{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre!? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har en skøn hund på halvandet år. Men hun har et MEGET stort legegen, som hun gerne vil udnytte hver gang hun ser en anden hund. Det er ved at blive et rigtig stort problem. Hun vejer næsten 52 kg, så der er altså noget at holde.
Hun er super dejlig at gå tur med når der ikke er en anden hund i syne. Hun går pænt, trækker ikke, sidder pænt når jeg beder hende om det, og venter så jeg f.eks kan binde mit snørebånd. Alle der har gået med hende siger det er en fornøjelse.
MEN.. Det her med de andre hunde har taget overhånd. Hun forsvinder fuldstændig ind i en anden verden, og jeg kan IKKE få kontakt til hende, hverken med lækre godbider eller de sjoveste underligste lyde. Jeg kan stille mig foran hende, og hun kæmper desperat for at komme forbi mig. Hendes blik er låst på den anden hund! Hendes gang bliver hurtigere, snoren bliver stram, og hovedet er løftet helt op. Når den anden hund så skal passere, er jeg nødt til at tage fat i hendes halsbånd og holde rigtig godt fast. Hun vrider sig, hopper, og danser fuldstændig åndsvagt, og for de andre hundejere ser det voldsomt ud.

Jeg er SÅ ked af at det er blevet sådan, og jeg er frustreret og irriteret.

Mit egentlige spørgsmål er, hvad skal jeg gøre. Vil hundetræning kunne hjælpe, i så fald hvilken slags? - jeg har været på unghundehold et par gange, men måtte stoppe da min kærestes arbejde gjorde det umuligt at komme derud. Han har fået et nyt nu, så det er muligt igen.

Er der andre der har haft samme problem, og hvad har i så gjort?

Skal jeg måske have en "privat" træner?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre!?
  • #1   4. mar 2013 Hundetræning vil vare en supergod ide, hvor i får mulighed at arbejde med andre hunde omkring jer i kontrollerede former smiley det vil nog gå fint, i har bare brug for masser af fokus og kontakttræning, så at hun forstår at det er meget sjovere at fokusere på dig, også når der er fremmende hunde tætt på. smiley held og lykke! (Jeg tror ikke du har brug for personlig trænere nu, jeg vil starte med almindelig hundetræning først, og se om det er nog. smiley

• #2   4. mar 2013 (link fjernet)

- Kan nævne kurset er meget populært smiley Ved dog ikke hvor du bor i landet?

• #3   4. mar 2013 Vi havde/har samme problem bare med intens gøen oveni.... Vi kontaktede Lise fra SOR Hundeskole og fik en træningseftermiddag og en træningsplan, det har gjort underværker - hun er virkelig dygtig!
    www.hundeskole.dk

• #4   4. mar 2013 Da vi gik til unghunde/lydighedstræning var hun også skide irriterende. Ved godt. Det kræver en masse tålmodoghed, men det var bare så pinligt, og jeg følte virkelig at jeg forstyrrede de andre hunde og ejere. Hun sprang ud mod de andre hunde, og begyndte at stresse, og gø og sige en masse lyde... Måske jeg kun skal være der en halv træningsgang af gangen i starten?

Betina, hvor i landet er hun fra. Det kunne helt sikkert være en mulighed smiley
    Buch - jeg er fra vejle smiley

• #5   4. mar 2013 Hun bor i Sorø. Jeg er selv fra Østjylland, og kan anbefale at tage turen derover, selvom det ikke er lige om hjørnet. Ville uden at blinke gøre det igen, hvis vi får brug for det.

• #6   4. mar 2013 Ja så er der lidt langt!
    Håber du finder en anden god løsning smiley

• #9   5. mar 2013 Ja træning er uden tvivl løsningen, og det ender nok også med at jeg starter igen. Må bare væbne meg med masser af tålmodoghed! Da jeg gik til træning sidst stillede jeg mig altid med god afstand til de andre, men det hjalp ikke det helt store. Jeg må bare blive ved indtil det lykkedes.. Skal jeg evt bruge kvælerhalsbånd?

Karin - ja, jeg syntes bare det var så pinligt. 50 kg stopper nemlig ikke bare ved et ryk i snoren, og nogle gange kom hun altså hen til de andre hunde. Hun har endda præsteret at hive afsted med min kæreste, som ellers har mullerne i orden smiley men jeg mås starte laaangt væk, og som du soger, arbejde mig tættere og tættere på smiley

• #12   6. mar 2013 Karin - det er nok også sådan jeg må gribe det an. Også måske kun blive en halv time i stedet for 1-1,5.. For hun blev helt sikkert mere frustreret jo længere tid vi var til træning.

Ja jeg må nok øve mig lidt på tålmodigheden, for det kan dælme knibe nogle gange smiley hun har haft "tab af hjerne" flere gange allerede. Jeg må bare op på hesten igen. Og finde kontakten med hende igen smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre!?

Annonce