{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.625 visninger | Oprettet:

Beroligende foder, findes det? {{forumTopicSubject}}

Vores lille problembarn Viska er nu trappet helt ud af sin clomicalm-medicin. Og det vi troede var en naturlig udvikling hen imod en mere rolig og voksen hund (hun er blevet 2 år nu) har åbenbart været effekten af de angstdæmpende piller smiley
Hun er igen den vimse, opfarende og ængstelige hund, som vi kendte fra tidligere. Vi er stadig igang med alene-hjemmetræning og muligvis vi er nødt til at putte hende på clomicalm igen, hvis bach viser sig ikke at være nok.
Men jeg kom til at tænke på, at der jo til heste findes foder som er med til at gøre hestene mindre nervøse. Gad vide, om noget sådant også findes til hunde? så var det da værd at prøve smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beroligende foder, findes det?
  • #1   8. mar 2013 Royal Canin har noget der hedder Calm.

  • #2   8. mar 2013 Tak, det vil jeg prøve at kigge nærmere på.
    -- kender du til nogen, der har brugt det?


  • #3   8. mar 2013 Der er tilsat det samme stof som i Zylkene, sa det er væsentligt billigere at købe zylkene i enten tyskland eller england og så give dem til din hund, så behøver du ikke at være bundet til den ene slags foder smiley
    jeg har prøvet det uden den store effekt og solgte resten af pillerne til en bekendt, hvis hun havde stor effekt af dem. Det er et naturprodukt, så det kan gives med god samvittighed. Jeg ved også at nogen bruger baldriandråber med god effekt, men igen tror jeg det er forskelligt hvordan hunden reagerer. held og lykke med hende


  • #4   8. mar 2013 Øv, zylkene har vi prøvet uden succes smiley Men tak for info Dorthe, så gider vi da ikke også bruge penge på det.

  • #5   8. mar 2013 selv tak, hvad med baldrian

  • #6   8. mar 2013 eller Naturlægemidler

    Hunden kan behandles med beroligende naturlægemidler som fx. Valerina, Baldrian, Serene Um eller Prosan Nat.


  • #7   8. mar 2013 baldrian har heller ikke haft effekt. Nu prøver vi så bach efter aftale med adfærdsbehandler..

  • #8   8. mar 2013 Jeg vil nu alligevel anbefale dig at prøve calm foderet fra RC. Det har virket helt enormt meget på min virkelig angste papillon tæve.


    Royal canin calm indeholder et peptid fra mælk, det er det som gør at dyreunger bliver afslappet når de har fået modermælk, dette peptid mister de evnen til at udnytte når de bliver ældre, men RC har taget det og tilsat det i aktivt form så de kan udnytte det.
    Derudover er der L-tryptophan i som er en aminosyre der bliver omdannet til serotonin, det samme sker når vi føler glæde.

    Lady var sådan en hund, der kravlede langs panelerne, havde stor tendens til at angstbide og fremmede skulle blot kigge på hende, så knurrede hun.
    (Hun har ikke haft det godt, i sit tidligere hjem - har været ladt meget alene og manglede derfor de helt grundliggende sociale egenskaber og evner) Hun fik feber af at komme til dyrlægen, hun var bange for at få sin sele på, hun var bange for når snoren strammede - hun var bange når jeg forlod hende, ødelagde ting i hjemmet, turde ikke tage godbidder fra fremmede osv.

    Hun kom over på calm foderet og har virkelig udviklet sig. Forleden var hun hos dyrlægen og hendes puls var fin og hun havde ikke feber. En fremmede rørte hende også senere på dagen, da jeg var inde i dyrehandlen og købe nogle ting. Der skete ingenting.

    Du kan jo altid prøve det, og se om det virker.


  • #9   8. mar 2013 Ved ikke om det er noget der virker... men kender flere der har brugt tidselolie som tilskud i hestefoder, det skulle have en beroligende effekt..

  • #10   8. mar 2013 Helle M: nej det har jeg ikke hørt om, at man kunne - kan prøve at vende det med adfærdsbehandleren, hvis bach ikke hjælper.

    Nathja: sikke da en historie! Hvor længe gik der på foderet, før du mærkede en forskel? Kan da være vi skulle give det en chance alligevel.

    Tina, tak for tippet smiley


  • #11   8. mar 2013 Jeg ville finde en dygtig homøopat istedet for. Jeg har pt en hund i behandling med den største succes! Og kender op til flere at der har samme succes...

  • #12   8. mar 2013 Vibe - Jeg skrev meget med en RC foder rådgiver dengang jeg skiftede foder. Og hun sagde at man skal give det ca. 40 dage, da de godt kan have meget adrenalin i kroppen som skal dæmpes.

    Jeg prøvede mange ting dengang jeg fik hende, f.eks healing, telepati, blomster dråber osv. som alt sammen har bidraget til hende udvikling, men især calm foderet har hjulpet. Min dyrlægen skrev også i sundhedsbogen forleden "mere rolig end tidligere.."


Kommentér på:
Beroligende foder, findes det?

Annonce