{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Rensning af tænder {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle herinde! smiley

Jeg står med det "problem" at min vuf på 15 måneder ikke længere gider rå ben, og han er heller ikke meget for at få børstet bisserne (hvilket jeg heller ikke rigtig syntes har den helt store effekt..) han får dog én dentastix dagligt, og de holder også det værste væk MEN.. Nu har jeg opdaget at han i overmunden i hver side har en tand med noget gult belægning på.. regner ikke med det er alvorligt (?) men er da lidt øv over ikke at kunne holde hans tænder fint hvide når andre nu kan smiley Er der andre der har en kræsen hund der heller ikke gider børste bisser eller æde ben? og i såfald -hvad gør i for at holde tænderne?
-Og er den belægning noget dyrlægen kan finde på at skrabe væk under det årlige sundhedstjek? for det skal han nemlig til i næste uge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rensning af tænder
  • #3   3. mar 2013 Hvis det bare er lidt gullig belægning gør dyrlægen ikke noget, hvis du ikke kan børste tænder på din hund, kan dyrlægen jo heller ikke få lov til at "skrabe" på tænderne. Men syntes det lyder vildt at din hund allerede har den som 15 mdr. så det er bestemt noget du skal holde øje med og gøre noget ved. Ellers ender du med at hunden skal have renset tænder og det foregår i fuldnarkose.

  • #4   3. mar 2013 Ulla; Har ledt utrolig meget efter heste og lamme ben men syntes godt nok at de er svære at få fat på, og når jeg endelig finder frem til dem så er de møg dyre smiley Kylling har jeg hørt splintre og at de derfor ikke må få dem, men det er måske ikke rigtig?

    Linda; Har idag prøvet at give ham gulerod -en tynd en af slagsen men nææh nej.. man er da for god til at spise sådan noget uunderligt noget smiley han gnaver dog en smule i den når jeg holder den, så jeg kan da altid håbe at han med tiden finder ud af at de er meget gode alligevel smiley e

    AboutMyDogs; Det ér bare en smule gullig belægning, og egentlig heller ikke så meget at det gør noget.. Men jeg syntes nemlig også det er i en tidlig alder han er begyndt at få det, for han har siden dag 1 fået dentastix hver evig eneste dag så de har da godt nok en skuffende virkning.. og kødben åd han også da han var mindre men han er kørt lidt træt i det.. Bortset fra grisehaler -men de hjælper vel ikke på det?
    Jeg kan sagtens børste tænder på ham når han først er fanget, problemet er bare at lige så snart han ser tandbørsten så står han under spisebordet og kommer ikke ud frivilligt smiley men hos dyrlægen kan de gøre absolut ALT ved ham, så de kan sagtens skrabe hans tænder hvis det er det, han har flere gange fået ros for at være en rigtig rolig hund (sålænge der ikke er andre hunde..)
    Men du kan tro jeg holder øje med det, og nu begynder jeg at prøve alt der overhovedet kan prøves så vi slipper for dét.. men det er sku lidt svært med sådan en kræsen hund.. han er VIRKELIG kræsen smiley


  • #5   3. mar 2013 Hej Amanda, jeg fik flere kilo gratis lammeben hos en halal-slagter på vesterbro. Eller så er der en del BARF hjemmesider der tilbyder det, bl.a. en hvor man dog skal afhente i roskilde.

    Mht kyllinge ben, så er ingen ulve eller ræve døde af at spise en hel fugl vel? smiley men jeg forstår godt din bekymring, jeg har heller ikke helt turdet give min vovse kyllingeben endnu x) der er bare det her ur-instinkt der siger "uha, ikke kyllinge ben til hunde!" - men samtidig kender jeg mange hunde som får netop kyllinge ben.

    Jeg har tidligere oprettet et emne om hvor lammeben, så du kan prøve at kigge deri.


  • #6   3. mar 2013 Derudover, nu hvor de små lam er ved at fødes, så bør der snart være lam at finde hos din lokale slagter igen.

  • #8   3. mar 2013 Jeg er en skrap kælling, når det gælder rensning af tænder, det skal de bare finde sig i, hvad enten de vil eller ej.

    De langhårede dværggravhunde har meget ofte problemer med tandsten og gnavning af ben løser ikke problemet.
    Ifølge min dyrlæge skyldes det spyttets enzymsammensætning og overproduktion af tandsten er arveligt.

    Jeg renser tænder ca. en gang om måneden med sådan en skraber:
    http://www.tholo.dk/index.php?product_id=358

    Jeg har hunden på bord og vænner den allerede til skraberen som hvalp.
    Ingen af mine gravhunde har syntes at det var den store fornøjelse, men affundet sig med behandlingen, når det nu ikke kunne være anderledes og godbidderne, der falder af undervejs har de ingen problemer med at spise smiley


Kommentér på:
Rensning af tænder

Annonce