{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Chihuahua ville ikke gå i kulden! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tre årig chihuahua, som er meget svær at overtale til at gå. Hun vil overhoved ikke ud når det er minusgrader. Synes det er synd at give hende vinterjakke på for hun hader det! Og den gør hendes bevægelighed meget dårligt, og det er uanset hvilken vinterjakke hun prøver.
Dette resulterer i at hun begynder at besørge indenfor i vinter perioden, selvom jeg tager hende ud både i haven og på tur. Hun nægter at gå eller besørge stort set uden for.
Nogle gange kan hun godt gøre det udenfor, men synes tit der sker uheld om vinteren.
Om sommeren er der ingen problemer, der er hun 100% renlig.

Jer med chihuahua, hvad gør i? Besørger jeres hunde også indenfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua ville ikke gå i kulden!
  • #2   12. mar 2013 Kan du anbefale nogle gode striktøjer?
    Har været i Maxi zoo, og de havde ingen og får ikke nogen hjem igen fik jeg af vide smiley


  • #3   12. mar 2013 jeg har brugt strikketrøjer fra hooks heste sport. De er vildt gode og ikke vildt dyre.

  • #4   12. mar 2013 Jeg kan også sagtens forstå hun fryser.
    Jeg har en have som hun kommer ud i, men græsset er nærmest det der er værst for hende, da der er frost på primært om morgen. Men bruger også haven rigtig meget om vinteren med det hjælper ikke så hun er hel renlig.


  • #5   12. mar 2013 Jeg tror jeg prøver at købe en sweater til hende først og ser om den vil hjælpe.
    Hvad med sko til hunde? Kan det hjælpe eller?
    Uh, kan godt forstå du bruger heldragt, men det tror jeg simpelhen ikke min vil trives i, hun bliver meget utilpas i sin vinterjakke. En trøje er ikke ligeså stor så tror den vil hjælpe.


  • #6   12. mar 2013 Jamen jeg må tage hende med ned og prøve nogle smiley

    Det må også være meget koldt for din lille hvalp, så kan sagtens forstå det er nødvendigt.


  • #8   12. mar 2013 Tænker hun sikkert kan passe de små paws sko.
    Her er der ingen kære mor. Hvis Saphira ikke gider at lave det hun skal, så er det bare synd. Vi går indtil hun har sat sig. Så hun har lært at gider hun ikke at være ude, så skal hun sætte sig med det samme, og så går vi op bagefter.


  • #9   12. mar 2013 Mange hundejakker har en smugle ben og det er ofte dem der giver problemer..
    Har vinter-veste til mine.. Så er der mere bevægelsesfrihed..


  • #10   12. mar 2013 Det kan godt være jeg skal gå længere tid med hende, synes bare det er så synd når hun fryser sådan. Men hvis det virker er jeg villig til at prøve.

    Misha har ingen jakker med ben i, så det er ikke dem der er problemet. Læste om det inden jeg fik hende at det er rigtig dårligt for bevægeligheden hvis der er ben i.
    Det er mere fordi vinterjakker bliver så tykke og "stive" i det at hun ikke kan bevæge sig ordentligt.
    Hun har blandt andet den her:


    profilbillede
  • #11   12. mar 2013 Nååh det er et dækken hun har.. Troede det var en jakke..
    Kan slet ikke få dækner små nok til 2 af mine.. smiley


  • #12   12. mar 2013 Jep, det er meget svært at finde dem så små i størrelsen også smiley

  • Gitte K
    Gitte K Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 6
    #13   12. mar 2013 jeg klipper et ærme ud af en sveater som ikke mere bliver brugt.måler ud hvor for benene skal være og så har du en dejlig sveater til din hund.m.v.h.

