540 visninger
|
Oprettet:
mangler jeres hjælp {{forumTopicSubject}}
heej jeg har en dejlig Golden retriver ved navn Bella
ville høre af om nogen har en ide om hvordan jeg kan lære hende at spise roligt for når hun får morgen mad og aftens mad så sluger hun det bare hun tygger næsten ikke på det
MVH Nico
aug 2007
Følger: 50 Følgere: 85 Hunde: 9 Emner: 528 Svar: 12.734
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 235
Jeg lærte hende "tyg"ved at sige det, i det øjebik hun gjorde det samt rose samtidig.
Derudover var hun også lidt mere tilbøjelig til at tygge, hvis jeg gemte maden (tørkost altså : ) og lavede søg med hende herhjemme.
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.036
Der er også denne
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Deres tandsæt har til formål at få maden tygget lidt groft og samlet så det kan sluges - der er ikke en startende fordøjelse i munden, som der er hos os.
Ikke desto mindre kan hurtigspisning jo medfører lidt problemer. Noget gylpen, måske kaster hunden maden op og spiser en gang til.
Hvis ikke hunden har nogle af disse problemer, så er det ikke nødvendigt at gøre det store ved det - på den anden side, så er fodring alle tiders mulighed for at få hunden til at lave lidt
Så søgeopgaver, lydighedsopgaver, hvor maden er belønning og gives lidt ad gangen er jo super. Så slår man flere fluer med et smæk - herunder udvikler god kontakt til hunden.
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 1
dec 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 235
Hvad med at lægge den madskål med dupper oven på noget, så den kommer lidt op i højde..og så måske bare ligge godbidder ude i siderne af den, hvis hun ikke kan nå midten
mangler jeres hjælp