1.199 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Den ultimative agility og jagt hund :-) Den ultimative agility og jagt hund :-)

Hej vi skal have hund smiley
Min storebror skal have hund (18 år) og jeg skal have hund (16) vi har valgt at få dem begge samtidig, så de kan nyde deres hvalpe tid sammen. Ja ja min far har haft hund hele sit liv, så vi har ikke brug for gode råd angående pasning, men med hvilken race vi skal vælge.

Jeg vil gerne have en hund jeg kan bruge til agility, udstilling, tricks og jagt, det skal være en forholdsvis lille hund!
Min storebror vil gerne have en udelukket til jagt, og til noget cykel ture noget ( aner jeg ikke lige noget om! )

Vi har kigget meget på Jack russell terrier, de lyder som om de opfylder alle vores krav, men jeg har også kigget lidt på Coker Spaniel....

Hvad syntes i kunne være ideelt, det skal siges vi er en MEGET aktiv famile så de vil blive godt brugt og motionens hver dag og vil ikke komme til at kede sig smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Batteriplæneklipper stopper heletiden 500 kr.
  • Ordnet have klippet høj hæk 2.200 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i øjenhøjde. Nemt at komme til. 942 kr.
  • Klippo græsslåmaskine med blokeret startsnor 1.000 kr.
  • Opsætning af opvaskemaskine der ikke allerede er etableret. Plus eventuel nedtagning af radiator. 4.000 kr.
  • Forhave + have 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den ultimative agility og jagt hund :-)
  • #1   11. mar 2013 Det afhænger vel også af hvilken type jagt I vil dyrke?

Jeg ved ikke meget om jagt, men ved dog næsten med sikkerhed at JRT og Cockeren bruges til forskellige typer jagt smiley

• #2   11. mar 2013 I har jo allerede lavet en annonce hvor i søger?

• #4   11. mar 2013 Jeg har en JRT til jagt.. Han fungerer som aborterende jagthund nu, men det har edderbankme taget LANG tid og evigheder af træning..
    De er jo avlet til rævegrav og til at tage rotter, så de rusker alt de kan komme i nærheden af..
    Vores har vi brugt 2 år på at lære ikke at ruske vildtet (ænder, harer og fasan typisk) og han gør det stadig hvis han kan komme til det..

Hvis det er drivjagt og fuglejagt vil jeg klart anbefale en spaniel, om det så er cocker eller FT.. Eller lab/retriever, men de er jo lige et nr. større..

• #5   11. mar 2013 Vi går meget på ræve jagt, så det er lidt det vi søgere

• #7   11. mar 2013 Jeg har 3 jack russell terriers og kun 1 af dem er alsidig nok til flere discipliner. Af jagt bruges han til drev, rævejagt og apportering (og vi begynder på schweiss til forår/sommer). De andre duer udelukkende til rævejagt og den yngste er sk*de god til agility. Jeg tror personligt du får mere af en Jack end en Cocker, hvis den skal være alsidig. Plus du skal ikke rede knuder ud hele tiden smiley

• #8   11. mar 2013 Kennel HiJacks
    hahaha ja det kan jeg godt se hihi

• #9   11. mar 2013 Desuden er Jack'en sundere og har ingen restriktioner ved en sygeforsikring smiley

Hvis du vil have en Jack med jagtlinier, kan jeg med god erfaring fortælle dig at du skal holde dig fra DKK. De har avlet det ud af racen og det er så sjældent at du finder noget jagt i dem. Kig på special-klubberne istedet for

Kommentér på:
Den ultimative agility og jagt hund :-)

Annonce