3.627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

kæmpe analfistel kæmpe analfistel

Vi har en dejlig schæfer på 8år som desværre hele tiden får de analfistler. Denne gang er den meget stor og en stort sår. Hun går til laser tereapi 2 gange om ugen samt antebiotika. men har ikke set nogen ændring endnu. Såret går næsten halvt rundt og er meget åbent. Vi gør det vi skal med at passe og pleje hende. Men hvad ville i gøre ? ville i aflive jeres hund pga det ? og dyrlægen siger at vi må se om de laer terapi virker. De vil ikke operaer hende da det er et for følsom område. Vi vasker hende med saltvand 2 gange om dagen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæmpe analfistel
  • #3   5. mar 2013 Det startede for ca et år siden og har så der fra kommet med mellemrum. Men denne er meget stor og hun viser ikke smerte bare sådanne. hun er meget hård men på den meget gode måde. men vi syntes det virker som om det gør ondt. og hvis vi ikker er ovre hende hele tiden så slikker hun i det. Så det må være ubehageligt. når vi ikke er hjemme får hun bukser på så hun ikke kan slikke. Ville nok bare ønske at dyrlægen gav lidt mere klar besked! og ikke holder os hen, så de tjener mange penge på det.

• #4   5. mar 2013 Hvad siger dyrlægen?

Nej jeg ville ikke aflive.

• #5   5. mar 2013 Find evt. en dygtig dyrlæge på området?

• #6   5. mar 2013 DE siger vi må se tiden an. men aflivning har de gjort pga meget slemme fistler

• #7   5. mar 2013 Hvor bor du i landet?

• #8   5. mar 2013 Kan I ikke smøre med noget hæmoride creme som får blodkarene til at udvide sig?

• #9   5. mar 2013 Analfistler ER meget smertefulde.. Det er jo betændelse, der bevæger sig fra analkirtlen og ud gennem huden.. AV. Vi har før opreret analkirtlerne væk, da det er dem, der er problemet. Men som din dyrlæge har sagt, er det nødvendigt, at såret heler op inden OP.

Hmm jeg har set schæfere aflivet pga. alvorlige gentagende "hot-spots", men det kommer også an på hvor stor ens pengepung er ( sygeforsikring) Og hvor påvirket de er. De hunde, der er meget følsomme kan ikke holde til at være syge konstant.

Har du prøvet at skifte foder..?

• #10   5. mar 2013 Er fistler ikke det samme på mennesker som hunden? Jeg troede, at det var sår, som ikke er vokset sammen fra bunden men kun i yderste lag og derved har skabt et rør i slimhinden, som så bliver betændt.

• #11   5. mar 2013 Nala bøvlede meget med sine analkirtler... Men det har hjulpet gevaldigt, at vi har fundet et foder hun kan tåle og trives på....

det er klart et forsøg værd med et andet foder smiley

• #12   5. mar 2013 ja foder er skiftet. Jeg vil ikke sige pengepung når det ikke er det der må afgøre det. Men at trække den i langdrag er ikke løsningen syntes jeg. Vi har aftalt at vi vil se resultater på en måned. ikke kæmpe, men at det hjælper det vi gør

• #13   5. mar 2013 Jeg ved ikke hvordan hunde har det med smerter lige der.
    Men når mennesker har sådanne fistler, så er det et rent smertehelvede og uudholdeligt - man fjerner rectum helt på mange af disse mennekser og anligger stomi.
    Så vurder hvor mange smerter hunden har - og giv den fred hvis det er slemt, det uværdigt, hvis den har ondt.

Kommentér på:
kæmpe analfistel

Annonce