Den ultimative agility og jagt hund :-) Den ultimative agility og jagt hund :-)
Hej vi skal have hund
Min storebror skal have hund (18 år) og jeg skal have hund (16) vi har valgt at få dem begge samtidig, så de kan nyde deres hvalpe tid sammen. Ja ja min far har haft hund hele sit liv, så vi har ikke brug for gode råd angående pasning, men med hvilken race vi skal vælge.
Jeg vil gerne have en hund jeg kan bruge til agility, udstilling, tricks og jagt, det skal være en forholdsvis lille hund!
Min storebror vil gerne have en udelukket til jagt, og til noget cykel ture noget ( aner jeg ikke lige noget om! )
Vi har kigget meget på Jack russell terrier, de lyder som om de opfylder alle vores krav, men jeg har også kigget lidt på Coker Spaniel....
Hvad syntes i kunne være ideelt, det skal siges vi er en MEGET aktiv famile så de vil blive godt brugt og motionens hver dag og vil ikke komme til at kede sig
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 160 Svar: 2.208
Jeg ved ikke meget om jagt, men ved dog næsten med sikkerhed at JRT og Cockeren bruges til forskellige typer jagt
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
mar 2008
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 140
De er jo avlet til rævegrav og til at tage rotter, så de rusker alt de kan komme i nærheden af..
Vores har vi brugt 2 år på at lære ikke at ruske vildtet (ænder, harer og fasan typisk) og han gør det stadig hvis han kan komme til det..
Hvis det er drivjagt og fuglejagt vil jeg klart anbefale en spaniel, om det så er cocker eller FT.. Eller lab/retriever, men de er jo lige et nr. større..
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
hahaha ja det kan jeg godt se hihi
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.508
Hvis du vil have en Jack med jagtlinier, kan jeg med god erfaring fortælle dig at du skal holde dig fra DKK. De har avlet det ud af racen og det er så sjældent at du finder noget jagt i dem. Kig på special-klubberne istedet for
Den ultimative agility og jagt hund :-)