1.465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Midlertidigt hjem til hunden? Midlertidigt hjem til hunden?

Godaften hg.
Jeg står i et kæmpe dilemma og jeg har brug for jeres råd og meninger.
Jeg har Angel som er en stor weimaraner blanding på 2 år. Jeg har haft hende lige siden hun blev født og jeg var med da hun blev født, så hun betyder virkelig meget for mig! Sagen er den at jeg bor ved min kæreste hvor vi desværre ikke må have hund smiley den må komme på besøg 14 dage på et år og det har vi vist allerede brudt og har også fået en "klage" af viceværten. Angle bor til dagligt hjemme ved min mor som selv har Tyson på næsten 11, men hun syntes Angel er en stor mundfuld da hun jo kræver en del når hun ikke er så gammel. Min mor er ude og gå med begge hunde 2 gange om dagen og ellers har de en hundegård de kan være i, så det er ikke fordi nogen af hundene har det skidt på nogen måde!
Problemet er at min mor er ved at være lidt træt af Angel fordi hun kræver så meget, og jeg kan ikke have hende der hvor vi bor nu. Jeg kan simpelhen ikke gå af med hende og planen er også at hun skal bo ved mig og min kæreste når vi engang finder et sted. Men hvad kan jeg gøre i mellemtiden? Har lidt overvejet om man kunne finde et midlertidigt hjem eller sådan et eller andet i den stil. Har i nogen råd til hvad jeg kan gøre?
Jeg er hjemme ved min mor en gang om ugen ca hvor jeg passer Angle og hun kommer ud på en god lang gåtur. Men det er ikke altid jeg kan få det hele til at passe med skole og en hest der skal passes osv.
Jeg vil gerne hører jeres råd, men er ikke interesseret i at blive nedgjort eller noget, da jeg bare prøver at komme på ideer til hvad jeg kan gøre for min hund, da hun betyder rigtig meget for mig!

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jord gravning +Bortkørsel 5.700 kr.
  • Havemand til græsslåning og hækklipning 3.000 kr.
  • Omlægge udendørsfliser 5.000 kr.
  • Handyman to put up curtains by doing the holes in the main wall. Plus to hang up one painting. 850 kr.
  • Metro 30L skal udskiftes 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Midlertidigt hjem til hunden?
  • #1   25. feb 2013 Nej, for jeg har både skole og hest her hvor jeg bor nu, så det kan desværre ikke lade sig gøre smiley

• #2   25. feb 2013 Hvor lang tid er det ca ?

• #3   25. feb 2013 Kan i ikke bare finde et sted hvo hund er tilladt med det same? smiley

• #4   25. feb 2013 Altså... Hvis du kender nogen som du stoler på og ved vil tage sig godt af din hund, så ville det da være en mulighed at lade den bo hos dem indtil i finder noget, men jeg ville nok personligt aldrig overlade min hund til fremmede mennesker. Heller ikke selvom det kun er i en periode. Kan godt se at det er en træls situation at stå i, men måske din mor kan overtales til at beholde hende lidt endnu og så kan i måske forsøge at finde et sted hvor i gerne må have hund imellem tiden?

• #5   25. feb 2013 Hvor gjorde i før ?

• #6   25. feb 2013 Jeg ved ikke hvor lang tid det skulle være hvis det var.
    Vi kan ikke rigtig finde noget hvor vi må have hund til den prise vi bor til leje nu smiley
    Og vi vil begge gerne i hus at bo, men kæresten er i milli indtil maj måned så vi kan ikke rigtig gøre det helt store endnu, og jeg er kun på su men er i gang med at søge elevplads så jeg også har nogle flere penge at gøre godt med.

• #7   25. feb 2013 Sabrine N : ville heller ikke gøre det ved nogen jeg ikke kendte, men har overvejet at spørge en veninde ad, men det er godt nok svært smiley

• #8   25. feb 2013 Har hun været hos din mor indtil nu?

• #10   25. feb 2013 Med henblik på at finde et midlertidigt hjem, så bør du måske overveje om det er for din eller hundens skyld?

• #11   25. feb 2013 Tror sagtens det vil kunne lade sig gøre at finde et midlertidigt hjem.. Jeg havde en veninde der ville sælge sin hund pga boligmangel hvor jeg tilbød at passe vovsen indtil hund fandt et sted at kunne bo. Og det var udelukkende fordi jeg ved hvor svært det kan være at "skulle af med hunden" uden at ville det...

Men pas alligevel på, jeg ville nok overveje en form for kontrakt bare for at være på den sikre side.. Og så skal det nok også være indenfor en overskuelig fremtid...

Håber i finder ud af noget...

• #12   25. feb 2013 Var hun altid boet hos din mor eller hvordan? Eller er du flyttet til din kæreste og placeret hende der? Jeg tror du må finde ud af om hest eller hund fx er vigtigst og så koncentrere dig om en af dem. Kan godt forstå din mor føler sig presset med en ung jagthund som hun ikke selv har valgt at få. Hvis din mor skal få det nemmere og passe din hund skulle du komme flere gange om ugen og fx stimulere din hund så din mor kunne få lidt ro

• #13   25. feb 2013 Prøvede at forklare mig lige før, men der skete en teknisk fejl. Angel har boet ved min mor i et år ca og jeg flyttede derfra i august pga af arbejde og skole og aftalen var jeg skulle passe hende hver weekend, hvor jeg enten kom hjem til hende og passede hende eller hentede hende nogle timer, men min mor er lidt træt af Angel efterhånden, hvilket jeg også godt forstår, da hun kræver en del opmærksomhed.

• #14   25. feb 2013 Lidt fjollet at flytte et sted hen hvor du ikke må have hund, nu hvor du har en smiley

• #15   25. feb 2013 Kan du ikke enten droppe hesten eller hunden så? Jeg tror ikke jeg ville findet ET TIL midlertidigt hjem. Du skylder din hund at finde sin egen familie og få noget ro hvis det ikke skal være hos dig eller din mor!?! smiley

Du har ik mulighed for at aflaste din mor mere?

• #17   25. feb 2013 Midlertidigt hjem kan nok godt findes, spørgsmålet er om det er fair overfor hunden ?

Kommentér på:
Midlertidigt hjem til hunden?

Annonce