholdsstoffer:
    Flygtige olier, flavonoider (apigenin), coumariner, phenoliske syrer, polysakkerider (galaktose, arabinose, xylose), cholin.

http://pro.medicin.dk/sygdomme/sygdom/318229
    : Let øjenbetændelse uden puds kan behandles uden brug af antibiotika ved at skylle øjet i saltvand. Det frarådes at bruge kamillete på grund af mange lokalt irriterende stoffer,....og det er bl.a. pga de phenoliske syrer..

• #35   22. feb 2013 Tak alle sammen.. jeg ringer til dyrlægen i dag for det er kun det ene øje det er galt med...

• #36   23. feb 2013 Natravnen: Jo, fattede det, men først efter jeg havde kommenteret - skimmede nemlig kun kommentarerne inden og efter var det for sent at rette smiley

Kommentér på:
Må man bruge dette til hunde?

Annonce