  • #14   12. mar 2013 Få en strikke til hende der er en gruppe på fecebook... har selv fået lavet to hos hende... Gruppen hedder: Hjemmestrik Hundetøj

    http://www.facebook.com/groups/110062322443717/


  • #15   12. mar 2013 tror ikke min Bobo ved han er chihuhua... Han elsker at komme ud både i sne og frost. Med og uden jakke..... Bare vi ikke står stille. Han vil fremad
    Kun enkelte gange om morgenen,han ikke er til at drive ud fra under dynen smiley


  • #16   12. mar 2013 Jeg tænker fleece heldragt :o)
    Har selv en til ST, sidder rigtig godt og fuld bevægelsesfrihed for hunden :o) vores blev købt for at holde sne fra hans pels.... Kan ikke lige huske hvad str. jeg købte andet end det var nummeret større end jeg målte mig frem til, da jeg ville være sikker på god bevægelsesfrihed ;o)
    http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundebekleidung_hundemantel/regenmantel/222242


  • #17   12. mar 2013 Altså vores hun ville da bestemt heller ingen ting overhovedet når hun fik jakken på, hun var helt overbevist om at hun var "gået i stykker" .. Hun blev bare ved med og få den på og til sidst (nu) løber og leger, tisser og pøller hun udenfor med jakken på smiley

    Så måske du bare skulle være lidt mere vedholdende med hensyn til jakken ..


  • #18   12. mar 2013 Lizette o: Hold da op, hvor dejligt! Det ville være fantastisk hvis Misha havde det på samme måde smiley

    Aino K: Jeg er ikke så glad for heldragter, men hvis det hjælper vil jeg selvfølgelig ikke udelukke det smiley

    smiley Christinna & Divaen smiley : Hun har haft jakke på hver dag flere måneder i træk og det hjælper overhoved ikke. Hun har en regnjakke, som er tynd. Den har hun vænnet sig til og kan sagtens løbe i.
    Men vinterjakken vil hun overhoved ikke, som du har skrevet, hun tror hun er gået "gået i stykker" smiley Hun er blev vænnet til med jakker siden hun var hvalp, men vinterjakken har aldrig fungeret.


  • #19   12. mar 2013 Michella, fleece er ikke stift men føles nok mere som en del af kroppen ;o) det "siger" heller ikke noget som et dækken kan give underlige lyde fra sig, har hun kun dækken på fryser hun måske stadigvæk da det jo ikke dækker benene, der er tilbud på dem lige nu, jeg ville forsøge med sådan et hvis jeg var dig :o)

  • #20   12. mar 2013 Det er jo et forsøg værd smiley Jeg prøver at købe en til hende og ser hvordan det går smiley

  • #21   15. mar 2013 går du alene med din chi?
    Måske det hjælper at have en nabo med med deres hund eller en veninde....
    Nu har jeg 3 hunde,så måske Bobo ikke tænker over han har tøj på,fordi hans 2 "brødre" er der


  • #22   15. mar 2013 Jeg går hver dag sammen med min mors hund, som bare løber rundt. Det er en cocker spaniel. Og det har ingen effekt på hende, desværre.

  • #23   15. mar 2013 så er der nok ikke andet end tilvænning at gøre.... Bobo har ikke ret meget tøj,men har vænnet ham til det fra hvalp,da vi jeg købte ham i dec måned hvor det var koldt...
    Det eneste, jeg ikke har fået ham til at gå med,er sådan nogle støvle/sokker han skulle have på,pga salten på vejene. Det skiftede jeg ud med potevoks.
    Han har 2 forskellige jakker nu,den ene er den der er vist længere oppe på billede og den anden er en i noget lammeskindsagtigt stof med velcro lukning under maven... Han siger intet til at have dem på.
    Har også et regnslag med klik lås undermaven,som han heller ikke siger noget til.
    For 4 dage siden købte jeg en regnfrakke heldragt til ham. Med ben i... Prøvede den på ham indenfor. Han gik lidt sjovt,men nok mere pga den knitrer lidt når han går.
    Har ikke regnet endnu siden jeg fik den,men prøver den på ham igen,når den tid kommer.

    Prøv måske at tage din hund med på en gå tur,hvor du har hende under jakken eller i en taske og sæt hende ned. Så bliver hun jo nød til at gå lidt... Eller tag den med i bilen og kør et andet sted hen... Hvis du ikke har bil,så bussen...

