{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Cecilie V
Cecilie V
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp! Aflivning eller pension? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Vi er havnet i en rigtig trist situation herhjemme, hvor vores 3 dejlige hunde står til en aflivning...
Min enlige far må forlade hjemmet de næste 6 måneder.
Vi bor ude på landet afskåret fra offentlige transportmuligheder og da jeg ikke er i besiddelse af kørekort, må jeg flytte af hensyn til min uddannelse.
Jeg har regnet på det og er nået frem til at hundepension vil løbe op i et helt uoverskueligt beløb, selv hvis jeg smider min opsparing oveni...

Hundende er racen alaskan malamute.
De to unge (4 år) kan gå sammen, den tredje er, 13 år stadig frisk, går alene.

Er der nogen der kender nogen?
Har et råd?
Hvad som helst, der kan hjælpe mig løse det her problem?

K.h den fortvivlede datter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fugning 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til slutrengøringen i en etværelses lejlighed med stor altan. 3.000 kr.
  • Flytterengøring af lejlighed 1.200 kr.
  • Rengøring af 95 m² hjem 800 kr.
  • Vinduespudsning 300 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Aflivning eller pension?
  • #2   21. feb 2013 Åh for pokker- hvor er det dog uheldigt.
    Er der evt ikke mulighed for at lade de to unge skifte hjem- det er trods alt en ret populær race- og så lade den gamle få fred ?

• #3   21. feb 2013 Enig med Lea og Ulla.

• #4   21. feb 2013 Sæt evt de unge hunde i en pæn annonce herinde, i marked.
    Skriv så meget om dem som muligt- også hvor meget de er vant til at blive aktiveret osv.
    Indsæt nogle billeder af dem.

• #6   21. feb 2013 Rigtig trist situation I er havnet i, men du må sandelig ikke give op så let.

De to unge hunde tænker jeg også må kunne afsættes til et nyt hjem, hvis de ellers er omgængelige.
    Ellers kan de måske "lånes" ud i perioden, hvor I betaler udgifter til f.eks. foder.
    Da jeg boede på landet med min eksmand, kunne jeg godt ha fundet på at tage to hunde ind i et halvt år, hvis de bare havde kunnet med mine egne hunde.

Måske er der nogle der har racen i forvejen der gerne vil låne dem, og evt. bruge dem til løb..

Godt du har lavet et indlæg herinde, hvis der skal findes en løsning er det her nok et rigtig godt sted at starte.
    At I ikke vil/kan have dem i pension i et halvt år, det forstår jeg godt.

• #7   21. feb 2013 Slå dem op hos Aktive Dyrevenner, at du søger en plejefamilie til hundene, hvis du gerne vil have dem igen. Så er der måske også en mulighed for at besøge dem mens de bliver passet.
    Jeg håber I finder en løsning der passer jer, det er en meget trist situation.

• #9   21. feb 2013 Kan du tage en pause fra uddannelsen? Det kan man normalt. Eller bruge opsparingen (eventuelt med su-lån) til kørekort - Kørekort er alligevel altid en god invistering :o)

Synes ikke du skal aflive... Prøv at slå dem op på Alaskan Malamute gruppen på FB :o)
    Er det hanner eller tæver?

• Cecilie V
    Cecilie V Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #10   21. feb 2013 Mange tak for de hurtige svar! Jeg vil da helt klart undersøge pleje eller foræring nærmere smiley
    Jeg kan tilføje at at dette problem er opstået meget pludseligt og lider af voldsom præstationsangst hvad angår at sætte mig bag rattet.

Tusind tak for jeres hjælp!

• #12   21. feb 2013 Sæt dem til omplacering smiley

• #13   21. feb 2013 Hvis den gamle ikke fejlerniget kan jeg da ikke se hvorfor den skal aflives, den kan da også omplaceres!

• #14   21. feb 2013 Fejler noget *

• #15   21. feb 2013 Selvfølgelig kan den det.

• #16   21. feb 2013 Jeg fik akupunktur i forbindelse med køreundervisningen... Har også voldsom præstentationsangst. Men det hjalp og gjorde det til at overskue... Men hvis det er akut hjælper det selvf. ikke, for det tager jo også tid at tage kortet smiley Men hvis du en anden gang vil tage kortet, kan det altså anbefales :o)

Håber du finder gode hjem!

Kommentér på:
Hjælp! Aflivning eller pension?

Annonce