1. sep 2011 Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
Hvad skal jeg gøre!? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Jeg har en skøn hund på halvandet år. Men hun har et MEGET stort legegen, som hun gerne vil udnytte hver gang hun ser en anden hund. Det er ved at blive et rigtig stort problem. Hun vejer næsten 52 kg, så der er altså noget at holde.
Hun er super dejlig at gå tur med når der ikke er en anden hund i syne. Hun går pænt, trækker ikke, sidder pænt når jeg beder hende om det, og venter så jeg f.eks kan binde mit snørebånd. Alle der har gået med hende siger det er en fornøjelse.
MEN.. Det her med de andre hunde har taget overhånd. Hun forsvinder fuldstændig ind i en anden verden, og jeg kan IKKE få kontakt til hende, hverken med lækre godbider eller de sjoveste underligste lyde. Jeg kan stille mig foran hende, og hun kæmper desperat for at komme forbi mig. Hendes blik er låst på den anden hund! Hendes gang bliver hurtigere, snoren bliver stram, og hovedet er løftet helt op. Når den anden hund så skal passere, er jeg nødt til at tage fat i hendes halsbånd og holde rigtig godt fast. Hun vrider sig, hopper, og danser fuldstændig åndsvagt, og for de andre hundejere ser det voldsomt ud.
Jeg er SÅ ked af at det er blevet sådan, og jeg er frustreret og irriteret.
Mit egentlige spørgsmål er, hvad skal jeg gøre. Vil hundetræning kunne hjælpe, i så fald hvilken slags? - jeg har været på unghundehold et par gange, men måtte stoppe da min kærestes arbejde gjorde det umuligt at komme derud. Han har fået et nyt nu, så det er muligt igen.
Er der andre der har haft samme problem, og hvad har i så gjort?
Skal jeg måske have en "privat" træner?
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 260
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
- Kan nævne kurset er meget populært
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.108
www.hundeskole.dk
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
Betina, hvor i landet er hun fra. Det kunne helt sikkert være en mulighed
Buch - jeg er fra vejle
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 1.108
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
Håber du finder en anden god løsning
sep 2011
Karin - ja, jeg syntes bare det var så pinligt. 50 kg stopper nemlig ikke bare ved et ryk i snoren, og nogle gange kom hun altså hen til de andre hunde. Hun har endda præsteret at hive afsted med min kæreste, som ellers har mullerne i orden
sep 2011
Ja jeg må nok øve mig lidt på tålmodigheden, for det kan dælme knibe nogle gange
Hvad skal jeg gøre!?