    Er en chihuahua,men dog stadig en hund. De har 4 ben at gå på smiley
    Min Bobo bliver behandlet på samme vis,som de 2 store hunde jeg har,lige bortset fra han får mindre i foder og må komme i sofaen og sengen... (Nu får jeg nok høvl af andre HG brugere) smiley


  • #24   15. mar 2013 Jeg ville nok give hende den på første gang hjemme, fortælle hende hun er så fiiin imens hun får den på, når den er på så giv hende en godbid og fortæl hende hun var dygtiiig og ellers gå i gang med at ordne lidt forskelligt i hjemmet for ikke at lave større nummer ud af det... i starten vil hun muligvis stivne, men lad som ingenting, du ser det slet ikke ;oP går hun til dig, så opfør dig som du plejer og tilbyd hende en gå tur når du mener det er tid... Håber virkelig det lykkes dig at få hende til at ville gå tur selvom det er koldt :o)

  • #25   15. mar 2013 Lizette O: Misha er blevet vænnet til tøj fra hun var hvalp, det er kun de tykke jakker der slet ikke fungere. Hun bliver bestemt også behandlet som en hund som alle andre hunde smiley kan godt få hende til at gå lidt men hun ville ikke gå særlig langt og nogle gange kan jeg ikke få hende til at besørge udenfor smiley
    Det er ikke hver dag der sker uheld, men det sker for tit.

    Aino K: jeg har prøvet med bare at rose hende og give hende godbidder og gøre det til noget positivt, men hun vil ikke have godbidder eller noget når hun får den på. Men måske skulle jeg prøve det med at hun fik den på indenfor og så kunne vænne sig til den smiley

    Tak for rådene alle sammen smiley


  • #26   15. mar 2013 Tager hun den ikke efter hun har fået dragten på, så "tab" den og lad den ligge ;o)

    Krydser for hun bliver glad for dragten, giv gerne en update :o)


  • #27   15. mar 2013 Mine har også vintertøj, chill-faktoren er hård ved hundene i denne tid.
    Jeg har dog ikke oplevet problemer med de ikke vil går - selv ikke i fulddragterne.
    Jeg har derimod flere gange i denne vinter oplevet at de faktisk blev dårlige af kulden når jeg har glemt tøjet. Ondt i maven og hængehaler har vi haft mere end en gang efter lange ture.

    Husk ikke at ynke hende, når hun står og ikke vil bevæge sig.

    Jeg har trimme racer og et par af dem har jeg trimmet her i vinter, og så får de det godt nok koldt!


    profilbillede
  • #28   16. mar 2013 Aino K: jeg har tabt den, og hun tager den ikke på noget tidspunkt smiley Jeg skal nok huske at opdatere om hvordan det går smiley

    Sussan: jeg plejer ikke at give hende opmærksom når hun får den på, men tror hun skal vænne sig til den indenfor smiley
    Det er også underligt hun har så meget i mod tøjet, men det er som sagt kun vintertøjet hun ikke vil. Sin regnjakke er der ikke noget i vejen med smiley


  • #29   16. mar 2013 Michella - sådan har min den gamle det med sit Back on Track Dækken - som hun pt burde gå med 8-10 timer dagligt grundet en skade - hun HADER det smiley
    Prøv en anden type jakke.
    Mine er rigtig glade for tøjet fra Doggi Fashion i Tyskland, eller puppias vinterjakker.


    profilbillede
  • Kirsten A
    Kirsten A Tilmeldt:
    nov 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #30   29. nov 2021 Norsk hundesweater fra ZOOPLUS er blød og med inderfor. De har også andre frakker. Man kan læse beskrivelse og udtalelse på nettet inden nethandel i Tyskland. Min chihuahua kan finde på at besørge indenfor om natten, men har lært at gøre det på en avis og det lykkes i de fleste tilfælde at ramme avisen

  • #31   29. nov 2021 Kirsten, tråden er fra 2013, så mon ikke TS har løst det? smiley

Kommentér på:
Chihuahua ville ikke gå i kulden!

Annonce